Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-11-05, 16:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Instämmer.
Till styrkande av att hon är emotionellt störd (droger inblandat?) visar med all önskvärd tydlighet att hon gick under jorden och hennes familj (sen 7 år) trodde hon var död i flera veckor. Det är så häpnadsväckande att det svårligen går att ta in utan att ålägga henne någon diagnos. Att vara suicidal (1500 pers/året tar livet av sig) är mer regel än undantag hos såväl psykiskt instabila kvinnor som män.

Vad gäller bilden med blåtiran så går det näppeligen sätta någon tilltro till att Beata -genom gammelmamman påstår CR orsakat den. För rättssäkerhetens skull får vi verkligen hoppas att inte den fyllebläckan ligger till grund för häktningen på sannolika skäl.

Tack Lawnmoverman2011 för att du orkar med den otäcka mobbing du utsätts för av dom som blir skitsura om inte Beata mördats.

Tack, jag gör mitt bästa för att hålla en hög nivå bland alla dessa "plotkara"

Intressant att du lyfter fram hypotesen om suicid, den diskuteras inte alls här av någon anledning? Jag är rätt övertygad om att hon kan ha begått suicid, hypotesen har faktiskt stöd av statistiken när det gäller försvunna personer som försvinner utan att meddela något

Samtidigt kan vi nog konstatera att en människa vid god psykisk hälsa rymmer helt enkelt inte från småbarn och make om det inte föreligger någon störning, jag frågade tidigare om den försvunna kvinnan haft kontakt med den psykiatriska vården i Malmö men har inte fått något svar. Kanske beroende på att det är känsligt och att vissa plotkara inte vill sluta bli att helgonförklara den försvunna kvinnan?

Vad gäller de där bilderna som den försvunna kvinnan ska ha skickat till gammelmor i Polen så utgör dessa inget bevis för någon misshandel, det krävs en undersökning och ett rättsintyg för detta.
Citera
2021-11-05, 16:41
Medlem
Och Back to Topic!
Såg precis (i gruppen på fejjan) att det blir sök efter Be@ta på söndag, med samling vid Oxiebadet. Fikk kör sök.
Värkar som att området fortfarande är aktuellt.
Citera
2021-11-05, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretaskarpeta
Och Back to Topic!
Såg precis (i gruppen på fejjan) att det blir sök efter Be@ta på söndag, med samling vid Oxiebadet. Fikk kör sök.
Värkar som att området fortfarande är aktuellt.

Är Fikk en seriös organisation? Hörde att de mest sökte bidrag.. Men bra om de letar såklart
Citera
2021-11-05, 16:44
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Och den försvunna kvinnans mamma vet mer än du, så med samma logik har du inte rätt att diskvalificera hennes berättelse. Ändå gör du det eftersom du tycker hon är partisk, precis som andra av oss tycker exmaken är partisk. Nu har vi konstaterat det för hundrade gången. Ska vi dra det en gång till eller ska du börja om med något annat ämne?
Det är väl inte sådär jättesmart att försöka lura i någon att mamman är opartisk"
Nu får du väl ändå ställa in cykeln. Mammor är väl dom som bevisligen är minst trovärdiga. Vad Beata är gjort så hade mamman forfarande förvarat dottern som hennes lilla flicka. Varför tror du inte föräldrar behöver vittna i mål där deras barn är åtalade?

Förresten var det väl gammalmamman som visade upp bilden av Beatas fyllebläcka ?

För barnens skull så var det tur att pappan Piotr var så stabil att han höll samman familjen efter att Moder Theresa gått under jorden så dom under flera veckors tid trodde hon var död.

Om Beatas (föräldrars) mammas trovärdighet.

"Vidare ska sägas att den som är förälder till en part i målet inte behöver vittna, 36 kap. 3 § rättegångsbalken. Om en närstående till part vittnar ska denna inte avlägga vittnesed, 36 kap. 13 § andra stycket rättegångsbalken. I 36 kap. 6 § första stycket rättegångsbalken framgår att ett vittne får vägra att uttala sig om det han eller hon skulle svara på frågan skulle röja att en närstående har förövat en brottslig eller vanärande handling. En närstående, eller en förälder i det här fallet, kan alltså vägra svara på en fråga."
https://lawline.se/answers/foralder-som-vittne

Föräldrar har sånt överseende med sina barns mindre smickrande sidor att dom skyddas i lagen för att dom ska slippa (och skämmas för) att begå mened. Appropå Beatas mammas trovärdighet vilken är noll.

