Citat:
Ursprungligen postat av
henriko
Det är så jävla töntigt att det alltid är folk som ska dra fram filmer som Leon, eller Forest Gump, i såna här sammanhang.
Det går inte hitta ett enda mätetal där dessa rullar skulle sticka ut så pass negativt att de är sämst.
Självklart är smaken olika, och alla uppskattar inte allt. Men att man kan få dessa till att vara bland de sämsta är obegripligt.
Det enda tal såna här rullar kan sticka ut negativt på är kvoten mellan upplevd kvalitet och förväntning. Men den kvoten är inte samma sak som upplevd kvalitet. Än mindre är den kvoten samma sak som någon slags objektiv kvalitet, som trådens rubrik antyder att trådan ska handla om.
En hel del är rätt kasst i alla fall, ja. Han står faktist för den sämsta filmen jag kan komma ihåg jag råkat se, "Grown ups". Komedi, med hundratals försök att vara rolig, men som bara fick mig dra lite lätt på smilbanden vid ett enda tillfälle. (Kanske missuppfattde jag det roliga just där.)
Sämsta rullen jag sett lär jag inte ens komma ihåg. Säkert något kvotinköpt på SVT, från något europeiskt land, som slutade tvärt så man inte fattade ett skit.
Nja. Den har ju ändå en ganska bra låt man ta med sig efteråt.
Fast Forrest Gump är en skitfilm. Jag tycker den platsar väl bland kända filmer som egentligen är dåliga och löjliga när man granskar handlingen och går förbi Hollywoods snuttefilt.
Dessutom är den så icke-trovärdig att den blir tråkig. Roligt nog gick det en förståndshandikappad kille på min skola och det var hans favoritfilm!

Inte för att Run Forrest Run var mongo utan för att den tilltalar barn med sin drömska fantasivärld.
Förmodligen har filmen ett dolt budskap att hans mamma inbillade sig hela skiten för hon var så ledsen att Forrest inte alls det sprang eller var rik utan satt på verandan livet ut och ritade i sanden.
Till och med filmen om hunden Beethoven har mer realism än FG. Sjukt överskattad film.