2021-11-05, 05:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad är det för svar på en fråga? Jag frågar ju dig vem som sagt det till HD.
Det blir inte mer poäng om det inte finns belägg för det.
Jag skrev ATT det framgår i förhör att kontakten fortsatt och är orsak till skilsmässan. Inte HUR eller via VEM.

Det intresserar mig VARFÖR HD inte är öppen med att hon upptäckt fortsatt kontakt/otrohet.
EFTERSOM LW inte tycks tro att nåt konkret kopplat till henne har triggat skilsmässobeslut.

Vill du veta hur hon gått tlllväga får du fördjupa dig själv.

Nåt tycks hon ha sett enligt väninnan KH:

"Det var någon händelse vid jul -17 där det blev tydligt att de behövde ett break från
varandra.
Det var också några gånger under hösten -17 som det blev stora tjafs där Lena var
inblandad, exempelvis då Lena skickade information till Hanna gällande sin relation till
Stefan .. Lena skickade informationen till Stefan som nådde Hanna via hennes telefon eller information direkt till Hanna som skulle ge Hanna funderingar. " (ab 150)

I augusti är det full rulle.
SD tycks ha fullt sjå att komma undan HDs check point då de är ute och kör.

LW om SD:
"Ringer hon när vi kör så tvärnitar jag ch du kastar dig ur. Sen kör jag tills vi pratat klart. Det kan dröja länge. Hoppas du har jacka med dig."
- Ja. Så är det varje gång nu. Åker ju inte så ofta, hänt några gånger bara sen april. Fått gå ur ett par gånger."
- De ringer med video. I början fick han visa hela bilen, inklusive bagaget.
- Och han kan inte tänka sig att korta samtalet.
(..) (Ab 165)

JS nämner att HD får bekräftat om fortsatt kontakt, nåt hon visat honom:
" Innan separationen var det uttalat från Hanna att hon ville ge det en chans till, precis innan separationen under början av -18.

Det som gör att droppen rinner över är att Stefan fortsätter umgås med Lena.

På något sätt får Hanna det bekräftat att Stefan och Lena fortsätter umgås.
J är rätt säker på att Hanna visar honom något som påvisade att de haft kontakt.[/b] Hanna har sagt vad det var hon sett men han minns inte det idag. Hanna har sagt att hon måste ha konkreta saker att visa Stefan vid den typen av samtal." (Ab 150)

Citat:
Hycklar...hit och hycklar dit.
Hennes snokande kan inte jämförsas med SDs.
Vad vill du säga?
Inte lägga så stor vikt på HDs lögner för att SD var en skithög?

HD bevakar SD som en hök. Innan skilsmässan.
Hon fortsätter efter skilsmässan. Hon har krav på SD om fortsatt kontaktförbud men själv pippar hon hej vilt.
Citat:
Det är en stor skillnad att gå in i andras enheter olovligen, att vara så kontrollernade i smyg att man kollar någons mail varje timme, att bete sig så att partnern misstänker att bilen är buggad osv., mot att kräva att den otrogne mannen ska avhålla sig från umgänge med sin älskarinna och visa på att han är pålitlig. Jag kan förstå att om HD ville ha tillaka SD så kan hon känna sig osäker. Vilket ju visade sig vara sant.
Hon förfasas över att han glor i mail.
Hur beter hon sig själv?

Hon är a) otrogen, b) kräver full insyn i hans konton och c) förfasas när han stänger ner Google som motreaktion så hon inte kan följa hans spår.
14 feb kräver hon även att få gå igenom SDs mobil och granskar appens inställningar.
(inte mig emot).

Ända sen otroheten erkändes har hon haft krav på SD. (inte mig emot)

Men när hon själv är otrogen och snokar ska det ses i ett annat sken?

De är snarare samma skrot och korn. Hon gör identiskt som SD men är skenhelig.

Double standards.
Senast redigerad av develi 2021-11-05 kl. 05:41.
Citera
2021-11-05, 05:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Lena känns oerhört skärpt och insiktsfull. Hon genomskådar dom bägge. Tror att Lena har fattat exakt hur ruttet deras äktenskap var.

Har svårt att se att HD skulle hålla masken, dölja att hon fått veta om otroheten, inte säga till någon om vad hon upptäckt. Inget har iaf kommit fram i FUP vad jag sett.
Ja LW är inte hjärntvättad. Hon är väldigt klarsynt.
Trots att de delat samma skithög?

