Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-11-05, 19:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam3eyedetektif
Äger hon ett pass tro?

Det väcker frågan om hon kan ha dubbla identiteter?

Om hon har planerat sin flykt så kan hon kanske ha förberett sig med ett falskt pass och en ny "identitet"?

Det är ju lättare att försvinna om ingen letar efter en om man heter något annat helt plötsligt? 😎
Citera
2021-11-05, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är väl inte heller ovanligt att svärmödrar pratar illa om döttrarnas exmän?

Gammelmor i Polen verkar inte utgöra något undantag 😎

Låt oss istället lita på exmaken, han har trots allt sammanlevt med den försvunna kvinnan. Du har med stor sannolikhet fel as usual!

Nja, han talar nog sanning till 98%, han kan kanske ha glömt vissa små obetydliga detaljer men det är inte så dåligt det heller. Framförallt måste vi beundra hans mod att våga berätta 👍

Jag tar inte heller Beatas mors berättelse till 100%, så där är vi eniga!
Resten 😂
Citera
2021-11-05, 19:39
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Precis, det är därför dom inte är trovärdigt när det gäller deras dotter. Kan dom låta barnen och pappan leva i villfarelsen att mamman är död under så lång tid är dom emotionella sadister. I den miljön är Beata uppväxt brrr..

Jag håller med dig att det var inte bra handling att inte ens lämna ett litet meddelande "leta inte efter mig". Det var oansvarigt men hon var så ung då.
Men vi vet även att folk ljuger för att visa sig i bättre dager och vill hämnas på ex. T ex att inte betala underhåll för sina barn är ett sätt att hämnas. Korkat eller hur? De vill hämnas på ex men de skadar egna barn. Det är så oetiskt.
Senast redigerad av ursalund 2021-11-05 kl. 19:45.
Citera
2021-11-05, 19:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Fick nyligen höra att organhandel finns i Sverige. Hur utbrett det är vet jag inte. Men tydligen var det nån i Kristianstad de hittat utan innanmäte. Tänker om han velat slå två flugor i en smäll (förutsatt att han är totalt väck i huvet)[/b]
Obs: inte en teori jag misstänker då jag inte har statistik på hur vanligt det är. Och att jag inte tror detta fallet är något mer sällsynt än andra mord i närstående relationer.
Vet någon om det förs statistik på detta i Sverige?

Är du drucken? Ingen vettig människa kan väl köpa din vansinniga teori om organhandel?

Menar du på fullt allvar att du tror att den försvunna kvinnans make först tagit livet av henne för att sedan plocka ut organ ur kroppen för att sälja dessa?

Var någonstans har allt detta ägt rum och vem har tagit emot organen?

Vidareutveckla din heltokiga teori tack.
Citera
2021-11-05, 19:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Jag håller med dig att det var inte bra handling att inte ens lämna ett litet meddelande "leta inte efter mig". Det var oansvarigt men hon var så ung då.
Men vi vet även att folk ljuger för att visa sig i bättre dager och vill hämnas på ex.

Kan inte den försvunna kvinnan ha velat hämnas på sin exmake i Polen?

Hon lät ju honom ta hela smällen när hon försvann ett ett ord?

Hur vi än vrider och vänder på det hela är det den försvunna kvinnan som gjort fel.

Nu är hon dessutom försvunnen igen, det borde inte gå att utesluta att hon också kanske vill hämnas på nuvarande maken som sitter häktad?
Citera
2021-11-05, 20:14
Medlem
Citat:
Är du drucken? Ingen vettig människa kan väl köpa din vansinniga teori om organhandel?

Menar du på fullt allvar att du tror att den försvunna kvinnans make först tagit livet av henne för att sedan plocka ut organ ur kroppen för att sälja dessa?

Var någonstans har allt detta ägt rum och vem har tagit emot organen?

Vidareutveckla din heltokiga teori tack.

Jag vet att den är over the top. Men det finns fall där det har hänt att en pojkvän mördat och sålt innanmätet av sin flickvän och sedan dumpat kroppen vid Kristianstad.
Obs: det är inte en sak jag skulle ha gjort då jag inte är fullt så sinnesrubbad
Edit: det är väldigt vanligt att svenskar åker utomlands o köper organ. Organhandel är ganska utbrett i andra länder så helgalet vet jag inte om det skulle vara. Även om det inte pratas om det. Menar heller inte att det nödvändigtvis är maken som tagit livet av henne.
Senast redigerad av Jaduvente 2021-11-05 kl. 20:18.
Citera
2021-11-05, 20:27
Medlem
Citat:
Om den försvunna kvinnan ej hittas så borde väl den stackars maken släppas ut så snart som möjligt.

Att hålla någon häktad som troligtvis är oskyldig är ju ren tortyr.

Jag gissar att hon kan ha kastat sig i havet alternativt så befinner hon sig i Polen för att starta om på nytt som 2013 när hon rymde till Malmö.

Jag tror hon är återfunnen inom 18 timmar. En gissning bara!
Citera
2021-11-05, 21:21
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Jag vet att den är over the top. Men det finns fall där det har hänt att enpojkvän mördat och sålt innanmätet av sin flickvän och sedan dumpat kroppen vid Kristianstad.
Obs: det är inte en sak jag skulle ha gjort då jag inte är fullt så sinnesrubbad
Edit: det är väldigt vanligt att svenskar åker utomlands o köper organ. Organhandel är ganska utbrett i andra länder så helgalet vet jag inte om det skulle vara. Även om det inte pratas om det. Menar heller inte att det nödvändigtvis är maken som tagit livet av henne.
OT Men när skulle det ha hänt?
Citera
2021-11-05, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag tror hon är återfunnen inom 18 timmar. En gissning bara!
Varför just 18 timmar?
Citera
2021-11-06, 04:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Såg att den "försvunna kvinnan" har två telefonnummer, det borde indikera två mobiler.

Vissa skribenter har varit motståndare till teorin om en till mobiltelefon än den som hittades.

Vad är sanning och vad är lögn?
Citera
2021-11-06, 07:16
Medlem
Citat:
Såg att den "försvunna kvinnan" har två telefonnummer, det borde indikera två mobiler.

Vissa skribenter har varit motståndare till teorin om en till mobiltelefon än den som hittades.

Vad är sanning och vad är lögn?
Att hon har 2 mobilnummer registrerade på sig behöver inte tyda på 2 mobiler men personligen tror jag att hon äger mer än 1 mobil. Även något som fortfarande osar skumt är att hittills har man gjort fynd så som handväska,mobil och kontokort men inte någon som helst id handling vad allmänheten fått veta iaf. Bankkort och id handling/körkort förvaras väl oftast tillsammans i tex plånbok,handväska eller mobilfodral etc?
Citera
2021-11-06, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Varför just 18 timmar?

Berättar inte om min källa för att undvika idiotstämpel.

https://www.expressen.se/kvallsposten/polisens-kamp-maste-hitta-smabarnsmamman/
Tidigare har det också framkommit uppgifter att en väska med småbarnsmammans ID-handlingar hittats vid färjeterminalen i Ystad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in