2021-11-06, 17:23
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
I dag så fikk man åter igjen se en klassisk Penaldo match. Han har genom hela sin karriär haft ”a day off” i stora matcher, däremot så har han alltid varit en gigant varenda gång hans lag har stött på tex Charlton, Southampton, Getafe, Almeira, Crotonese, Sampdoria, Brentford eller Wolves.

Ronaldo större än Messi? My ass.

Du menar han som tog real Madrid till 3 raka CL titlar? Fan kamma dig. Ronaldo är för mig en vinnare som reser sig i större matcher.
Citera
2021-11-06, 17:49
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
''Penaldo'' trodde ingen svensk över 18år skrev sådant. Messi klarar inte ens av farmar Frankrike medans Ronaldo fortfarande spelar bra. Jaja Ronaldo spelar för United klubben du är besatt utav, klart han är överskattad blabla. Inte lätt att vara bra när ens lag är skit, tänk dig då Messi som inte ens är bra när ens lag består utav stjärnor i en utav Europas sämsta ligor?

// PoK
Tyvärr, men det är ”bara” 26 år sen jag var 18 Hur gammal var du då? 😀

Vad jag syftar på, är att Ronaldo har genom hela karriären haft en tendens till att bottla i stora matcher och mot jämnbördiga/bättre lag. Och i dag så fick vi se ett typisk exempel på just detta.

Samma kan dock inte sägas om Messi.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-11-06 kl. 17:57.
Citera
2021-11-06, 18:01
Medlem
Citat:
Tyvärr, men det är ”bara” 26 år sen jag var 18 Hur gammal var du då? 😀

Vad jag syftar på, är att Ronaldo har genom hela karriären haft en tendens till att bottla i stora matcher och mot jämnbördiga/bättre lag. Och i dag så fick vi se ett typisk exempel på just detta.

Samma kan dock inte sägas om Messi.
De flesta skulle väl snarare säga tvärtom? Jag håller visserligen Messi som bäst men att säga att Ronaldo inte presterar i stora matcher?
Citera
2021-11-06, 18:02
Medlem
Generalanderssons avatar
Minns för drygt 2 mndr sedan, att en viss Neville och en viss Scholes var båda överrens om att Shaw är EPLs bästa LB
Citera
2021-11-06, 18:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaStupenda
De flesta skulle väl snarare säga tvärtom? Jag håller visserligen Messi som bäst men att säga att Ronaldo inte presterar i stora matcher?
Inte alltid, givetvis. Men tycker att Ronaldo under hela sin långa karriär haft tendensen till att bli en robot, en statist i stormatcher, där hans lag stöter på ett jämnbördigt och/eller bättre lag.

Har sett många, många matcher där Ronaldo har varit nästintill osynlig ute på gräset, förutom då när han blir frustrerad och kickar till ngn spelare från motståndarlaget.
Citera
2021-11-06, 18:13
Medlem
Citat:
Minns för drygt 2 mndr sedan, att en viss Neville och en viss Scholes var båda överrens om att Shaw är EPLs bästa LB
Det finns ju ingen just nu i United som ens är i närheten att prestera vad de normalt är kapabla att prestera så att döma spelare för deras kapacitet baserat på senaste två månaderna är ju att visa sin okunskap och omognad (du skall alltså vara 44 år gammal :O )

Hade du pratat om hur Fred presterat över tid eller Bailly så hade jag köpt argumentationen även i nuläget för där är ett par spelare som inte presterat vad de bör för att få vara kvar i truppen.

Generellt: Jag kan inte släppa ideen på att något måste ha hänt i somras på något sätt för visst, det var inte så att en klar spelide fanns och att man hade frågatecken men det är ändå nästintill samma trupp som slutat 6-3-2 som nu visar upp plats 17-20 spel. Formsvacka på någon spelare men att SAMTLIGA spelare bara skall tappa allt känns besynnerligt.
Citera
2021-11-06, 18:15
Medlem
Citat:
Inte alltid, givetvis. Men tycker att Ronaldo under hela sin långa karriär haft tendensen till att bli en robot, en statist i stormatcher, där hans lag stöter på ett jämnbördigt och/eller bättre lag.

Har sett många, många matcher där Ronaldo har varit nästintill osynlig ute på gräset, förutom då när han blir frustrerad och kickar till ngn spelare från motståndarlaget.
Tja, flest finalmål i CL, flest mål i slutspelet samt flest mål totalt. Det är svårt att säga att han inte kliver fram i stora matcher. Han kliver fram i alla matcher och det är därför han gör så sjukt mycket mål.
Citera
2021-11-06, 18:31
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Norwich plockar sina första tre. Nu är det bara Newcastle kvar. Brighton borta snart. Ingen Howe på bänken än dock, utan får vänta på en eventuell ny tränare effekt till efter uppehållet. Så lär inte bli något ikväll heller. Men kul för Farke oh Norwich. Har fått oförtjänt mycket skit. Dom lever efter sina förutsättningar, och är medvetna om dom också. Och gör det helt ok utefter dom. Säljer inte ut sig för att jaga snabba framgångar, eller sparkar tränare hela tiden för att få snabba resultat utan jobbar långsiktigt och respektfullt. En gedigen och välskött klubb som är lätt att gilla med sin fotboll dom bjuder på. Får hoppas detta ger dom ett litet lyft.

