Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-05, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Antingen oskyldig eller säker att man hittar inte kroppen. Ingen kropp då kommer han ut..

Han har ju inget att vinna på att berätta vart kroppen finns. Det som kan få honom att tala är hans samvete, bra förhörsledare eller tillräckliga bevis bevis för fällande dom.
Citera
2021-11-05, 18:10
Medlem
Fick nyligen höra att organhandel finns i Sverige. Hur utbrett det är vet jag inte. Men tydligen var det nån i Kristianstad de hittat utan innanmäte. Tänker om han velat slå två flugor i en smäll (förutsatt att han är totalt väck i huvet)
Obs: inte en teori jag misstänker då jag inte har statistik på hur vanligt det är. Och att jag inte tror detta fallet är något mer sällsynt än andra mord i närstående relationer.
Vet någon om det förs statistik på detta i Sverige?
Citera
2021-11-05, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det har väl gått ytterligare vecka än det gjorde när hon bara "för att" sket i barnens/familjens oro när hon stack förra gången?
Kan hon strunta i sina fyra barns oro i flera veckor kan hon ge fingret till dom som söker henne nu.

Kanske fick hon nog av alla krävande ungar (och män) så hon avslutade sitt liv genom att hoppa i plurret? Den ultimata flykten..

Det är väl mer regel än undantag att dumpade personer pratar illa om sina ex? Det är dessutom en skvallerblaska som vill sälja lösnummer.
Citera
2021-11-05, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Fick nyligen höra att organhandel finns i Sverige. Hur utbrett det är vet jag inte. Men tydligen var det nån i Kristianstad de hittat utan innanmäte. Tänker om han velat slå två flugor i en smäll (förutsatt att han är totalt väck i huvet)
Obs: inte en teori jag misstänker då jag inte har statistik på hur vanligt det är. Och att jag inte tror detta fallet är något mer sällsynt än andra mord i närstående relationer.
Vet någon om det förs statistik på detta i Sverige?

Det gör det inte. Du får gräva själv i enskilda fall.
Citera
2021-11-05, 18:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
.
Att inte misstänkta maken i detta fall vore häpnadsväckande!

Det är väl minst lika häpnadsväckande att inte misstänka att den "försvunna kvinnan" har rymt igen som hon gjorde 2013!
Citera
2021-11-05, 18:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det är väl mer regel än undantag att dumpade personer pratar illa om sina ex? Det är dessutom en skvallerblaska som vill sälja lösnummer.

Nu dumpade hon även sina barn, att hon sen drabbades av viss ånger ursäktar inte en feg och lömsk flykt från sina småbarn.

Menar du att exmannen i Polen inte får berätta sanningen om den försvunna kvinnan?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-11-05 kl. 18:54.
Citera
2021-11-05, 18:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Eftersom maken nekar och hon fortfarande är försvunnen utesluter jag ingenting.
Men suicid verkar inte troligt. Finns ingen känd psykiskt sjukdom eller missbruk.

Personer som begår självmord behöver inte visa några tecken utåt, tvärtom kan de verka glada och positiva för att sen sätta sina planer i verket. Vet du förresten om den försvunna kvinnan drack starksprit?

Citat:
Samt, en kvinna som mer eller mindre på egen hand tar sig till ett annat land och ordnar jobb och bostad för sig själv och sedan tar hit två av sina fyra barn visar på en viss styrka. Den styrkan skulle däremot kunna användas till att återigen flytta på sig. Men jag tror inte heller på denna hypotes. Jag tror helt enkelt inte på den ensidiga beskrivningen av Beata som ex maken berättade för den polska tidningen.

Tack men alla vi andra litar dock på exmaken som dessutom uppvisat stort mod och styrka genom att ta hand om alla barnens efter moderns svek.

Exmaken i Polen förtjänar en 🏅 både för att ha hållit samman familjen och för att han berättade sanningen om den försvunna kvinnan, fakta verkar vara illa tåld bland plotkara som gör allt för att förminska ansvarskännande pappor.

.

[/quote]
Citera
2021-11-05, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nu dumpade hon även sina barn, att hon sen drabbades av viss ånger ursäktar inte en feg och lömsk flykt från småbarn.

Menar du att exmannen i Polen inte får berätta sanningen om den försvunna kvinnan?

Jag ifrågasatte sanningshalten i den polska tidningen och hänvisade till att det inte är ovanligt att dumpade personer talar illa om sina ex. Om jag nu har rätt betyder det att hon inte dumpade sina barn på det sätt som är beskrivet i tidningen.

Men nu är vi inne i ekorrhjulet igen. Du tar hans berättelse för 100% sanning. Det gör inte jag. Vi kommer inte längre just nu.
Citera
2021-11-05, 18:59
Medlem
Citat:
Det gör det inte. Du får gräva själv i enskilda fall.

Okej tack för info.
Fick också höra att det inte ens förs statistik på det i Sverige. Vilket fick mig att undra hur vanligt det är. Och varför det isåfall döljs.
Det var därför jag undrade alltså. Om det fanns nån dold statistik på det eller nåt
Citera
2021-11-05, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vad är det för video? Vart kan man se denna?
På maken som är häktad, hans fb sida. Man kan se vissa vinklar att hon har sönderslagna ögon under glasögonen. Om man pausar. Mannen behövde kanske tanka så gjorde han de i ystad där på färjeterminalen, det är mest polacker och där tänker man inte, det är så mycket bilar och rörelse där och utresande, det är om någon sett henne som jobbar på färjan den kvällen på fredagen. Det är de två alternativen. Hon måste komma in på färjan, då hade hon setts av personal. Men sånt kan bara polis göra Kvällen hon försvann, bara förhöra all färjepersonal, som jobbade den kvällen. En teori
Citera
2021-11-05, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Är!! Och nej det är inte brottsligt att försvinna.
Äger hon ett pass tro?
Citera
2021-11-05, 19:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag ifrågasatte sanningshalten i den polska tidningen och hänvisade till att det inte är ovanligt att dumpade personer talar illa om sina ex.

Det är väl inte heller ovanligt att svärmödrar pratar illa om döttrarnas exmän?

Gammelmor i Polen verkar inte utgöra något undantag 😎

Citat:
Om jag nu har rätt betyder det att hon inte dumpade sina barn på det sätt som är beskrivet i tidningen.

Låt oss istället lita på exmaken, han har trots allt sammanlevt med den försvunna kvinnan. Du har med stor sannolikhet fel as usual!

Citat:
Du tar hans berättelse för 100% sanning.

Nja, han talar nog sanning till 98%, han kan kanske ha glömt vissa små obetydliga detaljer men det är inte så dåligt det heller. Framförallt måste vi beundra hans mod att våga berätta 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in