Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Du pratar om döden men verkar utesluta suicid? Är hon mer död om maken tagit livet av henne än om hon valt att avsluta för egen hand?
Jag tror att det ligger i tiden, det har varit en del uppmärksammade relationsrelaterade mord ett bra tag nu där män dräpt frun eller flickvännen och så fort en kvinna är försvunnen i samband med skilsmässa och bittra bråk med maken så tar man för givet att det är fråga om ett nytt relationsmord.
I de av media uppmärksammade fallen har det dessutom inte rått något större tvivel om vem som är den skyldige men i det aktuella fallet så finns det märkliga omständigheter kring den försvunna kvinnan, hon har ju faktiskt rymt tidigare utan att höra av sig till make och gemensamma barn på ett antal veckor. Du måste ju ändå hålla med om att det är en märklig omständighet?
Dom har tyvärr låst fast sig vid en enda hypotes verkar det som.
Jag själv tror dock mer på teorin om suicid just nu än på ett frivilligt försvinnande eller mord.
Men både jag, du och polisen kan ha fel eller rätt, det får tiden utvisa.
Eftersom maken nekar och hon fortfarande är försvunnen utesluter jag ingenting.
Men suicid verkar inte troligt. Finns ingen känd psykiskt sjukdom eller missbruk. Polisen har givetvis undersökt detta och dom fokuserar fortfarande på att maken har med hennes försvinnande att göra.
Omständigheterna kring den där fredagskvällen med barn i bil, avstängd mobil, plötsligt försvinnande talar väl inte heller för suicid. Kroppen borde dessutom ha hittats vid det här laget.
Samt, en kvinna som mer eller mindre på egen hand tar sig till ett annat land och ordnar jobb och bostad för sig själv och sedan tar hit två av sina fyra barn visar på en viss styrka. Den styrkan skulle däremot kunna användas till att återigen flytta på sig. Men jag tror inte heller på denna hypotes. Jag tror helt enkelt inte på den ensidiga beskrivningen av Beata som ex maken berättade för den polska tidningen. Finns även här omständigheter som är märkliga för ett frivilligt försvinnande, tidpunkten, platsen, hennes mobil i en damm där hon senast sågs i liv, hennes väska i Ystad.
Jag håller med om att det ligger i tiden att utmåla kvinnor som offer och där är media högst delaktig.
Men fakta är att det dödas ca 1 kvinna i månaden av sina män. Flertalet av dessa har dödats i samband med en utbrytning som Beata var i full färd med (skilsmässa, kontaktförbud, skyddade uppgifter).
Att inte misstänkta maken i detta fall vore häpnadsväckande!