Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-10-30, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkognitoariel
Det här med bilen, den silverfärgade Suzukin eller vad det var. Jag har inte hängt med här, var denna bilen försvunnen eller ville polisen bara ha uppgifter från folk som hade sett den aktuella kvällen/natten?

Den var försvunnen i någon eller några dagar. Om maken samarbetade i förhören kan man tycka att polisen borde hittat den direkt. Antingen höll han helt tyst eller så han någon lånat den vilket inte är omöjligt.
Citera
2021-10-30, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det måste de nästan gjort eftersom han är häktad.
Jag tror inte det, det finns väldigt få likhundar. Vanliga polishundar har säkert används men inga hundar som används i sök verkar fått upp ngt spår efter Beata, vilket i sig inte går att tolka.
Citera
2021-10-30, 10:14
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det måste de nästan gjort eftersom han är häktad.

Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Jag tror inte det, det finns väldigt få likhundar. Vanliga polishundar har säkert används men inga hundar som används i sök verkar fått upp ngt spår efter Beata, vilket i sig inte går att tolka.

Han är häktad för människorov, då har väl inte polisen anledning till att använda de få likhundar som finns? Minns i fallet Wilma att hund fick tas in från Tyskland, är nog inte så lätt att få till detta.
Citera
2021-10-30, 10:37
Medlem
Citat:

Polisen har tydligen bara 1 specialutbildad hund som enbart markerar för lik, och den verkar vara ur tjänst. Dom har 12 kriminalsökhundar som även dom markerar för lik.

Utgår från att en av dessa används för att söka i hans bil. Hade hunden markerat där hade förmodligen häktningen ändrats från människorov till mord.
Citera
2021-10-30, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ven tvingade henne att låsa honom ute? Endast en ond människa gör på detta sätt.

Hon har kanske kedjat fast honom känslomässigt för att känna makt? En hunsad make kan nog gå med på vad som helst?

Det finns helt uppenbart elaka människor...

Haha
Kolla på videon när de åker karusell tsm och säg vad du ser. Är det en hunsad make med en satansdyrkande fru med piska högt i hand? Eller är det en undergiven fru som ler lite osäkert och gör löjliga miner samtidigt som hon snabbt kollar hur han reagerar?
Hon ser sannerligen varken säker eller bekväm ut.
Citera
2021-10-30, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Polisen har tydligen bara 1 specialutbildad hund som enbart markerar för lik, och den verkar vara ur tjänst. Dom har 12 kriminalsökhundar som även dom markerar för lik.

Utgår från att en av dessa används för att söka i hans bil. Hade hunden markerat där hade förmodligen häktningen ändrats från människorov till mord.

Fråga
Om han använde någon typ av presenning eller liknande där hon placerades i bilen. Hade likhundarna fortfarande garanterat kunnat nosa sig till det?
Hade lukten ändå satt sig i tak eller liknande?
Citera
2021-10-30, 11:00
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Fastna inte i rubriceringen människorov. Det är en inte ovanlig teknikalitet med fängelse i straffaskalan som ger polisen befogenhet till husrannsakan etc vilket dom av lättförtåeliga skäl inte har vid rubriceringen förvunnen person.

Man bör därför inte förledas tro att rubriceringen människorov har någon koppling till om Beata är i livet eller ej.
Citera
2021-10-30, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Fråga
Om han använde någon typ av presenning eller liknande där hon placerades i bilen. Hade likhundarna fortfarande garanterat kunnat nosa sig till det?
Hade lukten ändå satt sig i tak eller liknande?

Ingen aning faktiskt. Det är kanske sånt som är skillnaden mellan en renodlad likhund och en kriminalsökhund. Hundarna verkar ha tränats mycket på klädesplagg och blod. Hon har ju suttit i bilen så om hunden markerat på kläder eller blod så säger ju inte det mycket.
Citera
2021-10-30, 11:16
Medlem
Inkognitoariels avatar
Nu blev tråden intressant igen utan massa bullshit.

MGM verkar kontrollerande, han anser kanske det är han som gett henne nytt liv i Sverige och han har rätten på sin sida att behandla henne lite hur som, när hon inte gör som han vill så tappar han greppet lite.

Detta med golfbanan och sonen följer med men sitter kvar i bilen är lite konstigt. Jag tänker antingen har han planerat något i förväg, om inte så har han tappat kontrollen runt golfbanan och råkat göra mer än han själv räknade med och sen lämnat sonen och åter åkt tillbaka.

Om man tänker tidsintervall, han kom tillbaka ensam till bilen ca 19 vill jag minnas. Han kör hem sonen, åker tillbaka ca 1 Tim, jag får ca 3-4 Tim över om man räknar med att han ska hem och duscha.

Delar vi den tiden så kan han max ha kört 1,5-2 Tim enkel väg som längst. Drar man bort ytterligare 1 Tim ca på gräva eller göra sig av med kroppen så bör han inte ha kört längre än ca 1 Tim för att han ska hinna med allt detta för att få lite tid över. För sonen borde reagerat när han är tillbaka men inte hon. Så jag tänker från golfbanan och en radie på ca 1 Tim bilväg. Väskan misstänker jag är lagd där av honom för vilseledning. Om det är så att han tagit hennes liv så ligger hon nånstans mellan golfbana och Ystad skulle jag tro.

