2021-11-04, 16:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är inte osannolikt.

Det kan ha varit en "resa" för HD, precis som det bivit för oss genom att läsa FUP.
Saker som inte kommit upp till ytan blir plötsligt tydligare. Men HD kan också ha haft både bindningar och skyddlappar på. Drömmen om kärnfamiljen är stark och hennes dåliga psykiska mående som lurar i bakgrunden (jag tror absolut inte att hon fejkar), familjens sätt att bearbeta problem (dvs ej prata om det, ej "älta") kan ha bidragit till att hon varken vill eller orkar "se".

Men det förklara inte varför hon ljuger till JS om att hon berättat om deras förhållande.

Även här får vi gissa.

Kanske är hon rädd för att JS blir krävande, eller att han vill att hon ska ta ställning, vara ärlig mot SD osv. Kanske hon inte orkar med det.

Kanske honär ambivalent, vill inte ha någon som lämnar henne för att hon inte tar beslut, kanske hon vill både äta av kakan och ha den kvar.

Det kan också vara så att hon vill ha JS som en ventil, en språngbräda ut. En paus från SD.

Det finns många alternativ att välja på.
Det kan vara lita av varje, blandat med en känsla av hämnd mot SD.
Känsla av upprättelse.

Men samtidigt försöker hon dölja på vilken nivå realtionen med JS är, vilket ju inte ger den hämnd som hon skulle vilja möjligen.

Det kan ge mig tankar åt att HD faktiskt kanske är rädd för att säga till SD hur det ligger till. Man får inte glömma att det är ju precis så Lena också gör, hon döljer relationen till JH för SD, även om nu Lena är mycket ärligare och rakare.
JS var aldrig nån språngbräda.

Hon måtte vara jätterädd som reser ensam med SD utomlands, hänger över klippstup och ler som en sol.
Rent skräckslagen när hon pippar JS parallellt, månad ut och månad in.

Målar i huset, rensar i trädgården och ligger på armen.
Jagar statistik ihop med SD, ordagrant på liv och död och måste övertala honom att följa med till USA.

Det hör nog till vanligheterna när en kvinna vill undkomma en man och är rädd.
*Djup ironi*
Citera
2021-11-04, 17:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det är uppenbart att din hat-kampanj mot HD är en hämnd för vad hon gjort mot JS och hans familj. Det har inget med mordet på LW att göra. Du utnyttjar det bara för att få skriva skit om HD. Och din svans hänger på.
För det första så är det du som ägnar dig åt hatkampanj mot LW, så ligg lågt. Ingen toppar din victim blaming.

För det andra så har jag tittat på om HD är manipulativ bland alla lögner, egocentrering och känslokyla hon uppvisar.
Det är nämligen inte hon som är mördad och offer i det här rättsfallet.
Det kräver en viss personlighet, hat och en vilja till hämnd om hon är inblandad.

Hon har även bråkat med LW i tiden upp till mordet när hon väl övertalat SD att åka till USA.

Därför har jag tittat på det HD sysslar med, vilket jag förstår inte faller dig på läppen såsom du daltar med henne på LWs bekostnad din fjant.

För det tredje har du frågor att besvara, eller blev de för obekväma för din del och du fegar ur?
Senast redigerad av develi 2021-11-04 kl. 17:04.
Citera
2021-11-04, 21:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag upprepar att HD vet om otroheten.
Det är själva poängen.

Vad är det för svar på en fråga? Jag frågar ju dig vem som sagt det till HD.
Det blir inte mer poäng om det inte finns belägg för det.

Du kan absolut spekulera, men det gör du inte. Du påstår.

Citat:
Att vittnen säger att det är orsaken till skilsmässa och hur hon fått fram detta framgår inte konkret.

Det är samma upprepning som du skrev i förra inlägget, och det blir inte mer sant för att du upprepar dig.

Jag har tidigare frågat dig om det här.

Det jag kom fram till är att det vittnen berättar, det är sådant som HD sagt till dom. Det famgår inte exakt när i tid det är, men det är före skilsmässan.

Men inget i FUP kan leda mig till vad eller om det verkligen har hänt något som fått HD att förstå att otroheten har fortsatt. Ingen incident, inga konversationer, inget vittne som kan komma med något konkret.

Citat:
Ja, det bet honom i svansen och hon kan hämnas SD bäst hon vill.

Men det råkar vara ett mord med i bilden där hennes hatobjekt i ett triangeldrama slås brutalt ihjäl.
Varav jag skrev att ""HD hycklar, hon är själv otrogen och snokar och ställer krav på ärlighet."

Du lyckas alltid vända det så att det handlar om HD, även om det inte var det jag pratade om just här. Och som vanligt drar du in saker som att det faktiskt handlar om mord och brutalt mord och så nya ramsor om HDs hycklande, otrohet som att den meningen är svaret på allt.

