2021-02-27, 10:24
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shreksmorsa
Jag säger Medvedev eller Monfils som polare, och bryter mot min egen regel och väljer Murray som farsa. Han känns som snubben som sitter i bilen på väg till landet och drar pappaskämt om allt morsan säger.

Många tror att Murray är lite torr och tråkig men han har faktiskt en riktigt skön humor. En gång väntade jag på samma flight som Murray och han och hans entourage satt så nära mig vid gaten att jag kunde höra allt som sades. Han höll låda och kom mycket riktigt med "pappaskämt" som de andra överseende skrattade åt.

Murrays mamma Judy är för övrigt otrolgit passionerad i sitt tennsintresse. Efter att ha tränat sina söner var hon Storbritanniens Fed Cup-kapten i fem år och den som följer henne på Twitter kan inte annat än bli imponerad av att hon har koll på Challengertouren och ITF-touren också.
Citera
2021-02-27, 10:49
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:

Vidare i gilla-frågan:
Vem bland topp 50 hade ni helst haft som
1) polare
2) farsa?

Känns som jag kommer med lite "trista" svar, men såhär hade jag valt..

1) Nadal! Han är glad, snäll, rolig och tar inte livet eller sig själv på för stort allvar. Det hindrar inte att han tycker om att göra sitt bästa och gillar att ge allt till det han ägnar sig åt(tennis, familj/fru etc). Han påminner om mig själv med dessa egenskaper, så därför skulle jag välja honom som polare.

2) Federer! En så mogen, ansvarsfull och trevlig person skulle väl alla vilja ha som farsa? Det skulle jag åtminstone. Fed är lyhörd och inkännande så hans barn skulle aldrig hamna i skuggan av hans egen stjärnglans.
Citera
2021-02-27, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Många tror att Murray är lite torr och tråkig men han har faktiskt en riktigt skön humor. En gång väntade jag på samma flight som Murray och han och hans entourage satt så nära mig vid gaten att jag kunde höra allt som sades. Han höll låda och kom mycket riktigt med "pappaskämt" som de andra överseende skrattade åt.

Murrays mamma Judy är för övrigt otrolgit passionerad i sitt tennsintresse. Efter att ha tränat sina söner var hon Storbritanniens Fed Cup-kapten i fem år och den som följer henne på Twitter kan inte annat än bli imponerad av att hon har koll på Challengertouren och ITF-touren också.

Glöm inte hennes crush på Deliciano
Citera
2021-02-27, 15:04
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Glöm inte hennes crush på Deliciano

Tog med min fru på Franska Öppna för ett par år sen och vi började kolla på honom på en liten sidobana. Jag tyckte matchen var tråkig och ville se något annat men av någon anledning tyckte min fru att vi satt väldigt bekvämt...
Citera
2021-02-27, 15:13
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Tog med min fru på Franska Öppna för ett par år sen och vi började kolla på honom på en liten sidobana. Jag tyckte matchen var tråkig och ville se något annat men av någon anledning tyckte min fru att vi satt väldigt bekvämt...

Haha, frugan gillar snygg tennis. Är det honom vi pratar om?

https://www.pinterest.se/maxima83008/feliciano-lopez/
Citera
2021-02-27, 15:19
Medlem
Bjurras avatar
Precis!

Han sköter sin fysträning, har nu spelat sanslösa 75 Grand Slams på raken utan att missa en enda upplaga.
Citera
2021-02-28, 19:56
Medlem
Citat:
Precis!

Han sköter sin fysträning, har nu spelat sanslösa 75 Grand Slams på raken utan att missa en enda upplaga.

Sanslöst egentligen. Delat på 4 är det 18.75. Alltså mer än 18 år i följd har han varit tillräckligt bra för att spela GS. Otroligt imponerande jämnhet.
Citera
2021-03-01, 01:14
Medlem
hjaelploskilles avatar
Saknar ord över hur imponerad jag är över den yngre Cerundolo, 19 år gammal och tog nyss sin första ATP-titel hemma i Cordoba, hade inte ens en challengertitel tidigare. Slog en inhemsk spelare i första kvalrundan, sedan slog han Varillas och Menezes, i första omgången slår han ut Seyboth Wild, i andra Kecmanovic, i kvarten Monteiro, i semin Coria och i finalen Ramos.

Inleder finalen med en bagel i första set, tappar andra 2-6, tappar till 0-2 direkt i tredje men rycker upp sig och tar sex games i rad till 6-2. Otroligt. Påminner mycket om Ferrer i sättet han är svår att få hål på då hans försvar är så starkt. Hans speluppfattning och sätt att skapa poäng har varit så klockrent i Cordoba. Fan vad glad jag blev över att se detta.
Citera
2021-03-01, 01:44
Medlem
ingetbranicks avatar
Det har hänt fler roliga saker i Sydamerika:

Citat:
TENNIS Leo Borg, son till Björn, tog sin största titel hittills i Porto Alegre, Brasilien. Borg kvalade in till juniorturneringen och vann efter finalvinst mot USA:s Bruno Kuzuhara - 3-6, 6-4, 6-2. 17-åringen blir nu topp 20 i världen för första gången.

Leo verkar ju både ha talang och vara seriös i sin satsning, har tränat på Nadals akademi på Mallorca bl.a. Och så spelade han sin pappa som ung i filmen "Borg", bara en sån sak
Citera
2021-03-01, 14:40
Medlem
ingetbranicks avatar
I dag kör Rotterdam i gång med ett riktigt maffigt 32-mannastartfält där vi hittar Medvedev, Tsitsipas, Zverev, Rublev, Goffin, Auger-Aliassime, Wawrinka m.fl. Och så har tidigare vinnaren (2009) Murray fått ett wild card. Ingen Nadal, dock (ryggproblem) och ingen publik. Sänds på Eurosport 2.
Senast redigerad av ingetbranick 2021-03-01 kl. 14:43.
Citera
2021-03-01, 16:31
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Leo verkar ju både ha talang och vara seriös i sin satsning, har tränat på Nadals akademi på Mallorca bl.a. Och så spelade han sin pappa som ung i filmen "Borg", bara en sån sak

Hur lång är grabben egentligen, har han växt om farsan(180 cm)?
Citera
2021-03-01, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Det vore ju coolt om Leo faktiskt blir vår nästa stjärna och får tampas i GS-finaler om några år. Man får väl drömma lite? Bröderna Ymer verkar ju ha stagnerat, tyvärr.

Kul med en stjärnspäckad turnering i Rotterdam den här veckan, ska bli kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in