Det är enkelt att föreställa sig paragrafernas tillblivelse med att rättens ledamöter tröttnade på att lyssna på föräldrarnas lögner.
Senast redigerad av Taggad 2021-11-05 kl. 17:41.
Citera
2021-11-05, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Är Fikk en seriös organisation? Hörde att de mest sökte bidrag.. Men bra om de letar såklart

Jag har faktiskt ingen aning första gången jag hört om dom i det här fallet. Känns tråkigt att inte MissingP har tagit de här. Meeeen vi utgår från att Fikk oxå är seriösa, huvudsaken att hon hittas.
Citera
2021-11-05, 16:58
Medlem
MadZero99s avatar
Genuint, om hon skulle hålla sig borta frivilligt har jag svårt att tro att hon inte skulle kontakta någon vid det här laget. Det är en stor utredning som är svår att missa. Hon har ju även tidigare sökt hjälp med skyddat boende etc, borde hon inte vid det här laget ha kontaktat polisen och berättat om varför hon försvann? Tänker att om något skulle det vara tryggast att få hjälp att vara skyddad från mannen?

Finns ju egentligen inget som pekar på frivilligt, men jag har svårt att tro att någon skulle jävlas med både rätten och familj bara ”för att”.
Citera
2021-11-05, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Genuint, om hon skulle hålla sig borta frivilligt har jag svårt att tro att hon inte skulle kontakta någon vid det här laget. Det är en stor utredning som är svår att missa. Hon har ju även tidigare sökt hjälp med skyddat boende etc, borde hon inte vid det här laget ha kontaktat polisen och berättat om varför hon försvann? Tänker att om något skulle det vara tryggast att få hjälp att vara skyddad från mannen?

Finns ju egentligen inget som pekar på frivilligt, men jag har svårt att tro att någon skulle jävlas med både rätten och familj bara ”för att”.

Håller med, nu har det verkligen gått för lång tid. Men att han (mgm) sitter så tyst, och inte säger något det är ett Stort frågetecken??
Citera
2021-11-05, 17:05
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Jag har faktiskt ingen aning första gången jag hört om dom i det här fallet. Känns tråkigt att inte MissingP har tagit de här. Meeeen vi utgår från att Fikk oxå är seriösa, huvudsaken att hon hittas.

Det blir sökinsats nu på söndag av FIKK.
Citera
2021-11-05, 17:06
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:
Håller med, nu har det verkligen gått för lång tid. Men att han (mgm) sitter så tyst, och inte säger något det är ett Stort frågetecken??

Det och sen det här med att han ändrat sin historia om den aktuella kvällen.

Jag tror helt ärligt mest på att han har haft medhjälpare och planerat detta. Varför stanna vid just en golfbana, och varför så sent? Varför var dom ens ute och åkte?

Väldigt mycket är så sjukt skumt och tyder på att det ej är frivilligt. Förra försvinnandet så tog hon ju faktiskt kontakt med familj tillslut.
Citera
2021-11-05, 17:08
Medlem
ursalunds avatar
Citat:

Antingen oskyldig eller säker att man hittar inte kroppen. Ingen kropp då kommer han ut..
Citera
2021-11-05, 17:10
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Det och sen det här med att han ändrat sin historia om den aktuella kvällen.

Jag tror helt ärligt mest på att han har haft medhjälpare och planerat detta. Varför stanna vid just en golfbana, och varför så sent? Varför var dom ens ute och åkte?

Väldigt mycket är så sjukt skumt och tyder på att det ej är frivilligt. Förra försvinnandet så tog hon ju faktiskt kontakt med familj tillslut.

Mamman och syskon visste om hennes planer.
Citera
2021-11-05, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Det blir sökinsats nu på söndag av FIKK.

Ja jag vet, såg de. Så det går framåt, hoppas dom har bra grunder till sök!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in