2019-11-15, 08:11
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturman
Han heter Farbror Fester. F.ö. skrattade jag åt din sammanfattning av nyss nämnda farbrors torra skämt.

Jag började titta på något queer drama vid namn Shortbus för några år sen. Jag stängde av. Den var bara gjord för att visa hur normalt det är med bögeri. Politiskt trams som skulle vara utmanande.

NB. Jag har inget emot att någon är homo.

En annan risig rulle är Batte Royal 2. Ettan var sevärd. Uppföljaren var istället poänglös, mycket seg och saknade tydlig handling eller rollfigurer. Blir trött av att tänka på den.

Gläder mig att jag kunde förgylla din dag. Du kan ju tänka dig hur uppfriskande det skämtet var i en film som var stendöd i övrigt 🙂
Citera
2019-11-15, 09:21
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Tråd infogad.

Vänligen namedroppa inte filmtitlar. Ge en motivering också.

/Mod.
Citera
2019-11-15, 11:01
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HuJintao
Har inte sett någon av dem.
Gör det!
Citera
2019-11-15, 14:00
Medlem
HuJintaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nyinspelningen av IT. Rena skräpfilmen. Ni som skriver 2001 kan ingenting om filmskapande och ni gillar säkert skräpfilmer som IT.
Kul att du försöker provocera. 2001 må kanske inte vara tidernas sämsta film men nog ligger den och gungar djupt där nere i dyn. Maken till överhaussad film av s.k förståsigpåare.

IT har jag inte sätt, läst boken dock.
Citera
2019-11-15, 14:14
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HuJintao
Kul att du försöker provocera. 2001 må kanske inte vara tidernas sämsta film men nog ligger den och gungar djupt där nere i dyn. Maken till överhaussad film av s.k förståsigpåare.

IT har jag inte sätt, läst boken dock.
Håller med, 2001 är verkligen en skitfilm. Precis som Gudfadernfilmerna, är 2001 en sån där typisk film som snobbar som inte förstår sig på bra filmer, gillar att namndroppa som deras favoritfilmer bara för att låtsas ha en egen smak. Interstellar må vara inspirerad av 2001, men Interstellar är hur man gör en bra film inom den genren, medan 2001 är meningslöst tidsfördriv.
Citera
2019-11-15, 14:26
Medlem
henrikos avatar
Citat:
1 - traffic
2 - de misstänkta
3 - leon
4 - insider
5 - american beauty

Det är så jävla töntigt att det alltid är folk som ska dra fram filmer som Leon, eller Forest Gump, i såna här sammanhang.

Det går inte hitta ett enda mätetal där dessa rullar skulle sticka ut så pass negativt att de är sämst.

Självklart är smaken olika, och alla uppskattar inte allt. Men att man kan få dessa till att vara bland de sämsta är obegripligt.

Det enda tal såna här rullar kan sticka ut negativt på är kvoten mellan upplevd kvalitet och förväntning. Men den kvoten är inte samma sak som upplevd kvalitet. Än mindre är den kvoten samma sak som någon slags objektiv kvalitet, som trådens rubrik antyder att trådan ska handla om.

Citat:
Ursprungligen postat av sulman (old)
Det mesta Adam Sandler har gjort är ju förbannat dåligt.

En hel del är rätt kasst i alla fall, ja. Han står faktist för den sämsta filmen jag kan komma ihåg jag råkat se, "Grown ups". Komedi, med hundratals försök att vara rolig, men som bara fick mig dra lite lätt på smilbanden vid ett enda tillfälle. (Kanske missuppfattde jag det roliga just där.)

Sämsta rullen jag sett lär jag inte ens komma ihåg. Säkert något kvotinköpt på SVT, från något europeiskt land, som slutade tvärt så man inte fattade ett skit.

Citat:
Ursprungligen postat av tomtejäveln (old)
När jag sitter och funderar lite så måste nog fan "inga kan älska som vi" vara den sämsta svenska filmen.

