2021-11-04, 16:53
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Har inte Palme vänts i framstupa sidoläge utan legat så sen han föll till AH kommer fram är det konstigt att GM SE påstår att Palme låg på rygg. Återigen en tursam gissning av SE. "Kommer fram fem sekunder efter, Palme ligger på rygg".

Förhör HO 1986-02-28 23:44:00 SE hjälpt till att vända på rygg
Förhör ALG 1986-02-28 23:45:00 SE hjälpt till att vända på OP
Förhör RB 1986-02-28 23:45:00 Hjälper till med framstupa sidoläge

Helgardering 1X2
Citera
2021-11-04, 17:29
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Har inte Palme vänts i framstupa sidoläge utan legat så sen han föll till AH kommer fram är det konstigt att GM SE påstår att Palme låg på rygg. Återigen en tursam gissning av SE. "Kommer fram fem sekunder efter, Palme ligger på rygg".

Jag vill nog tro att Lisbeth inte lät Olof ligga som han föll utan att hon vred på honom för att se hur det var ställt.

(utan att blanda in SE)

Anna Hage var inte först, det är det ena jag vill mena.
Det andra att Palme vändes av Glantz, Ersson i framstupa sidoläge.

Verkar vara heta potatisar tydligen.
Citera
2021-11-04, 17:40
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Jag vill nog tro att Lisbeth inte lät Olof ligga som han föll utan att hon vred på honom för att se hur det var ställt.

(utan att blanda in SE)

Inte orimliga antaganden.
Citera
2021-11-04, 18:10
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Och hur beskrivs mannen på Bohemia?

https://drive.google.com/file/d/1YfAj61nc9pqi3k7niwuz660noHOnGJLA/view

Kvinnan har kontaktat PU: 2019-02-20, 2019-05-07, 2019-05-20 och 2019-11-19.

Eftersom vittnet kan ge SE alibi har PU inte hört av sig till vittnet igen, då detta inte passar i KPs narrativ! Annars i verkligheten är en åklagare ålagd att också utreda fakta som kan fria den åtalade, men här struntar KP i att förhöra vittnet.

Kvinnan har tre vittnen på att de varit på Bohemia på mordnatten, hört skotten och sett polisaktiviteten på mordplatsen när de lämnar restaurangen. Vittnesmålet är inget påhitt.

SE beskrivs som oförmögen att ta av sig ytterkläderna och satt och stirrade med armarna framför sig och klädd i en blå vinterjacka. Väktarna på Skandia beskriver SEs sinnesstämning på liknande sätt.
Citera
2021-11-04, 18:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
https://drive.google.com/file/d/1YfAj61nc9pqi3k7niwuz660noHOnGJLA/view

Kvinnan har kontaktat PU: 2019-02-20, 2019-05-07, 2019-05-20 och 2019-11-19.

Eftersom vittnet kan ge SE alibi har PU inte hört av sig till vittnet igen, då detta inte passar i KPs narrativ! Annars i verkligheten är en åklagare ålagd att också utreda fakta som kan fria den åtalade, men här struntar KP i att förhöra vittnet.

Kvinnan har tre vittnen på att de varit på Bohemia på mordnatten, hört skotten och sett polisaktiviteten på mordplatsen när de lämnar restaurangen. Vittnesmålet är inget påhitt.

SE beskrivs som oförmögen att ta av sig ytterkläderna och satt och stirrade med armarna framför sig och klädd i en blå vinterjacka. Väktarna på Skandia beskriver SEs sinnesstämning på liknande sätt.

"SE beskrivs som oförmögen att ta av sig ytterkläderna"

Spekulation. Kan vara en annan person.

"klädd i en blå vinterjacka"

Fast SE har sagt att han hade rock.

Som sagt intressant att du gör dig lustig över folk som spekulerar. Ditt resonemang är tydligen bevisat?
Citera
2021-11-04, 18:53
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
"SE beskrivs som oförmögen att ta av sig ytterkläderna"

Spekulation. Kan vara en annan person.