Det är ett retoriskt knep som du upprepar om och om igen. Sätter den meningen (att det faktiskt handlar om mord... och HD är hycklare...) bakom varje påstående som du inte håller med om.

Citat:
Inte alls. Synas en person i sömmarna ang manipulation så krävs först att se om personen har kapacitet att ljuga.
Det har hon med råge.

Liksom här...

Citat:
Hon ljuger när hon visar upp text vad hon och JS skriver för SD när hon är otrogen.

Ja, det hade jag också gjort.

Citat:
Hon hycklar när SD snokar i mail och hon hycklar när hon påtalar att JS endast är en vän.

Hycklar...hit och hycklar dit.
Hennes snokande kan inte jämförsas med SDs.

Det är en stor skillnad att gå in i andras enheter olovligen, att vara så kontrollernade i smyg att man kollar någons mail varje timme, att bete sig så att partnern misstänker att bilen är buggad osv., mot att kräva att den otrogne mannen ska avhålla sig från umgänge med sin älskarinna och visa på att han är pålitlig. Jag kan förstå att om HD ville ha tillaka SD så kan hon känna sig osäker. Vilket ju visade sig vara sant.

Och SD har visat på ett beteende som på inget sätt kan jämföras mot HDs. Han har betett sig så att till och med både grannar och geokompisar misstänker att han går in i andras enheter.

Kan du verkligen jämföra HDs lögner med SDs???

Citat:
Hon hycklar å det grövsta inför JO i ämnet otrohet och låter som en skenhelig terapeut.
Hon är i full färd att knulla JS och dölja honom när hon tycker exet borde ha erkänt.

Det blir, om möjligt, ännu dummare när tycker hon borde söka vård och pratar om att detta är vanligare än man kan tro.

Lite tjatigt om hur mycket HD hycklar...och om allt det här som du skrivit om hur många gånger som helst nu.

Nu kommer vi så långt ifrån urspungsämnet, vilket gör det svårt att hålla tråden...

Citat:
Läs om och läs rätt.

LW vet inte att skilsmässan beror på henne.
Så därför undrar jag om det är en strategi från HD att undanhålla även att hon genomskådat dem dvs i klass med att hon kan framstå som mer renhårig inför SD när hon kör sin brist på tillit.

På vilket sätt verkar man mer renhårig när man kör enbart "brist på tillit"?
Lena känns oerhört skärpt och insiktsfull. Hon genomskådar dom bägge. Tror att Lena har fattat exakt hur ruttet deras äktenskap var.

Har svårt att se att HD skulle hålla masken, dölja att hon fått veta om otroheten, inte säga till någon om vad hon upptäckt. Inget har iaf kommit fram i FUP vad jag sett.

Citat:
Jag tror nämligen att HD överhuvudtaget inte vill ha SD tillbaka, att det är ett spel för galleriet ända sen hon inleder en otrohetsaffär för att straffa SD som kränkt henne.

Ganska mycket spel att fortsätta att leva med honom under så lång tid, visserligen olika boenden, men mycket gemensam tid tillsammans. Som straff då...

Citat:
Via vittnen som jag redan citerat till dig i tråden och det är JS, CH, JG samt hennes chef och jag skriver om fortsatt kontakt som orsak till skilsmässa.

Nu har jag ju gått igenom JG redan och han säger som sagt att han inget har sagt. JS och MT pratar om att relationen mellan SD och Lena som inte hade upphört är orsaken till skilsmässan. MT nämner att HD sagt detta vid jan-febr. JS nämner en mer komplex bild (JS verkar ha lite svårt med årtalen ibland):

Från kompletteringen:
" Hanna och Jonas avslutade sin relation i början av 2018 eftersom Hanna ville satsa på sitt äktenskap med Stefan. Ganska kort därefter tog Hanna trots det ett beslut om att hon ville separera från Stefan. Jonas tror att mycket handlade om bristande förtroende för Stefan och att Hanna upplevde Stefans relation till Thea som problematiskt."

Detta känner jag igen även från någon annan av HDs kompisar.

Citat:
LW är inte att jämföra med HD i det här läget.

Jag jämför dom inte som personer.
Jag visar på att båda blir hämndgiriga. Mot varandra.
Det är klart att som du tror att HD har varit anstiftare (eller mer) så går det inte att jämföra.

Men om man ska tittat på det som de båda gör och tänker som vi har aningar om (inte anstiftan, mord, undanröjande av mordvapen eller något sådant), så är det som de gör mot varandra kanske inte sås allvarligt, men ändå otrevligt. Ja, jag har inte glömt att hon sa att hon önskade Lenas död, vilket förstås ligger i en nivå högre upp.

Det är efter mordet som det blir otrevligare... (återigen pratar jag i termer av att HD inte är skyldig som du gör då) då hon städar, ljuger och efterloggar.

