2021-11-06, 20:58
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Nu gick man ju tillbaka till det förhatliga 4-2-3-1 när Bailly byttes ut och Sancho kom in i halvtid. Inte fan såg det bättre ut. Man lyckades ju inte ens få något skott på mål i andra halvlek.

Det spelar ingen roll vilket system man använder mot de bästa lagen. Spelarna är för dåliga och managern och tränarstaben är ännu sämre.

Inte min mening att strö salt i såret men tycker inte du att det ser ännu sämre ut nu när Ronaldo är tillbaka ?

Känns lite som med Z i landslaget, en fröjd att ha honom men alla andra höjer sig utan honom.
United är ju bara en tränare ifrån att bli titelkandidat igen.
Citera
2021-11-06, 21:02
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Norwich plockar sina första tre. /// Men kul för Farke oh Norwich. Har fått oförtjänt mycket skit. Dom lever efter sina förutsättningar, och är medvetna om dom också. Och gör det helt ok utefter dom. Säljer inte ut sig för att jaga snabba framgångar, eller sparkar tränare hela tiden för att få snabba resultat utan jobbar långsiktigt och respektfullt. En gedigen och välskött klubb som är lätt att gilla med sin fotboll dom bjuder på. Får hoppas detta ger dom ett litet lyft.
Och nu sparkar man Farke. Man kan fråga sig varför han fick vara kvar om han ändå skulle sparkas trots tre poäng.
Citera
2021-11-06, 21:24
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Inte min mening att strö salt i såret men tycker inte du att det ser ännu sämre ut nu när Ronaldo är tillbaka ?

Känns lite som med Z i landslaget, en fröjd att ha honom men alla andra höjer sig utan honom.

+ en eller två värvningar. McFred är inte riktigt vad man behöver för att vinna titlar, och Pogba verkar inte gå att lita på i en mer defensiv roll.

Men håller med, United är inte alls långt ifrån att utmana på allvar. Man har bra pusselbitar, det som tycks vara problemet är att pusslet är lagt fel och att det är fel person som ska lägga det.

Kan lätt se DdG, Maguire, Varane, Shaw, Pogba, McTominay, Sancho, Rashford, Pogba, Bruno och Greenwood ingå i ett lag som vinner titlar. Sen om det är i samma elva, det låter jag vara osagt.

Det är bara kolla på Liverpool, som jag brukar tjata om. Någon som tror att Robertson, Henderson, Matip, Wijnaldim och Firmino dominerat i en mittenklubb? De hade säkert gjort ett bra jobb, men hade de varit CL-vinnar-bra? Det är väldigt bra spelare som hamnat i helt rätt miljö där de fått använda sina styrkor och deras svagheter begränsats av lagets taktik och trupp.

United har bra spelare, men får inte ihop helheten.

Man verkar ha blivit totalt överkörda, både en och två storlekar mindre än City. Vi visste ju att de var ett sämre lag, men ett smärtsamt kvitto när det avspeglas så tydligt på planen? Bailly...

Sitter Ole kvar till veckan?

Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Och nu sparkar man Farke. Man kan fråga sig varför han fick vara kvar om han ändå skulle sparkas trots tre poäng.

Norwich ligger fortsatt hopplöst sist trots trean och ledningen kanske hoppas att få ut mer av truppen med en annan man. Man har ändå gjort en del signings i sommar för runt 5-10m£ styck, vilket får anses vara en del pengar i Norwichs fall: Rashica, Tzolis, Sargent, Ben Gibson, Giannoulis, Lees-Melou, Angus Gunn. Plus Kabak, Billy Gilmour, Brandon Williams och Normann på lån.

Norwich vann Championship med 6p i fjol. Watford och Brentford lyckas bättre än dem i PL.

Men nej, jag tror inte detta räddar Norwich. De ryker. Farke har ändå vad det tycks gjort ett ganska bra jobb.

----

Newcastle tar poäng borta mot Brighton, som får sin keeper utvisad. Men fortsatt segerlösa. Ner i Championship med er, Toons!
Citera
2021-11-06, 21:30
Medlem
-GGs avatar
Känslan med United är de när de dumpat spelare och satt ett grundspel, blir de så där skrämmande bra igen.

