Fan, hobbiten spelar bra, det får jag faktiskt erkänna. Härlig känsla.
Dock lite för många misstag från Alcaraz. Sen är jag inget superfan av när de (Gaston i detta fall) försöker elda på en publik som liksom redan är helt ur kontroll.
Sant, Sampras var inte bästa jämförelsen. Samtidigt som jag kan hålla med om vad Federer sa om honom: om man slutar med att vinna en GS frågar man sig om han kanske kunde ha vunnit en till om han kämpat sig kvar nåt år till.
Tror dessutom inte Sampras kungjort sitt beslut att lägga av när han spelade den finalen, om han ens tagit det. Vill man ha ett episkt avslut ska man säga innan att det är sista tävlingen, som Zidane 2006, och sen sluta med en klassisk headbutt.
Connors, absolut, där håller jag med. Han blev en pajas. Även om jag tycker hans legacy som en all-time great var ganska begränsat även när han var på toppen. Borg förlorade sin sista match mot Connors i finalen i USO 1978. Efter det spöade han honom tio gånger på raken.
Kan tänka mig att Federer inte direkt gillar idén att han förlorade sitt sista set i Wimbledon med 0-6. Men samtidigt var det en kvart, och om han försöker igen finns förstås risken att det händer igen i en tidigare omgång, och kanske mot sämre motstånd.
Precis den jämförelse jag hade tänkt på också. Tror alla här i tennistråden har varit med om den klassikern.
Jag ska inte försöka lära ryssen hur man spelar tennis. Även om det som sagt var Courier som sa det denna gång. Men normalt om bollen kommer kort går man ju in med inställningen att man ska dra till en fet approach och gå på nät; man brukar liksom inte ens ha det som alternativ att backa bak. Bara något man ser gröna juniorer göra.