Citat:
Dubbla kränkningar för HD är en riskfaktor för hämnd och det är inte hon som mördats.

Det är inte bara antalet kränkningar som avgör om man blir mördare.
Det krävs en person som är kapabel till det för kränkningar som HD varit utsatt för.
Det finns mnniskor som mördar utan minsta kränkning, medan andra bli kränkta till vanvett, men skulle aldrig i livet komma på tanken att anstifta till mord.

Onödig kommentar att det inte var HD som blev mördad. Det är liksom för att spä på än mer att HD är den skyldige.

Citat:
Det hade nog gått fan så mycket bättre för LWs del - och det där snacket om hon skulle ha kunnat mördats köper jag inte för fem öre.

Hon jiddrar med SD så att DET är själva faran i sig.

DET är en jävla risk om SD upptäckt att han blivit bedragen med råge med tanke på hur hon ljugit honom full.

Att vilja springa in på Ikea och släta över JS när SD står i klättersele utanför är ju en något dum manöver som JS stoppade.
Hon ligger med båda under samma tidsperiod efter mordet.
Hon är manipulativ. I högsta grad.
Varav jag misstänker följande:

Att HD önskar att de skulle väcka mordåtal och låsa in honom skulle vara fullt begripligt om hon är delaktig.Då både slipper hon honom och är mer trygg i vart fokus är riktat.

Men hon måste givetvis smöra för SD så att han inte sätter dit henne.
Hon måste ge honom ett visst hopp, invagga honom i nån falsk förhoppning - och framstå som både omtänksam, vidsynt och renhårig.
Så hon ser till att huset är kvar, är där och målar, donar i timmar i trädgården och ligger lite lagom med honom. Äter mat ihop, badar i jakuzzin, åker på resor och lattjar i burkriket.
Exakt allt som SD vill ha men förlorade via sin egen dumhet.
LW har han ju gjort sig av med ordagrant. Check.
Höjden av bevis på lojalitet, verkligen visat vem som är drömkvinnan.
Om nu bara drömkvinnan kunde återfå tilliten igen så de fick bli gamla ihop.

SD has left the building. GC-kontot stannade 28 maj och han hamnade i Sottern.
Nu rumsterar hon i huset som hon målade i redan 2019 och som hon önskat behålla sen innan 2017 och trots skilsmässa.

Antar hon redan köpt in mattorna hon tjatat om.
Senast redigerad av notknapparen 2021-11-04 kl. 21:41.
Citera
2021-11-04, 21:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Eftersom vi har två diametralt olika åsikter om HD från att hon inleder otrohetsaffären och långt efter mordet:

Kan du svara kort och konkret om du anser att HD är det offer du utmåla i inlägget nedan.

Är detta din nuvarande åsikt om HD eftersom du återkommer till det traumatiska bandet och att hon är präglad av SD, att han hjärntvättar och manipulerar henne?

Vilket jag då anser är vad som skedde när hon var sjukskriven - men inte år 2018 och framöver.

Det vill säga att han kunde manipulera HD som psykiskt sjuk, men inte sen då hon återfått sin styrka och inte längre är sjukskriven.

Jag bortser från din skattning av SD som psykopat, oavsett om han är både emotionellt halt, utan skrupler och manipulativ, det är snarare deras roller och dynamik år 2018 jag har i åtanke.

Du har letat upp ett inlägg från mars- 20.
Suck...

Nu orkar jag inte sätta mig in i hur jag tänkte då, det är liksom passerat.

Naturligtvis kan man ändra sig och se saker på ett djupare plan när man följt fallet, läst FUP och diskuterat det i årtal.
Hur länge hade vi haft tillgång till FUP vid den tiden.

Jag tror ändå att HD blivit påverkad mycket negativt av SD och absolut har hon både blivit manipulerard och gaslightad.
Citera
2021-11-04, 21:41
Medlem
Citat:
JS var aldrig nån språngbräda.

Hon måtte vara jätterädd som reser ensam med SD utomlands, hänger över klippstup och ler som en sol.
Rent skräckslagen när hon pippar JS parallellt, månad ut och månad in.

Målar i huset, rensar i trädgården och ligger på armen.
Jagar statistik ihop med SD, ordagrant på liv och död och måste övertala honom att följa med till USA.

Det hör nog till vanligheterna när en kvinna vill undkomma en man och är rädd.
*Djup ironi*

Tror hon kan vara rädd trots det. Inte ovanligt att ha märkliga strategier för en som vill sopa och fixa för att inte få Onda Ögat på sig.

HMen hon är minst lika om sig och kring sig även på andra sätt, förutom själva skilsmässan även att tidigt se till att inte förlorar en smula ekonomiskt.