"klädd i en blå vinterjacka"

Fast SE har sagt att han hade rock.

Som sagt intressant att du gör dig lustig över folk som spekulerar. Ditt resonemang är tydligen bevisat?

Jag föreställer mig en vinterjacka av den modellen på bilden i mitten här:
https://www.aftonbladet.se/shopping/mode/8-fina-vinterjackor-till-herr

Att den var blå är alla överens om. Det kanske inte var så lätt att se längden på jackan när SE satt bakom ett bord? Du vet kanske inte att vittnen kan uttrycka sig lite olika om samma plagg?
Citera
2021-11-04, 18:53
Avstängd
Jag måste återkomma till de tre-fyra personer som har bevisat att SE har alibi. Varför inte göra er röst hörd på riktigt? Ta kontakt med Aftonbladet, Stefan Löfvén, SÄPO,KP, TP och fan och hans moster. Med era bevis på att SE är omöjlig som mördare kan ni bidra till att fallet återupptas.Är väl mycket bättre än att diskutera med folk som ni anser är svagbegåvade och sektmedlemmar?
Citera
2021-11-04, 18:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag föreställer mig en vinterjacka av den modellen på bilden i mitten här:
https://www.aftonbladet.se/shopping/mode/8-fina-vinterjackor-till-herr

Att den var blå är alla överens om. Det kanske inte var så lätt att se längden på jackan när SE satt bakom ett bord? Du vet kanske inte att vittnen kan uttrycka sig lite olika om samma plagg?

"Jag föreställer mig"

Japp. Spekulation.
Citera
2021-11-04, 19:33
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
"Jag föreställer mig"

Japp. Spekulation.

Jag länkade en bild på en vinterjacka som skulle kunna förväxlas med en rock om SE satt bakom ett bord vilket vittnet påstår. Fakta!
Citera
2021-11-04, 20:12
Medlem
ursprungligens avatar
https://www.expressen.se/tv/noje/spoiler-alert/sa-bra-ar-den-osannolika-mordaren/

Citat:
Så bra är ”Den osannolika mördaren”
NETFLIX
Publicerad 4 nov 2021 kl 08.04
Tv-krönikör Mattias Bergqvist om nya Palme-serien: ”Känner viss besvikelse”

Serien om SE får tre getingar i Expressen.
Citera
2021-11-04, 20:25
Medlem
MrBarnabys avatar
Fyra Plus av Aftonbladet

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/Qyw2QP/fortrafflig-gustafsson-i-valgjord-serie-om-palmemordet
Med, bland andra, Mikael Persbrandt som en stöddig Hans Holmér, självutnämnd spaningsledare, Peter Andersson som utredaren Arne Irvell, som framstår som en oas av erfarenhet och proffsighet i ett polisiärt sammanhang där inte mycket går rätt
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-11-04 kl. 20:28.
Citera
2021-11-04, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlitos
Varför ljuger SE-kten om framstupa sidoläge om att Palme aldrig skulle ha lagts i detta läge?

Karin Johansson: "De har lagt honom i framstupa sidoläge"
Anders Ersson: "Sällskapet hoppade ur och lade mannen i framstupa sidoläge"
Stefan Glantz: "Han vände mannen med andras hjälp i framstupa/sidoläge"

Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren

(utan att blanda in SE)

Haha, ja minns du vad jag skrev?

Du fick inte heller något svar. Bara undanflykter och trams.

Börjar det möjligen gå upp ett ljus för vissa att Stig bara är en vanlig människa och inte hann se 10 saker bakom ryggen, läsa alla tidningar, se alla nyhetsprogram och lägga alla detaljer på minnet och sedan ljuga om dessa på ett sånt sätt att ingen kontrollerade hans uppgifter.
Och på ett synskt sätt gissa rätt på saker som inte stått i media. Vetandes att utredningen skulle skita sig och därför ingen risk att håna polisen och gnälla om medverkan i rekonstruktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in