Som om det ligger runt hörnet men man trasslar för mycket längs vägen och gör det onödigt svårt för sig själva.
United är sitt eget hinder och känslan kring klubben är så märklig, för jag fattar inte vad de håller på med och varför de inte utnyttjar all den klass de har i truppen.
Citera
2021-11-06, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Så är det. Men har ngn spelare öht spelat fler matcher i UCL, och spelat i fler finaler av Europacupen än Penaldo?

Jodå, Ronaldo har alltid avgjort matcher. Men tycker att han alltid har visat sina styrkor först o främst mot mitten/bottenlagen i antingen i EPL, La Liga och Serie A, samt mot lag som tex Anderlecht eller Celtic i UCL.
Tillåt mig att komma med några exempel från Ronaldos målfacit i CL, direkt hämtade från UEFA's hemsida.

Atlético - 10 matcher, 7 mål
Bayern München - 8 matcher, 9 mål
Dortmund - 9 matcher, 7 mål
Juventus - 7 matcher, 10 mål
Manchester United - 5 matcher, 3 mål

Och så vidare...

Han har för övrigt aldrig ens mött Anderlecht i Champions League och lyckades heller inte näta på tre matcher mot Celtic.

Här kan du läsa mer. Du kommer att se att Ronaldo gjort mål på många av lagen han har mött i Champions League genom åren och att det är både storlag och mindre lag. Exemplen ovan är bara axplock för att visa att jag inte håller med i det du säger och har backat upp det med fakta som uppdaterades så sent som i tisdags.
https://www.uefa.com/uefachampionsleague/news/0253-0d820b46930d-2142f0f933dd-1000--who-are-cristiano-ronaldo-s-favourite-opponents/

Han innehar rekorden för flest mål i kvartsfinal (23), semifinal (13) och final (4). Nu räknar vi alltså fr.o.m. Champions League-erans start 1992. Så att han inte träder fram när det gäller stämmer inte heller riktigt. Detaljerad information om ovannämnda och en drös andra målrekord signerade allas vår portugis kan du läsa mer om här: https://en.wikipedia.org/wiki/European_Cup_and_UEFA_Champions_League_records_and _statistics

Tillägg: Messi och Lewandowski har dock ett bättre målsnitt per match än Ronaldo.
Senast redigerad av radiopanna 2021-11-06 kl. 22:40. Anledning: Syftningsfel, stavfel
Citera
2021-11-06, 22:37
Medlem
Apnackes avatar
Edit: En liten dubbel.
Senast redigerad av Apnacke 2021-11-06 kl. 22:40.
Citera
2021-11-06, 22:44
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Tillåt mig att komma med några exempel från Ronaldos målfacit i CL, direkt hämtade från UEFA's hemsida.

Och så vidare...

Han har för övrigt aldrig ens mött Anderlecht i Champions League och lyckades heller inte näta på tre matcher mot Celtic.

Här kan du läsa mer. Du kommer att se att Ronaldo gjort mål på många av lagen han har mött i Champions League genom åren och att det är både storlag och mindre lag. Exemplen ovan är bara axplock för att visa att jag inte håller med i det du säger och har backat upp det med fakta som uppdaterades så sent som i tisdags.
https://www.uefa.com/uefachampionsleague/news/0253-0d820b46930d-2142f0f933dd-1000--who-are-cristiano-ronaldo-s-favourite-opponents/

Han innehar rekorden för flest mål i kvartsfinal (23), semifinal (13) och final (4). Nu räknar vi alltså fr.o.m. Champions League-erans start 1992. Så att han inte träder fram när det gäller stämmer inte heller riktigt. Detaljerad information om ovannämnda och en drös andra målrekord signerade allas vår portugis kan du läsa mer om här: https://en.wikipedia.org/wiki/European_Cup_and_UEFA_Champions_League_records_and _statistics

Tillägg: Messi och Lewandowski har dock ett bättre målsnitt per match än Ronaldo.

Ja, jag har verkligen bilden av att Ronaldo är de stora matcherna spelare, en gigant när det väl gäller, verkar ju du bevisa med denna fakta.