Nja. Den har ju ändå en ganska bra låt man ta med sig efteråt.
Citera
2019-11-15, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Håller med, 2001 är verkligen en skitfilm. Precis som Gudfadernfilmerna, är 2001 en sån där typisk film som snobbar som inte förstår sig på bra filmer, gillar att namndroppa som deras favoritfilmer bara för att låtsas ha en egen smak. Interstellar må vara inspirerad av 2001, men Interstellar är hur man gör en bra film inom den genren, medan 2001 är meningslöst tidsfördriv.

Interstellar är sci fi för korkade människor. Manuset är ju skrattretande. Horribelt skrivna karaktärer som bara är där för att förklara filmens handling för alla hjärndöda idioter är raka motsatsen till bra film och bra science fiction. Och den vidriga scenen där Hathaway sitter och snackar om kärlek kan vara en av de sämsta scenerna i filmhistorien, inte ens Spielberg skulle kunna komma på något så diaboliskt.

2001 är givetvis i en helt annan liga.
Citera
2019-11-15, 16:18
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scuz
Interstellar är sci fi för korkade människor. Manuset är ju skrattretande. Horribelt skrivna karaktärer som bara är där för att förklara filmens handling för alla hjärndöda idioter är raka motsatsen till bra film och bra science fiction. Och den vidriga scenen där Hathaway sitter och snackar om kärlek kan vara en av de sämsta scenerna i filmhistorien, inte ens Spielberg skulle kunna komma på något så diaboliskt.
Interstellar är ett mästerverk för astronomientusiaster. Att vissa scener förklaras är ju snarare bra dialog, du vet, sådant som 2001 har brist på. Hade Interstellar varit som 2001, ja då hade ingen snackat och alla hade stått och tittat på varandra ute i rymden. Det är just detta med dialog som gör Interstellar till en bra film och 2001 till en skitfilm. Bra filmer har alltid dialog som förklarar saker och ting: Pulp Fiction, Terminator 1 och 2, Ghostbusters 1 och 2, för att nämna några klassiker. Denna förklaringsdialog är ett viktigt inslag i alla bra filmer, inte för att vi inte kan lista ut saker och ting själva, utan för att förhindra spekulation och för att förtydliga exakt vad filmen handlar om. Ingen vet liksom riktigt vad 2001 handlar om, och varför saker och ting händer i den, och detta beror på att 2001 inte är en riktig film. Den är välregisserad och har för sin tid, imponerande visuals, men utöver det finns det inget direkt bra med den. Uppföljaren 2010 är en bättre film, eftersom den är mer normal i regi, handling och dialog, och då är 2010 en kass film den också.

Citat:
Ursprungligen postat av Scuz
2001 är givetvis i en helt annan liga.
2001 är en skitfilm för korkade autister som är besatta av att kolla på stumfilmer.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-11-15 kl. 16:20.
Citera
2019-11-15, 16:24
Medlem
valross1s avatar
Hobbit 3
Hold the dark
Bourne legacy
The grey
Citera
2019-11-16, 10:14
Medlem
Bluebeast72s avatar
Slakten av Ghostbusters bör nämas..Från en episk klassiker med bill till sopdyngan där 4 tjejer skal göra rollerna..Spola ner o släng på tippen.
Citera
2019-11-16, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Mad Max: Fury Road (2015) utan tvekan. Bland det sämsta skit jag sett. En orgie i effektsökeri utan varken innehåll eller mening. Skräp.

Kanske inte den sämsta jag har sett men jag förstår inte heller alla som talar om denna films påstådda storhet. De kör åt ett håll...och sedan kör dem tillbaks. Allt i brunt. Genomkasst.

Glömde nämna Dragonball Evolution senast. Behöver nog inte motivera varför den tävlar om att vara sämst.
Citera
2019-11-17, 21:03
Medlem
Chaduss avatar
Step Brothers (2008)

Minns när den släpptes och alla i skolan sprang omkring, citerade och skrattade åt allt som hade med filmen och göra. Jag som film buff såg inte intresset och såg den inte först förrän ett par veckor sedan.

Otroligt vilken kass film. Inte rolig någonstans. Nu när jag tänker på det har jag aldrig tyckt Will Ferrell varit rolig i något överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in