2021-10-02, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm

Visst är man nöjd med att vara ett nytt wenger Arsenal som siktar på topp 4 hela tiden så kan man ha kvar Ole. Trygg, säger dom rätta sakerna, är en god stämning i klubben tillskillnad från tidigare. Och ger ok resultat som garanterar en topp 4. Men vill man på allvar bli en toppklubb igen måste han bort.

Idag då. Ronaldo på bänken. Pogba på bänken. Martial, visserligen målskytt nu men varit usel och startar. Van den beek är utmobbad. Går inte att säga annat. Ole har tillochmed öppnat för att spela honom på en av de två centrala mitt positionerna men envisas med bromsklossarna Fred och Mctominay. Varför inte låta han lämna i slutet av fönstret utan tvinga honom kvar om han ändå inte har någon plan att använda honom. Ovärdig behandling.

Men Ole sitter säkert. För nu. Men var ingen bra start på mardömsschemat. Nu väntar Leicester, Liverpool, Spurs, Man city, Watford, Chelsea, Arsenal i Premier league. Atalanta x2 och en match mot Villareal i CL. Hur många poängtapp har han råd med under denna period och ändå sitta säkert?

Pogba för mig är en CDM med offensiv krut på benen och jag vet varför Reds spelade kryss det var Oles fel att bänka Van De Beek och Ronaldo men antade norske coachen sparar på krutet med portugisen på bänken det jag tror om Oles chanser vara coach är att han vinner Premier League eller Champions League eller Europa League om han inte gör så tar Conte eller annan coach över coach rollen i United och efter mardrömmen i United så vill Van De Beek lämna klubben till Everton i januari det står det i färsk nyhet i en Manchester kanal dom jag vill 22/23 och med nya köp åter hämtar en av tre stora guld medaljer av nuvarande lag: Varane, Fernandes, De Gea, Heaton, McTominay, Fred, Rashford, Greenwood, Telles, Diallo, Mengi, Jones, Dalot, Ronaldo för Conte lär rensa eller Ole tänker stor rensa.
Senast redigerad av EL1624 2021-10-02 kl. 21:00.
Citera
2021-10-02, 20:41
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apnacke
Det blir intressant att se hur United och framförallt Ole ligger till efter kommande sju matcher:

Leicester (B), Liverpool (H), Tottenham (B), City (H), Watford (B), Chelsea (H) och Arsenal hemma, plus tre CL.-matcher.

Inför toppmatchen imorgon så hoppas jag att Milner hänger med Grealish/Sterling på kanten och att ingen av dom lägger sig lätt i straffområdet. Antar att City kommer överbelasta kanten så som Brentford gjorde mot Trent. Det är med skräckblandad förtjusning man ser fram emot matchen.

Sen minns jag inte Agger och Škrtel som medelmåttor. Agger var en favorit och barca ville väl ha honom i flera år (under deras storhetstid).

Det blir enkla vinster för united, inga bekymmer
Citera
2021-10-02, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Det blir enkla vinster för united, inga bekymmer

Vinster mot Leicester + Liverpool men inte mot Spurs och två kryss mot Atalanta ?
Citera
2021-10-02, 21:59
Medlem
Alex P. Keatons avatar
United gillar väl inte att föra spelet (jag följer inte deras matcher) så jag är inte alls säker på att mardrömschemat slutar så illa som en del vill få det till. Tuffa matcher absolut. Men kan passa dem bättre.
Citera
2021-10-03, 00:32
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EL1624
Vinster mot Leicester + Liverpool men inte mot Spurs och två kryss mot Atalanta ?
Nemas problemos, lägg till att borta matcher är till uniteds fördel.
Citera
2021-10-03, 10:39
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
United gillar väl inte att föra spelet (jag följer inte deras matcher) så jag är inte alls säker på att mardrömschemat slutar så illa som en del vill få det till. Tuffa matcher absolut. Men kan passa dem bättre.

Du har en poäng men ett stort problem med Ole är att han inte spelar för att vinna, han spelar för att inte förlora. Minfältet som väntar med toppmatcher nästan varje helg kommer nog innebära en del kryss vilket kan se okej ut på pappret ("vi kryssade borta mot X och det är ett bra resultat") men i det stora hela kan det mycket väl bli så att vi halkar efter 5-8 poäng på en månad.
Citera
2021-10-03, 10:46
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Du har en poäng men ett stort problem med Ole är att han inte spelar för att vinna, han spelar för att inte förlora. Minfältet som väntar med toppmatcher nästan varje helg kommer nog innebära en del kryss vilket kan se okej ut på pappret ("vi kryssade borta mot X och det är ett bra resultat") men i det stora hela kan det mycket väl bli så att vi halkar efter 5-8 poäng på en månad.
Helt sant men alla topplag ska ju möta varandra och även om det inte är optimalt är ju oavgjort oftast ett ok resultat. Ser bara värre ut om de kommer tätt inpå varandra. För att ses som bra resultat krävs väl hemmavinster och oavgjort borta om man kollar på matcherna enskilt.
Citera
2021-10-03, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton

United ofta som ofta pressar spelet i offensiven och alltid är super i målskyttet i defensiven släpper United in fler bollar än Chelsea och Liverpool och City är nya United med producera många mål fattar du poängen ?
Citera
2021-10-03, 12:08
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EL1624
fattar du poängen ?
Jag antar att du tycker att jag har fel. Vilket man givetvis får.
Citera
2021-10-03, 12:32
Medlem
zebra121s avatar
Anställer Watford sina tränare med månad för månad-anställning?

Det är ju vansinnigt hur de agerar. Några månadslöner är man som tränare där garanterad i alla fall.
Citera
2021-10-03, 13:14
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Anställer Watford sina tränare med månad för månad-anställning?

Det är ju vansinnigt hur de agerar. Några månadslöner är man som tränare där garanterad i alla fall.

Citat:
The board feels recent performances strongly indicate a negative trend at a time when team cohesion should be visibly improving,"

källa: BBC

Intressant tweet f ö:
Citat:
The players run this club and decide to down tools when they don’t like a manager exactly what happen last few weeks. For a player to come out and say yesterday we had a plan but just didn’t bother doing it saids a lot.
källa: @Lcollins99

Munoz kanske fick sparken för ledningen vill ha in en profil som har starkare genomslagskraft i arbetet med spelartruppen?
Ska f ö vara Ben Foster som stod för det uttalandet att spelarna sket i att följa Munoz' taktik i Leeds-matchen.
Senast redigerad av JazzinForBlueJean 2021-10-03 kl. 13:17.
Citera
2021-10-03, 13:57
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Raineri ryktas f ö ta över i Watford.

källa: https://gianlucadimarzio.com/it/ranieri-watford-premier-league-calciomercato-news-3-ottobre-2021

Fabrizio Romano är inne på samma spår....

källa: https://twitter.com/FabrizioRomano/status/1444612231564570625
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in