Du talar dock till döva öron min vän, men väl scoutat!
Citera
2021-11-06, 22:44
Medlem
Apnackes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apnacke
Det blir intressant att se hur United och framförallt Ole ligger till efter kommande sju matcher:

Leicester (B), Liverpool (H), Tottenham (B), City (H), Watford (B), Chelsea (H) och Arsenal hemma, plus tre CL.-matcher.

Inför toppmatchen imorgon så hoppas jag att Milner hänger med Grealish/Sterling på kanten och att ingen av dom lägger sig lätt i straffområdet. Antar att City kommer överbelasta kanten så som Brentford gjorde mot Trent. Det är med skräckblandad förtjusning man ser fram emot matchen.

Sen minns jag inte Agger och Škrtel som medelmåttor. Agger var en favorit och barca ville väl ha honom i flera år (under deras storhetstid).

Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Det blir enkla vinster för united, inga bekymmer

Ville mest bara stämma av såhär halvvägs. 🙂
Citera
2021-11-07, 01:05
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:

Det ser nog inte sämre ut p g a Ronaldo utan för att spelarna, förutom de som kommit in i år, ser sämre tränade ut konditionsmässigt. Om de vet att planen är att de ska spela hela matchen så springer de och hushållar med krafterna och tacklar knappt. United gjorde fyra byten, City inget och ändå hade City bollen två tredjedelar av tiden. Fred orkade inte hela matchen t ex. United kan inte heller spela med enbart Ronaldo på topp. Man behöver två anfallare som pressar. Man får väl försöka med ett rakt 4-4-2 nästa gång med klassiska yttrar. 4-2-3-1 fungerar inte.

Sluttabellen 2020/2021 var en produkt av Liverpools skador, att Chelsea hade Lamprad för länge samt att de inte fanns något skrällag. Jag tror West Ham kommer att vara med där runt plats 4-5 hela säsongen och det finns stor risk att United missar CL.

United är långt ifrån en ny manager för att bli titelkandidat igen. Långt.
Senast redigerad av TilhelmWell 2021-11-07 kl. 01:13.
Citera
2021-11-07, 02:33
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Det ser nog inte sämre ut p g a Ronaldo utan för att spelarna

Visst Ronaldo var i offside men vilket läge han hade att ge greenwood öppet mål, i stället sköt han själv. Samma med greenwood, kunde spelat fram till Ronaldo i ett bra läge när Ronaldo sprang in mot straffområdet. I stället väljer greenwood att försöka finta sig fram ännu länge och skjuta. Går åt helvete.

Man läste i media för någon vecka sedan att dom inte ''gillar'' att samarbeta, men idag fick man absolut se att Ole låter två spelare fjanta sig så här.

// PoK
Citera
2021-11-07, 03:10
Medlem
TilhelmWells avatar
Roy Keane blir galen och svär i TV.

"These players are NO GOOD TO YOU!" | Keane rips into Manchester United after City defeat
https://www.youtube.com/watch?v=9e3KJnHBboE

Det börjar oskyldigt, övergår till hårt snack för att explodera. Från ca 2:10 och framåt.
Citera
2021-11-07, 03:14
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna

Och så vidare...

Har aldrig sagt nånting öht om Ronaldo’s måfacit e.l. Och självklart så har han även gjort många, många mål mot topplagen i UCL, Dock så har Ronaldo alltid presterat bäst mot de sämre lagen + att han har tendens till att bli osynlig i stora matcher. Ronaldo har vissa likheter med ngn fet näsa ifrån Rosengård här.

Däremot så har Messi alltid presterat som bäst i de stora matcherna.
Citat:
Ja, jag har verkligen bilden av att Ronaldo är de stora matcherna spelare, en gigant när det väl gäller, verkar ju du bevisa med denna fakta.

Du talar dock till döva öron min vän, men väl scoutat!
Jämfört med Messi, så ser Ronaldo som oftast ut som en 60-åring i de stora matcherna. Dock så har han alltid visat att han kan vara matchavgörande.

LMAO! Klar för Norge snart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in