Det märkliga är att hon vågar göra en copycat och det sorgliga och fula är att hon utnyttjar andra för att fixa detta : JS och JG. Kanske fler än så? Lilla pappa? Vänner och bekanta?(Min spekulation)
Senast redigerad av zilvereko 2021-11-04 kl. 21:45.
Citera
2021-11-04, 21:52
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Om en älskarinna blir mördad av frun så tycker jag att hon får skylla sig själv. Ja. Det kanske skulle få flera subbor att tänka sig för.
Var det jättejobbigt när din exman var otrogen mot dig och lämnade dig för en ny kvinna?
Citera
2021-11-04, 22:00
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Var det jättejobbigt när din exman var otrogen mot dig och lämnade dig för en ny kvinna?

In your dreams Jag kan ha empati utan att ha upplevt det själv..Och jag vet hur jag skulle reagera om det kom någon subba och stötte på min man.
Citera
2021-11-04, 22:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror hon kan vara rädd trots det. Inte ovanligt att ha märkliga strategier för en som vill sopa och fixa för att inte få Onda Ögat på sig.

HMen hon är minst lika om sig och kring sig även på andra sätt, förutom själva skilsmässan även att tidigt se till att inte förlorar en smula ekonomiskt.

Det märkliga är att hon vågar göra en copycat och det sorgliga och fula är att hon utnyttjar andra för att fixa detta : JS och JG. Kanske fler än så? Lilla pappa? Vänner och bekanta?(Min spekulation)
Antingen är hon manipulativ eller rädd. De två aspekterna lär inte förenas i en och samma person.

Det märkliga är inte att våga göra en copycat:
Det är ett tecken på att hon inte är rädd.

Skulle vilja se den kvinna som verkligen är rädd vilja springa in på Ikea och hångla när SD är med. Det är snarare fräckt och nåt som JS stoppar med ord om att det inte är schysst.
Citera
2021-11-04, 22:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Om en älskarinna blir mördad av frun så tycker jag att hon får skylla sig själv. Ja. Det kanske skulle få flera subbor att tänka sig för.
Tack för svar. Ville kolla om du var konsekvent.

Äktenskapsbrott-HD - och tillika älskarinna åt en gift man - hade fått skylla sig själv om hon mördats enligt dig.
Citera
2021-11-04, 22:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Vet du, när jag läser det här inlägget, det får mig att tänka på att när man kallar ett dödsoffer för subba, gör man sig själv till en "bättre" person.

Det är ett sätt att försöka skydda sig själv.
På det viset genom att säga till dig själv, att någon "subba" är jag inte och därför skulle det här aldrig hända mig.

Något vidare empatisk är du inte med barnen eller föräldrana när du kalla en död anhörig för hemska saker.

Jag minns en skribent som skrev när du kallade Lena för en annan hemsk sak; Det förlåter jag dig aldrig.

Jag vet att jag pratar för döva öron.

Du borde åtminstone tänka på de som förlorat sin mamma.
Jag tänker att Gud aldrig skulle tycka att det är ok att behandla Lena, hennes minne eller hennes anhöriga på det här sättet.
Citera
2021-11-04, 23:15
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Vet du, när jag läser det här inlägget, det får mig att tänka på att när man kallar ett dödsoffer för subba, gör man sig själv till en "bättre" person.

På det viset genom att säga till dig själv, att någon "subba" är jag inte och därför skulle det här aldrig hända mig.

Något vidare empatisk är du inte med barnen eller föräldrana när du kalla en död anhörig för hemska saker.

Jag minns en skribent som skrev när du kallade Lena för en annan hemsk sak; Det förlåter jag dig aldrig.

Jag tänker att Gud aldrig skulle tycka att det är ok att behandla Lena, hennes minne eller hennes anhöriga på det här sättet.

Citat:

Och vad var det som jag skrev?
Citera
2021-11-05, 02:15
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Nej, du tycker väl att det är bättre att blunda för sanningen och hitta på sagor om hur perfekt allt var?

Jag tycker synd om hennes föräldrar och barn för att de hade en sådan subba till dotter/mamma men det är inte mitt fel. Det borde LW ha tänkt på medan hon levde.

Hon borde inte ha sparat på konversationer där hon snackade skit om sina föräldrar. Det kan inte ha varit roligt för dem att få läsa.

Hon borde inte ha sparat alla sexchattar. Det kan inte vara roligt för barnen att vem som helst kan läsa dem. Eller alla exempel på när hon valt GC och älskare före barnen.

Det är en varning till oss alla att inte spara på något som vi inte vill att våra anhöriga ska få veta den dagen vi dör.

Citat:

Jag är inte en bättre person Jag vet att jag kan vara en bitch och om någon skulle döda mig så vill jag inte att någon ska sitta och hitta på sagor om att jag var perfekt. Jag skulle vilja att sanningen blev känd så att andra kunde lära av mina misstag.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-11-05 kl. 02:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in