Uniteds insats tidigare idag var lika dålig som den mot Liverpool. Bara City som var mindre effektiva och De Gea som var en gigant i första halvlek. Oles såkallade "genidrag" med 5 back mot spurs har avslöjats för den bluff det var. Det var Tottnham som var dåliga. Sen hade han turen att ha en Ronaldo som gjorde ett klassmål som öppnade upp offensivt då det inte hände mycket i spelet. Det är 7 defensiva spelare i back/mitt. Sen lämnas topptrion ensamt att göra någonting på rena tillfälligheter. Finns inget spel. Byt plats på tränarna och matchen hade sett helt annorlunda ut.
Citera
2021-11-06, 18:48
Medlem
Löser arsenal med sina flopp värvningar blir överkörda av watford imorgon.

Londonderbyn är ej deras starka sida.
Citera
2021-11-06, 19:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaStupenda
Tja, flest finalmål i CL, flest mål i slutspelet samt flest mål totalt. Det är svårt att säga att han inte kliver fram i stora matcher. Han kliver fram i alla matcher och det är därför han gör så sjukt mycket mål.
Så är det. Men har ngn spelare öht spelat fler matcher i UCL, och spelat i fler finaler av Europacupen än Penaldo?

Jodå, Ronaldo har alltid avgjort matcher. Men tycker att han alltid har visat sina styrkor först o främst mot mitten/bottenlagen i antingen i EPL, La Liga och Serie A, samt mot lag som tex Anderlecht eller Celtic i UCL.
Citera
2021-11-06, 19:41
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Det finns ju ingen just nu i United som ens är i närheten att prestera vad de normalt är kapabla att prestera så att döma spelare för deras kapacitet baserat på senaste två månaderna är ju att visa sin okunskap och omognad (du skall alltså vara 44 år gammal :O )

Hade du pratat om hur Fred presterat över tid eller Bailly så hade jag köpt argumentationen även i nuläget för där är ett par spelare som inte presterat vad de bör för att få vara kvar i truppen.

Generellt: Jag kan inte släppa ideen på att något måste ha hänt i somras på något sätt för visst, det var inte så att en klar spelide fanns och att man hade frågatecken men det är ändå nästintill samma trupp som slutat 6-3-2 som nu visar upp plats 17-20 spel. Formsvacka på någon spelare men att SAMTLIGA spelare bara skall tappa allt känns besynnerligt.
Slutar man att leka, så är man inte vuxen, då är man död. Vi som är 50% gråhåriga måste ju oxå få ha det lite kul 🍺👌

Hursomhelst, så är det ju rent sagt komiskt att höra 2x ”fotbollsexperter” uttala att Shaw är den bästa vänsterbacken i EPL.
Citera
2021-11-06, 19:54
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Norwich plockar sina första tre. Nu är det bara Newcastle kvar. Brighton borta snart. Ingen Howe på bänken än dock, utan får vänta på en eventuell ny tränare effekt till efter uppehållet. Så lär inte bli något ikväll heller. Men kul för Farke oh Norwich. Har fått oförtjänt mycket skit. Dom lever efter sina förutsättningar, och är medvetna om dom också. Och gör det helt ok utefter dom. Säljer inte ut sig för att jaga snabba framgångar, eller sparkar tränare hela tiden för att få snabba resultat utan jobbar långsiktigt och respektfullt. En gedigen och välskött klubb som är lätt att gilla med sin fotboll dom bjuder på. Får hoppas detta ger dom ett litet lyft.

Uniteds insats tidigare idag var lika dålig som den mot Liverpool. Bara City som var mindre effektiva och De Gea som var en gigant i första halvlek. Oles såkallade "genidrag" med 5 back mot spurs har avslöjats för den bluff det var. Det var Tottnham som var dåliga. Sen hade han turen att ha en Ronaldo som gjorde ett klassmål som öppnade upp offensivt då det inte hände mycket i spelet. Det är 7 defensiva spelare i back/mitt. Sen lämnas topptrion ensamt att göra någonting på rena tillfälligheter. Finns inget spel. Byt plats på tränarna och matchen hade sett helt annorlunda ut.

Nu gick man ju tillbaka till det förhatliga 4-2-3-1 när Bailly byttes ut och Sancho kom in i halvtid. Inte fan såg det bättre ut. Man lyckades ju inte ens få något skott på mål i andra halvlek.

Det spelar ingen roll vilket system man använder mot de bästa lagen. Spelarna är för dåliga och managern och tränarstaben är ännu sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in