Att hon håller sig gömd ser jag som väldigt liten chans men möjlighet finns vilket jag hoppas på.

Visst kan hon träffat någon annan efter golfbanan men det tvivlar jag på då bilen i sammanhanget inte hittades enkelt, precis som om han inte ville att den skulle hittas om jag förstod det korrekt.
Senast redigerad av Inkognitoariel 2021-10-30 kl. 11:22.
Citera
2021-10-30, 11:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Tidslinje:
● innan försvinnandet
• BR ansöker om skilsmässa slutet av aug
• BR får skyddat boende genom socialtjänsten
• BR ansöker om kontaktförbud 2 veckor efter skilsmässoansökan
• BR anmäler CR för olaga hot och misshandel (som skett 2016-2021) samtidigt som hon ansöker om kontaktförbud. BR hördes av polis 9/9 och CR hördes 15/9
• avslag på kontaktförbud för 2 veckor sedan
• BR pratar med sin mamma 23/9 och uttrycker lycka över att ha kommit från CR

● Försvinnandet
• BR försvinner ca kl 18 efter en promenad med CR medan deras gemensamma barn sitter i bilen
• äldre par hälsar på BR & CR vid golfbanan
• vid midnatt anmäls BR försvunnen av sin äldsta son
• 2 timmar efter anmälan anhåller polisen CR, det går alltså ca 8 h mellan försvinnande och anhållan

● Efter dagen för försvinnandet
• polis letar efter BR och håller förhör med CR
• polis har CRs bil men vill ha info om iakttagelser av den kring försvinnandet, fynd har gjorts i bilen
• Barn hittar BRs väska i Ystad (nära Polenfärjorna) innehållandes mobil, kontokort, p-piller
• polissök i golfbaneområdet i Oxie, kallar in helikopter och dykare, fynd görs
• CR häktad, och omhäktad, på sannolika skäl misstänkt för människorov
• Fallet tas upp i Efterlyst på tv3
• polis planerade sök på hemlig plats, oklart om det genomförts

Vad vi vet:
• BO = Be@t@ R@tzm@n, BR
• MGM = Ces@ry R@tzm@n, CR
• BR är försvunnen sedan 24/9 ca 18:00
• Fynd gjort av polisen i CRs silvriga bil, oklart vad. De söker iakttagelser av bilen.
• Fynd gjort av polisen i grönområde eller mindre sjö vid golfbana i Oxie, media rapporterar blodiga kläder
• BRs väska upphittad i Ystad, ca 30-40 min resväg med bil från Malmö, nära färjorna till Świnoujście
• BRs telefon avstängd sedan fredag
• BR har minst två barn, varav ett med CR, och har varit gift tidigare
• BR hade skyddade personuppgifter vid tiden för försvinnandet, samt hade ansökt om kontaktförbud för CR
• CR är häktad på sannolika skäl för människorov, nekar brott

Vad vi tror:
• CR har en historia av våldsamheter mot kvinnor men är ej dömd
• BR låste ute CR varpå han sov utanför dörren
• BR har 5 barn, äldsta är 14 år och yngsta 7
• CR angav först att anledningen till att han kom ensam tillbaka till bilen var för att BR skulle träffa en vän, men har sedan verkat ändra sin historia till att han och BR bråkat och han lämnat henne av ilska
• BR lämnade sin ex-make genom att åka till Sverige utan att låta honom eller deras gemensamma barn veta, BR har efter detta hämtat x antal barn till Sverige och verkar ha lämnat x antal barn kvar, oklart om detta är hennes vilja eller byråkratiska bekymmer

Snälla, fyll på. Jag har inte tillräcklig koll på tråden längre för sammanfattningar.

Tack för sammanfattningen!
Citera
2021-10-30, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ingen aning faktiskt. Det är kanske sånt som är skillnaden mellan en renodlad likhund och en kriminalsökhund. Hundarna verkar ha tränats mycket på klädesplagg och blod. Hon har ju suttit i bilen så om hunden markerat på kläder eller blod så säger ju inte det mycket.
Där har du rätt. Likhund är tränad på likdoft som avsätts där en död kropp legat i minst 20 min. Den doften försvinner inte så lätt. En kriminalsökhund reagerar inte på den doften, då den inte känner igen den. Vi har bara en, eller max två, likhundar i Sverige, om de nu inte tränat upp nån de senaste två åren.
Citera
2021-10-30, 11:20
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Haha
Kolla på videon när de åker karusell tsm och säg vad du ser. Är det en hunsad make med en satansdyrkande fru med piska högt i hand? Eller är det en undergiven fru som ler lite osäkert och gör löjliga miner samtidigt som hon snabbt kollar hur han reagerar?
Hon ser sannerligen varken säker eller bekväm ut.

Precis.
Läste i en grupp på FB. En tjej berättade att hon träffade B och C på en fest i juni. Beata uppträdde kärleksfullt mot C. Hon var kramig och kallade honom älskling. Var det för att ha honom lugnt och på gott humör? Möjligt. Han hade lätt för att hamna i bråk enligt Beatas bror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in