2021-11-06, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Hjärntvättade människor som tror det pågår någon form av global uppvärmning.

Al-gore och ljugit och pumpat in denna skrämselpropaganda i hur många år som helst och folk går fortfarande på det... Tragiskt
Så all kunskap från före Al Gore är pålitlig?
Citera
2021-11-06, 17:45
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Eftersom effekterna är globala, vad sägs om en global folkomröstning om hur mycket CO2 vi får släppa ut? Är det tillräckligt demokratiskt för dig, eller är det anarki du vill ha, var och en gör som han vill, skit i konsekvenserna?

Anarki om valet är begränsat tll dom två angivna.
Men nu är det inte så.

Hur som helst så tröttnar småfolket vilken stund som helst på alla påhitt om klimatet.
Hur bajsnödig är man inte om man går och grubblar om koldioxid hela dagarna?!?
Bara arbetslösa bidragstagare har tid med sådana lyxproblem.
Citera
2021-11-06, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Hur bajsnödig är man inte om man går och grubblar om koldioxid hela dagarna?!?
Bara arbetslösa bidragstagare har tid med sådana lyxproblem.
Med tanke på hur många inlägg du skriver här tycks du grubbla en hel del om koldioxid...
Citera
2021-11-06, 18:34
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Med tanke på hur många inlägg du skriver här tycks du grubbla en hel del om koldioxid...

Jag funderar bara på att jag inte får valuta för dom kopiösa beloppen jag betalar i skatt.

En av anledningarna är klimathysterin.
En annan anledning är allt sladdrigt vänsterpatrask som inte kan låta bli att doppa sin kladdiga tjuvfingrar i min plånbok.

Dom två anledningarna hänger ihop.
Citera
2021-11-06, 18:57
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Hjärntvättade människor som tror det pågår någon form av global uppvärmning.

Al-gore och ljugit och pumpat in denna skrämselpropaganda i hur många år som helst och folk går fortfarande på det... Tragiskt
Tror du att alla meteorologiska institut i världen plus NASA har tusentals mätanordningar över hela jorden för att hjälpa Al Gore att ljuga om global uppvärmning?

Och att politiker från hela världen varje år samlas för att ljuga om sina insatser mot någonting som inte existerar?
Citera
2021-11-06, 19:02
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Jag funderar bara på att jag inte får valuta för dom kopiösa beloppen jag betalar i skatt.

En av anledningarna är klimathysterin.
En annan anledning är allt sladdrigt vänsterpatrask som inte kan låta bli att doppa sin kladdiga tjuvfingrar i min plånbok.

Dom två anledningarna hänger ihop.
Vad synd att du inte skatteplanerar och gömmer pengarna i madrassen, för det verkar inte som du får någonting för pengarna:

https://pbs.twimg.com/media/FDhq8PFXIAQGQQy?format=png&name=900x900
Citera
2021-11-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Naturligtvis måste man värdera resultatet i förhållande till vad som krävs för att nå målet. Målet är att hålla uppvärmningen under 1,5 grad. Vi vet att högre temperaturökning än så medför stora konsekvenser. Stigande havsnivå, extrema väder, livsmedelsbrist, artdöd mm, mm.
Vad som krävs är att få bukt med den skenande överbefolkningen.
Citat:
Fossilbolagen är för mäktiga.
De överbefolkningsbejakande politikerna och opinionsbildarna har för stor makt.
Citera
2021-11-06, 21:52
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suslov
Vad som krävs är att få bukt med den skenande överbefolkningen.

De överbefolkningsbejakande politikerna och opinionsbildarna har för stor makt.
Det är inte så enkelt. Om du menar barnbegränsning så leder det till stora problem när allt färre ska arbeta för att föda alltför många.

Om det finns gott om mat så förökar sig människor och djur. När marknaden genom fossil energi växer så ökar såväl vinster som antalet konsumenter. Om antalet konsumenter minskade så skulle tillväxten minska och det skulle bli ekonomisk kris.
Citera
2021-11-06, 22:08
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Tror du att alla meteorologiska institut i världen plus NASA har tusentals mätanordningar över hela jorden för att hjälpa Al Gore att ljuga om global uppvärmning?

Och att politiker från hela världen varje år samlas för att ljuga om sina insatser mot någonting som inte existerar?

Det är svårt att tro att de tar "hotet" på allvar när de totalt blundar för all utsläpp från det mäktiga och rika kommunist-landet i öst.
Dessa politiker är endast intresserade av satt skydda sina egna previlegier.
Jag väntar fortfarande på en politiker som vågar utmana parisavtalet/agenda2030 och stå på min sida.
Trump gjorde det men han lyckades dom till slut trolla bort.
Citera
2021-11-06, 22:15
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Det är svårt att tro att de tar "hotet" på allvar när de totalt blundar för all utsläpp från det mäktiga och rika kommunist-landet i öst.
Dessa politiker är endast intresserade av satt skydda sina egna previlegier.
Jag väntar fortfarande på en politiker som vågar utmana parisavtalet/agenda2030 och stå på min sida.
Trump gjorde det men han lyckades dom till slut trolla bort.
Varför skulle någon vilja stå på din sida när du inte ens sätter dig in i klimatfrågorna? Det är ju inte en fråga om åsikter...
Citera
2021-11-06, 23:59
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety

Och jag väntar fortfarande på att en endaste hästintresserad kvinna skall sluta med sin växthusgasgenererande hobby pga klimathotet.

Eller nä, jag väntar egentligen inte för jag vet att det kommer aldrig hända.

Men snacka en massa är dom bra på...
Citera
2021-11-07, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Varför skulle någon vilja stå på din sida när du inte ens sätter dig in i klimatfrågorna? Det är ju inte en fråga om åsikter...
Va? Det är ju hur mycket åsikter som helst i denna tråd.
Hur länge har du hängt i tråden och missat alla åsikter, hur är det möjligt?

Då kan vi stänga tråden eller hur eftersom vi är överens eller inte.
Allt annat snack är bara meningslös. Jisses.

Varför ska vi stå på politikernas sida för gör nåt själv istället. Al Gore flyger tex så gör inte som honom bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in