Klart LW fattat hur ruttet äktenskapet är - det lär knappast nån ha missat som läst FUP - men inte att hon är orsak till skilsmässa.

Hon är nämligen lättad att så inte är fallet.
Men hon är väl inte så korkad att hon inte tror att det påverkat rent generellt, det begriper väl även jag.

Jag kan inte finna att LW nånstans uppger det som motsvarar vad citerade vittnen säger är orsak till skilsmässa.
LW uppger SDs snokande i mail, brist på tillit och att HD träffat JS.
Troligen för att SD inte fattat ett dugg att han är genomskådat för länge sen.
För att SD inte fått samma info som vissa andra fått av HD?

Läs spoilern:
HD har dock upptäckt att de har fortsatt kontakten - vilket är orsak till skilsmässan:

MT:
Någon gång under jan och feb 2018 kom Hanna och berättade för M att hon skulle skilja sig. Som M förstår så var det pga. att relationen mellan Stefan och Lena inte hade upphört." (ab 149)

"M upplevde det som att det från Hannas sida fanns mycket besvikelse, ilska och ledsamhet då Stefan upprepat sin otrohet."(Ab 149)

Hannas mående var upp och ner under våren. Det som påverkade henne var separationen,
Stefans otrohet som fortsatt, sveket och Lena.
"

JG:
" I samband efter det att de skilts i nära anslutning till, så berättade Hanna för J att Stefan fortsatt att ha en relation med Lena."(Ab 150)

CH:
" Strax innan skilsmässan, kanske hösten -17 var Hanna ledsen över att relationen mellan Lena och Stefan inte tog slut."

" Hanna berättade under våren -18 för C att Stefan och Lena träffats efter separationen." (Ab 149)

JS:
" Innan separationen var det uttalat från Hanna att hon ville ge det en chans till, precis innan separationen under början av -18.

Det som gör att droppen rinner över är att Stefan fortsätter umgås med Lena."
(ab 150)
Senast redigerad av develi 2021-11-05 kl. 05:29.
Citera
2021-11-05, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej. Men han drabbas av det du bejublar.

Det hon gör mot SD (ljuger och bedrar) sker på bekostnad av JS (som även blir kär och mår troligen dåligt).

Mitt inlägg från början handlade om att jag inte tycker att HD ska ha dåligt samvete för att hon ljuger för SD. Han fick precis vad han förtjänade efter alla sina lögner/otrohet under många år.

Som sagt, jag har inte skrivit att det var OK gjort gentemot JS.

Nu har jag förklarat detta några ggr för dig så nu lägger jag ner. Men antar att du vill ha sista ordet i vanlig ordning...
Citera
2021-11-05, 08:00
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Lena känns oerhört skärpt och insiktsfull. Hon genomskådar dom bägge. Tror att Lena har fattat exakt hur ruttet deras äktenskap var.

Det är väl självklart att älskarinnan ursäktar sig med att äktenskapet som hon försöker bryta är ruttet.

Skärpt och insiktsfull? Ja, när hon hittar på ursäkter för att skylla ifrån sig för att slippa ta eget ansvar. Allt är någon annans fel. Typiskt narcissistiskt.

Hon är inte så skärpt och insiktsfull när det gäller självinsikt. Hon kör sitt eget race utan hänsyn till någon annan. Hon är som en bortskämd 5-åring.
Citera
2021-11-05, 08:37
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Klart LW fattat hur ruttet äktenskapet är - det lär knappast nån ha missat som läst FUP - men inte att hon är orsak till skilsmässa.

Hon är nämligen lättad att så inte är fallet.

Jag tror att hon menar att hon är lättad över att HD begär skilsmässa utan att hon behöver göra allvar av sina hot att berätta för HD. På så vis tycker hon att SD inte kan skylla skilsmässan på henne.

Typiskt sätt för henne att inte ta ansvar för sina handlingar utan skylla ifrån sig på någon annan.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-11-05 kl. 08:42.
Citera
2021-11-05, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

■ 1: ) En sak man åtminstone kan konstatera är att Lena adrig skulle ha följt med in bakom planket om HD hade varit med på promenaden från Lenas hus.

■ 2: ) HD kan visserligen ha stått gömd bakom planket.....

■ 3: ) Men troligast är att hon kan ha varit mycket aktiv i att uttrycka sitt hat mot Lena och att SD tog henne på orden och mördade Lena.

Det sistnämnda är vad jag tror.

