Citat:
Ursprungligen postat av
Imbaz
Inte min mening att strö salt i såret men tycker inte du att det ser ännu sämre ut nu när Ronaldo är tillbaka ?
Känns lite som med Z i landslaget, en fröjd att ha honom men alla andra höjer sig utan honom.
United är ju bara en tränare ifrån att bli titelkandidat igen.
+ en eller två värvningar. McFred är inte riktigt vad man behöver för att vinna titlar, och Pogba verkar inte gå att lita på i en mer defensiv roll.
Men håller med, United är inte alls långt ifrån att utmana på allvar. Man har bra pusselbitar, det som tycks vara problemet är att pusslet är lagt fel och att det är fel person som ska lägga det.
Kan lätt se DdG, Maguire, Varane, Shaw, Pogba, McTominay, Sancho, Rashford, Pogba, Bruno och Greenwood ingå i ett lag som vinner titlar. Sen om det är i samma elva, det låter jag vara osagt.
Det är bara kolla på Liverpool, som jag brukar tjata om. Någon som tror att Robertson, Henderson, Matip, Wijnaldim och Firmino dominerat i en mittenklubb? De hade säkert gjort ett bra jobb, men hade de varit CL-vinnar-bra? Det är väldigt bra spelare som hamnat i helt rätt miljö där de fått använda sina styrkor och deras svagheter begränsats av lagets taktik och trupp.
United har bra spelare, men får inte ihop helheten.
Man verkar ha blivit totalt överkörda, både en och två storlekar mindre än City. Vi visste ju att de var ett sämre lag, men ett smärtsamt kvitto när det avspeglas så tydligt på planen? Bailly...
Sitter Ole kvar till veckan?
Citat:
Ursprungligen postat av
Samizdat
Och nu sparkar man Farke. Man kan fråga sig varför han fick vara kvar om han ändå skulle sparkas trots tre poäng.
Norwich ligger fortsatt hopplöst sist trots trean och ledningen kanske hoppas att få ut mer av truppen med en annan man. Man har ändå gjort en del signings i sommar för runt 5-10m£ styck, vilket får anses vara en del pengar i Norwichs fall: Rashica, Tzolis, Sargent, Ben Gibson, Giannoulis, Lees-Melou, Angus Gunn. Plus Kabak, Billy Gilmour, Brandon Williams och Normann på lån.
Norwich vann Championship med 6p i fjol. Watford och Brentford lyckas bättre än dem i PL.
Men nej, jag tror inte detta räddar Norwich. De ryker. Farke har ändå vad det tycks gjort ett ganska bra jobb.
----
Newcastle tar poäng borta mot Brighton, som får sin keeper utvisad. Men fortsatt segerlösa. Ner i Championship med er, Toons!