Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-11-05, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Det och sen det här med att han ändrat sin historia om den aktuella kvällen.

Jag tror helt ärligt mest på att han har haft medhjälpare och planerat detta. Varför stanna vid just en golfbana, och varför så sent? Varför var dom ens ute och åkte?

Väldigt mycket är så sjukt skumt och tyder på att det ej är frivilligt. Förra försvinnandet så tog hon ju faktiskt kontakt med familj tillslut.

Ja men vet vi att Han ändra historia, jag har trott att typ Sonen sa Att mamma skulle komma hem med en väninna(typ att det var vad pappan sa till sonen när han kom tillbax utan mamman. Och att dom bråka och att han åkte iväg o lämna henne va versionen till polisen.
Hur som så har han då ljugit.
Och det här med medhjälpare värkar absolut troligt. Men å andra sidan inget Måste…han hade juh rätt många timmar på sig och rodda i de hela.
Citera
2021-11-05, 17:16
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Mamman och syskon visste om hennes planer.
Precis, det är därför dom inte är trovärdigt när det gäller deras dotter. Kan dom låta barnen och pappan leva i villfarelsen att mamman är död under så lång tid är dom emotionella sadister. I den miljön är Beata uppväxt brrr..
Citera
2021-11-05, 17:18
Medlem
Citat:
Antingen oskyldig eller säker att man hittar inte kroppen. Ingen kropp då kommer han ut..

Ja men samtidigt så kan folk sitta häktade väldigt länge. Att det är rätt tyst om detta kan bero på att dom (polis) faktist har en plan/är på spåren eller så.

Fikk, söker dom som MissingP? (Alltså med ”stöd”/kontakt av polis?
Citera
2021-11-05, 17:41
Medlem
Såg inte om denna varit uppe

"Polisen håller förhör utomlands – i sökandet efter försvunna Beata" (1 nov)
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/974378-polisen-haller-forhor-utomlands-i-sokandet-efter-forsvunna-beata

"Naturligt att vända blickarna dit"
Tidigare har polisen uppgett för Nyheter24 att man inte misstänker att Beata Ratzman befinner sig utomlands, och att man utesluter att hon skulle ha försvunnit frivilligt.

Det är emellertid bortom Sveriges gränser som polisen nu söker svar. Mer specifikt ska man ha hållit förhör med personer i Polen – kvinnans tidigare hemland.

– Det är naturligt att vi även vänder blickarna dit. Det gäller framför allt kontakt med hennes anhöriga, säger Nils Norling, polisens presstalesperson, till Kvällsposten.
Citera
2021-11-05, 17:45
Medlem
Citat:
Antingen oskyldig eller säker att man hittar inte kroppen. Ingen kropp då kommer han ut..

Ja det har ju hänt förut. Inte förrän kroppen hittas eller starka bevis på att personen är död kan man dömas. De hade ju till och med problem i Wilmas fall. Då de "endast" hittade hennes huvud i GMs garderob. I vissa fall borde det finnas en jury som bestämmer dom. Som i USA. I VISSA fall. I övrigt litar jag OK på domstolen i Sverige.
Citera
2021-11-05, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Såg inte om denna varit uppe

"Polisen håller förhör utomlands – i sökandet efter försvunna Beata" (1 nov)
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/974378-polisen-haller-forhor-utomlands-i-sokandet-efter-forsvunna-beata

"Naturligt att vända blickarna dit"
Tidigare har polisen uppgett för Nyheter24 att man inte misstänker att Beata Ratzman befinner sig utomlands, och att man utesluter att hon skulle ha försvunnit frivilligt.

Det är emellertid bortom Sveriges gränser som polisen nu söker svar. Mer specifikt ska man ha hållit förhör med personer i Polen – kvinnans tidigare hemland.

– Det är naturligt att vi även vänder blickarna dit. Det gäller framför allt kontakt med hennes anhöriga, säger Nils Norling, polisens presstalesperson, till Kvällsposten.

Ja att hålla förhör. De misstänker inte att hon lämnat landet. Levande som död.
Edit: Som jag uppfattat det iallafall enligt andra artiklar
Senast redigerad av Jaduvente 2021-11-05 kl. 17:56.
Citera
2021-11-05, 17:47
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Genuint, om hon skulle hålla sig borta frivilligt har jag svårt att tro att hon inte skulle kontakta någon vid det här laget. Det är en stor utredning som är svår att missa. Hon har ju även tidigare sökt hjälp med skyddat boende etc, borde hon inte vid det här laget ha kontaktat polisen och berättat om varför hon försvann? Tänker att om något skulle det vara tryggast att få hjälp att vara skyddad från mannen?

Finns ju egentligen inget som pekar på frivilligt, men jag har svårt att tro att någon skulle jävlas med både rätten och familj bara ”för att”.
Det har väl gått ytterligare vecka än det gjorde när hon bara "för att" sket i barnens/familjens oro när hon stack förra gången?
Kan hon strunta i sina fyra barns oro i flera veckor kan hon ge fingret till dom som söker henne nu.

Kanske fick hon nog av alla krävande ungar (och män) så hon avslutade sitt liv genom att hoppa i plurret? Den ultimata flykten..
Senast redigerad av Taggad 2021-11-05 kl. 17:57.
Citera
2021-11-05, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Ja att hålla förhör. De misstänker inte att hon lämnat landet. Levande som död.

de kan misstänka vad de vill, bra att de följer upp andra tänkbara spår.

Edit,

Ja enligt den förra artikeln från x antal veckor sedan.
Citera
2021-11-05, 17:58
Medlem
Citat:

Ja det är klart. Misstänker att jag uttrycker mig dåligt då det är många som missuppfattar mig.
Citera
2021-11-05, 17:59
Medlem
Citat:

Edit,

Ja enligt den förra artikeln från x antal veckor sedan.

Ja ok
Citera
2021-11-05, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Ja det är klart. Misstänker att jag uttrycker mig dåligt då det är många som missuppfattar mig.

Regel 10
Be precise in your speech

https://sv.wikipedia.org/wiki/12_livsregler:_ett_motgift_mot_kaos

Citera
2021-11-05, 18:00
Medlem
Citat:
Regel 10
Be precise in your speech

https://sv.wikipedia.org/wiki/12_livsregler:_ett_motgift_mot_kaos

Haha tack. Ska faktiskt läsa den