Tack för svar @Zilvereko.

■ 1: ) Jag undrar, hur kan du vara så säker på att L*na Wesstr*m aldrig skulle ha följt med in bakom bullerplanket om H*nna Davidss*n hade varit med på promenaden från L*na Wesstr*m bostadsrätt ?

■ Detta enligt mig ... St*fan Davidss*n kan inte tidigare ha bragt L*na Wesstr*m om livet på egen hand, jag köper inte det på grund av vad jag vet och känner till.

■ St*fan Davidss*n fick hjälp av åtminstone en person under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m skulle lockas ut ifrån sin bostadsrätt och sedan därefter ner till Rättar*vägen för att slutligen då ha hamnat bakom bullerplanket.

■ St*fan Davidss*n gjorde inte detta helt på egen hand, han fick hjälp, och enligt mig var det planerat hur det hela skulle gå till.

■ De högljudda rösterna, de upprörda rösterna som emanerade från två olika personer under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 och nära L*na Wesstr*m:s bostadsrätt, det måste man väl ändå trots allt ha i åtanke ?

■ Personen som hörde rösterna kunde ju konstatera att det inte❗var St*fan Davidss*n:s röst och, om vi nu verkligen skall tro på detta, så måste vi ju utgå ifrån att det var❗två andra personer, det vill säga, utöver St*fan Davidss*n.

■ Fråga: Vem, eller vilka personer uppehöll sig vid det aktuella tillfället under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 vid Byal*gsg*tan (2) och detta, cirka klockan 23:25 ?

Tänk också på det, att L*na Wesstr*m bringades om livet mot❗St*fan Davidss*n vilja vilket H*nna Davidss*n aldrig har uttryckt sig lika.

■ Smokey tycks ha tappat fattningen totalt och blivit spritt språngande galen med sitt "Jag tycker så illa om L*na Wesstr*m" ... hon som fick skylla sig själv för att hon bringades om livet, dessutom sagt, så har ju Smokey för länge sedan kunnat konstatera att St*fan Davidss*n dömdes oskyldig i Göta Hovrätt samt att den riktiga gärningspersonen är adresserad någonstans på Hjalm*r Bergm*n:s väg.

■ Mycket egendomligt rent ut sagt, att polisen ännu inte ha lyckats med att få fatt på Hjalmar-Bergm*an:s-vägs-mördaren, jag är i alla fall säker på att någon sådan mördare aldrig ha existerat i detta mordfallet.

Mvh/JM.
Citera
2021-11-05, 14:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Mitt inlägg från början handlade om att jag inte tycker att HD ska ha dåligt samvete för att hon ljuger för SD. Han fick precis vad han förtjänade efter alla sina lögner/otrohet under många år.

Som sagt, jag har inte skrivit att det var OK gjort gentemot JS.

Nu har jag förklarat detta några ggr för dig så nu lägger jag ner. Men antar att du vill ha sista ordet i vanlig ordning...
Jag antar att du vill skriva din sista mening eftersom det är en klassiker från ditt håll.

Jag vet vad du menar. Jag Lägger till en konsekvens varken du vill eller inte.
Citera
2021-11-05, 14:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det är väl självklart att älskarinnan ursäktar sig med att äktenskapet som hon försöker bryta är ruttet.

Skärpt och insiktsfull? Ja, när hon hittar på ursäkter för att skylla ifrån sig för att slippa ta eget ansvar. Allt är någon annans fel. Typiskt narcissistiskt.

Hon är inte så skärpt och insiktsfull när det gäller självinsikt. Hon kör sitt eget race utan hänsyn till någon annan. Hon är som en bortskämd 5-åring.
Äktenskapet var ruttet. Först pga SD som snedknullade i åratal och sen HD som gjorde det samma.
Det är två skeva personer som antingen allierade sig som i en sandlåda, försökte se ut som om det var top noch eller hämnades i skift på varann. Fullständig brist på tilltro som rent av tangerade paranoia.
Citera
2021-11-05, 14:38
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Äktenskapet var ruttet. Först pga SD som snedknullade i åratal och sen HD som gjorde det samma.
Det är två skeva personer som antingen allierade sig som i en sandlåda, försökte se ut som om det var top noch eller hämnades i skift på varann. Fullständig brist på tilltro som rent av tangerade paranoia.

