2021-09-18, 13:06
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fintnir
Opponerar mig helt och hållet mot premissen om att; 'man sett den sämsta filmen någonsin'. Under vissa omständigheter kan detta vara försvarbart, men generellt får tittaren helt och hållet skylla sig själv. Om man är smart, har lite koll på regissörer, manusförfattare osv så ser man aldrig någon 'extremt dålig' film. Tvärtom, är det verkligen regissören som skapat filmen som är losern, eller är det du som är losern som har så dålig koll att du över huvud taget p.g.a din dåliga research slösade bort din tid och såg filmen? Tror inte jag sett en medvetet dålig film på väldigt länge, de filmer som jag sett som varit katastrofala har jag redan innan vetat om att de skulle vara dåliga men av andra anledningar t.ex. politiskt-sociala-anledningar ändå valt att se för att bättra på min allmänbildning.

Brukar inte kolla upp så mycket när det gäller film utan försöker ge allt en chans ibland blir man överraskad
Citera
2021-09-18, 21:06
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
No country for old men.

Segaste jag sett tror jag. Såg den på bio - somnade. Har försökt se den x-antal gånger till, somnar varenda gång.

Precis så kände jag för Avatar. Fy fan vad seg, och lång åt bara helvete också.
Första och definitivt enda gången jag ser den filmen.
Citera
2021-09-18, 22:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Precis så kände jag för Avatar. Fy fan vad seg, och lång åt bara helvete också.
Första och definitivt enda gången jag ser den filmen.
Avatar var inte riktigt min melodi heller måste jag säga.
Citera
2021-09-18, 22:31
Medlem
Masingas avatar
Little Odessa, riktigt skräp.
Citera
2021-10-03, 04:43
Avslutad
De sämsta filmserierna jag vet är Stars Wars och Back to the future.

Stars Wars är kanske inte dålig i den bemärkelsen men för mig känns de som barnfilmer. Ungefär som Turtles-filmerna. Tråkiga och överdrivna karaktärer som jag inte alls fattar hypen kring. Jag önskar alltid att Darth Vader hade vunnit, då hade den i alla fall haft ett djup och varit mer intressant och tagit bort barn-stämpeln jag har i mitt huvud.

BTTF är så USLA!
Fjantiga och inte alls roliga trots att de försöker. Michael J. Fox är en av mina hat-skådisar, dålig som satan och ser ut som en annan version av Tråk-Messi. En av världshistoriens sämsta kända skådisar. (Tillsammans med Paul Rudd.)
Jag hatar den där Dock-figuren och hans jävla för smala tjej med hoptryckt huvud. En vuxen tönt som ska hålla på och bråka med sin lika vuxna och töntiga klasskompis. TÖNT! DÖ!
Eftersom TV en gång i tiden köpte in hans film Kär i karriären visas den ofta, och det vänder sig i magen varje gång jag ser den i tablån. Jag klarar inte av en enda film med honom. Spin City med den nervpåfrestande dvärgen var en pina att behöva vänta sig igenom på 90-talet när man kom hem från skolan.
Senast redigerad av GenesisP 2021-10-03 kl. 04:48.
Citera
2021-10-03, 05:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Det är så jävla töntigt att det alltid är folk som ska dra fram filmer som Leon, eller Forest Gump, i såna här sammanhang.

Det går inte hitta ett enda mätetal där dessa rullar skulle sticka ut så pass negativt att de är sämst.

Självklart är smaken olika, och alla uppskattar inte allt. Men att man kan få dessa till att vara bland de sämsta är obegripligt.

Det enda tal såna här rullar kan sticka ut negativt på är kvoten mellan upplevd kvalitet och förväntning. Men den kvoten är inte samma sak som upplevd kvalitet. Än mindre är den kvoten samma sak som någon slags objektiv kvalitet, som trådens rubrik antyder att trådan ska handla om.

En hel del är rätt kasst i alla fall, ja. Han står faktist för den sämsta filmen jag kan komma ihåg jag råkat se, "Grown ups". Komedi, med hundratals försök att vara rolig, men som bara fick mig dra lite lätt på smilbanden vid ett enda tillfälle. (Kanske missuppfattde jag det roliga just där.)

