Citat:
Ursprungligen postat av
fintnir
Opponerar mig helt och hållet mot premissen om att; 'man sett den sämsta filmen någonsin'. Under vissa omständigheter kan detta vara försvarbart, men generellt får tittaren helt och hållet skylla sig själv. Om man är smart, har lite koll på regissörer, manusförfattare osv så ser man aldrig någon 'extremt dålig' film. Tvärtom, är det verkligen regissören som skapat filmen som är losern, eller är det du som är losern som har så dålig koll att du över huvud taget p.g.a din dåliga research slösade bort din tid och såg filmen? Tror inte jag sett en medvetet dålig film på väldigt länge, de filmer som jag sett som varit katastrofala har jag redan innan vetat om att de skulle vara dåliga men av andra anledningar t.ex. politiskt-sociala-anledningar ändå valt att se för att bättra på min allmänbildning.
Vad exakt är det du vill säga här? Först klagar du på att folk som ser på uppenbart dåliga filmer är losers och inte regissören bakom filmen, sen säger du att du själv har gjort det för allmänbildning? Ingen människa väljer en film som Plan 9 för att de har dålig koll, det vet exakt vad de ger sig in på och de flesta som kollar på den filmen gör det eftersom att de sett Tim Burtons film om Ed Wood.