Ja, det sista halvåret. Innan det var LW ytterst delaktig i att förstöra deras äktenskap genom att ha ett förhållande med brudgummen. Det kanske var hon som var rutten och spred förruttnelse omkring sig? En varg i fårakläder?
Citera
2021-11-05, 15:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, det sista halvåret. Innan det var LW ytterst delaktig i att förstöra deras äktenskap genom att ha ett förhållande med brudgummen. Det kanske var hon som var rutten och spred förruttnelse omkring sig? En varg i fårakläder?
Sista halvåret?
Ditt minne förefaller selektivt.

1. SD raggar långt innan LW och det är väl rätt illa redan när hon är höggravid (dykbloggen).
Bägge barnen.

2. Han raggar friskt på en brud 2011 - vilket jag redan visat dig via den dator som var i källaren och som tömdes.

3. Sen får han inte ligga hemma och letar sig ny jaktmark. Varav han raggar på LW och får henne att tro att han ska skiljas då han renoverar huset för en inflytt.

4. Sen börjar HD krya på sig. Övervaka via endomondo och ge restriktioner. Han fortsätter.

5. Sen ser hon till och samla bevis, utfärdar livstids kontaktförbud och de skapar nya heliga löften. Han fortsätter.

6. Sen vänder vindarna och HD är otrogen med en gift karl. HD har blivit en älskarinna. Båda fortsätter sin otrohet och ljuger hej vilt.

7. HD tar ut skilsmässa, flyttar. Båda fortsätter samma hjulspår. Ljuger för varann om sexpartners, misstror och snokar men umgås intensivt och skriver pluttiga sms.

8. LW mördas - SD sägs erkänna sin fortsatta kontakt och biktar sig. Till HD som redan vet att kontakt fortsatt men HD fortsätter att köra dubbelt och ligger med två män.

Är inte det här ett ruttet äktenskap och far beyond då vete tusan vad som är det.
Citera
2021-11-05, 15:22
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Sista halvåret?
Ditt minne förefaller selektivt.

1. SD raggar långt innan LW och det är väl rätt illa redan när hon är höggravid (dykbloggen).
Bägge barnen.

2. Han raggar friskt på en brud 2011 - vilket jag redan visat dig via den dator som var i källaren och som tömdes.

3. Sen får han inte ligga hemma och letar sig ny jaktmark. Varav han raggar på LW och får henne att tro att han ska skiljas då han renoverar huset för en inflytt.

4. Sen börjar HD krya på sig. Övervaka via endomondo och ge restriktioner. Han fortsätter.

5. Sen ser hon till och samla bevis, utfärdar livstids kontaktförbud och de skapar nya heliga löften. Han fortsätter.

6. Sen vänder vindarna och HD är otrogen med en gift karl. HD har blivit en älskarinna. Båda fortsätter sin otrohet och ljuger hej vilt.

7. HD tar ut skilsmässa, flyttar. Båda fortsätter samma hjulspår. Ljuger för varann om sexpartners, misstror och snokar men umgås intensivt och skriver pluttiga sms.

8. LW mördas - SD sägs erkänna sin fortsatta kontakt och biktar sig. Till HD som redan vet att kontakt fortsatt men HD fortsätter att köra dubbelt och ligger med två män.

Är inte det här ett ruttet äktenskap och far beyond då vete tusan vad som är det.

Jag menade att nr 6 och nr 7 var sista halvåret.

Innan dess var det SD som var rutten.
Citera
2021-11-05, 15:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag menade att nr 6 och nr 7 var sista halvåret.

Innan dess var det SD som var rutten.

"6. Sen vänder vindarna och HD är otrogen med en gift karl. HD har blivit en älskarinna. Båda fortsätter sin otrohet och ljuger hej vilt.

7. HD tar ut skilsmässa, flyttar. Båda fortsätter samma hjulspår. Ljuger för varann om sexpartners, misstror och snokar men umgås intensivt och skriver pluttiga sms."

Som du ser så är de samma skrot och korn och att hämnas på den nivån och bete sig som förövaren själv (ergo: den otrogna SD) är knappast en bra lösning.
Att bli nåt som man själv utsatts för.
Hade JS varit en språngbräda vore det begripligt. Vilket han väl trodde via skilsmässa, ordval pojkvänsaspirant och inbillade sig att de stod varandra som närmast i maj.

Då är snarare HD i full färd att kärleksbomba SD innan mordet.
Det är ruttet så det förslår år ut och år in.
Långt innan LW kom in i bilden och långt efter att hon mördats.
Senast redigerad av develi 2021-11-05 kl. 15:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in