Sämsta rullen jag sett lär jag inte ens komma ihåg. Säkert något kvotinköpt på SVT, från något europeiskt land, som slutade tvärt så man inte fattade ett skit.

Nja. Den har ju ändå en ganska bra låt man ta med sig efteråt.

Fast Forrest Gump är en skitfilm. Jag tycker den platsar väl bland kända filmer som egentligen är dåliga och löjliga när man granskar handlingen och går förbi Hollywoods snuttefilt.
Dessutom är den så icke-trovärdig att den blir tråkig. Roligt nog gick det en förståndshandikappad kille på min skola och det var hans favoritfilm! Inte för att Run Forrest Run var mongo utan för att den tilltalar barn med sin drömska fantasivärld.
Förmodligen har filmen ett dolt budskap att hans mamma inbillade sig hela skiten för hon var så ledsen att Forrest inte alls det sprang eller var rik utan satt på verandan livet ut och ritade i sanden.

Till och med filmen om hunden Beethoven har mer realism än FG. Sjukt överskattad film.
Senast redigerad av GenesisP 2021-10-03 kl. 05:23.
Citera
2021-10-04, 15:27
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Fast Forrest Gump är en skitfilm. Jag tycker den platsar väl bland kända filmer som egentligen är dåliga och löjliga när man granskar handlingen och går förbi Hollywoods snuttefilt.
Dessutom är den så icke-trovärdig att den blir tråkig. Roligt nog gick det en förståndshandikappad kille på min skola och det var hans favoritfilm! Inte för att Run Forrest Run var mongo utan för att den tilltalar barn med sin drömska fantasivärld.
Förmodligen har filmen ett dolt budskap att hans mamma inbillade sig hela skiten för hon var så ledsen att Forrest inte alls det sprang eller var rik utan satt på verandan livet ut och ritade i sanden.

Till och med filmen om hunden Beethoven har mer realism än FG. Sjukt överskattad film.

Töntigt som sagt.

Om avsaknad av realism skulle vara det enda kriteriumet borde Les Visiteurs, The Little Mermaid och Being John Malkovich alla vara sämre.
Citera
2021-11-02, 18:41
Medlem
iwaalgeudats avatar
Utan tvekan, Cruel Jaws (AKA Jaws 5). Man vet hur dålig den kommer vara när Bruno Mattei gjorde filmen under ett annat namn, då han förmodligen inte ville smutsa ner hans namn med den här smörjan (eller trolla folk som inte skulle se den om hans namn fanns med).

Finns till och med en directors cut av den, men vet inte riktigt vad Brunos "vision" av den filmen kan vara, skulle till och med tippa att den är sämre än icke-directors cut som förmodligen är kortare och klippt av någon annan än Bruno.
Citera
2021-11-03, 16:28
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Avatar var inte riktigt min melodi heller måste jag säga.

instämmer ..... fruktansvärd bioupplevelse. skiten tog ALDRIG slut, enda gången jag varit nära till tårar av helt fel anledning ... hahaha
Citera
2021-11-03, 16:36
Medlem
peterZiipens avatar
Eragon. punkt.
Citera
2021-11-06, 12:14
Medlem
Nilsbofinks avatar
Avatar - tog fanimej aldrig slut. Kan inte klaga på skådespelet eftersom typ hela filmen var animerad, troligen efter förlagor av någon förskoleklass så barnsliga som Avatarerna såg ut. Tunt manus och trista specialeffekter

Armageddon - tramsigaste jävla dynga jag sett, fick den i julklapp av min syster och det är enda gången någon bett om ursäkt för en present.

Mest överskattade filmserie - Sagan om ringen. Tar aldrig slut, vare sig filmerna eller Frodos jävla gnäll. Elijah Wood är troligtvis den mest överskattade skådisen nånsin
Citera
2021-11-06, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsbofink
Mest överskattade filmserie - Sagan om ringen. Tar aldrig slut, vare sig filmerna eller Frodos jävla gnäll. Elijah Wood är troligtvis den mest överskattade skådisen nånsin

Håller med, försökt ett par gånger men aldrig lyckats se en av filmerna i en sittning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in