2021-11-02, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Du har tre back-kameror i M3. Hur många grader den sätter vet jag inte, men jag kan lova att det räcker. Återigen handlar detta om att du aldrig kört en M3. Oavsett 360 eller inte kan du glömma samma upplevelse om inte din bil har lika bra skärm, vilket den rimligen inte har.
Tesla har INTE 360 kamera! Det handlar inte om att jag inte kört en M3, det räcker med att vara lite påläst. https://electrek.co/2020/10/03/tesla-bird-eye-view-autopilot-camera-fsd-package/
Jag förstår ärligt talat inte varför du ska uttala dig om det när du tydligen inte vet vad en 360 kamera är.
Vad bryr jag mig om vilken skärm som är snäppet bättre än den andra då jag inte ens kan backa säkert!
Elon säger att det ska komma så småningom med FSD, men ska du vara beredd att hosta upp 8000 USD för det. Dåligt är bara förnamnet
Senast redigerad av Mackan70 2021-11-02 kl. 23:25.
Citera
2021-11-03, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70
Tesla har INTE 360 kamera! Det handlar inte om att jag inte kört en M3, det räcker med att vara lite påläst. https://electrek.co/2020/10/03/tesla-bird-eye-view-autopilot-camera-fsd-package/
Jag förstår ärligt talat inte varför du ska uttala dig om det när du tydligen inte vet vad en 360 kamera är.
Alltså vad är det för småbarn jag hamnat i dialog med?

Jag skrev att M3 hade tre kameror. Tre och 360 är inte samma sak. Det är inte ens samma siffror eller någonting alls.

Det står klart och tydligt i mina inlägg att M3 inte har 360.

Vad det står i inläggen är däremot att du har stenkoll när du backar med M3s tre kameror, och att en viktig komponent är skärmen (d.v.s. har du kass skärm och mjukvara/hårdvara är upplevelsen kass även med 360).
Senast redigerad av sebastianlarsson2 2021-11-03 kl. 00:08.
Citera
2021-11-03, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Jag tolkar det som att Musk är kär i sin egen spegelbild samt har storhetsvansinne. Teslas orderbok skall alltså backa upp företagsvärdet nu, nä du Musk, no way. Ang Hertz så har de inga pengar. Bloomberg är pajasar som inte fact-checkar utan bara dreglar över clicks och views, riktigt nyttiga idioter för pumparna. Det är en ding ding värld nu och det kommer bli bag holders utan dess like.

Komedi på hög nivå.

Protip: sluta för fan att tolka när du tydligen är kass på det. Läs istället texten och anta att vad som står är det som är. Du slipper ha så förbannad fel hela tiden på så vis.
Citera
2021-11-03, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Musks Tweets ligger farligt nära gränsen för kursmanipulation kan man tycka. Misstänker han inte själv har kontroll längre på utvecklingen det håller på att bli en masspsykos som lever sitt eget liv. Få man tillräckligt många människor med sig kan man starta ett världskrig.

Men ja såklart Raskens att du vill få det till att vara kursmanipulation va! Att Elon Musk öppet går ut med fakta och är öppen om saker och ting är ju raka motsatsen till smusslande och manipulation. Och det du inte förstår i din liknelse till världskrig är att det är DU, resten av björnligan och Teslaförnekare är Nazi Tyskland. På andra sidan står Elon, Tesla och vi aktiespararna som den frigörande alliansen som räddar dagen.
Ses på Normandy stranden. Du minns hur det gick för brysselkålen där va, Raskens?
Citera
2021-11-03, 09:23
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70
Vad bryr jag mig om vilken skärm som är snäppet bättre än den andra då jag inte ens kan backa säkert!
Elon säger att det ska komma så småningom med FSD, men ska du vara beredd att hosta upp 8000 USD för det. Dåligt är bara förnamnet

Om du inte kan backa säkert eller ha koll på din omgivning utan en 360 kamera när du ska krypköra in någonstans så bör du ringa trafikverket och fråga dem varför de gav dig godkänt på förarprovet.

Här ser du Teslas funktionalitet i full action vid backning så du åtminstånde.
https://youtu.be/ZLTHiBnid4M

Här har man ett hyfsat bra exempel på volvos 360 kamera samt tydlig video lite längre fram av frontkameran.
https://youtu.be/r67RfclBmYk?t=778

Eran diskussion börjar kännas dagisnivå. Nej, Tesla har ingen 360 kamera i dagsläget men de har tillräckligt med kameror för att implementera samma funktionalitet. Antagligen läggs mer fokus på andra delar för stunden men den kommer nog och det kommer med stor sannolikhet vara en mjukvaruuppdatering för alla eller ingå i FSD paketet.

Folk som kört med 360 kameror älskar det för man behöver inte vara duktig på att parkera längre eller lära sig det. Vilket många är dåliga på. Folk som kan köra bil och inte håller på med tighta parkeringar, typ storhandlar och har bra parkering på jobb och sedan kör hem. Klart som tusan de inte använder 360 eller har behov av att titta på en skärm när de parkerar. Men har man väl vant sig vid 360 innan man kör Tesla så förstår man ju att det känns lite snopet. Dock fungerar Teslas alternativ helt ok men man förväntar sig att få samma eller bättre 360 upplevelse.

Här är en tråd där tesla folk diskuterar 360.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/i-can%E2%80%99t-believe-that-i-rely-on-360-camera-views-this-much.222214/

Tesla är för övrigt fortfarande undervärderat. Jag hoppas ni köper!
Citera
2021-11-03, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Om du inte kan backa säkert eller ha koll på din omgivning utan en 360 kamera när du ska krypköra in någonstans så bör du ringa trafikverket och fråga dem varför de gav dig godkänt på förarprovet.

Här ser du Teslas funktionalitet i full action vid backning så du åtminstånde.
https://youtu.be/ZLTHiBnid4M

Här har man ett hyfsat bra exempel på volvos 360 kamera samt tydlig video lite längre fram av frontkameran.
https://youtu.be/r67RfclBmYk?t=778

Eran diskussion börjar kännas dagisnivå. Nej, Tesla har ingen 360 kamera i dagsläget men de har tillräckligt med kameror för att implementera samma funktionalitet. Antagligen läggs mer fokus på andra delar för stunden men den kommer nog och det kommer med stor sannolikhet vara en mjukvaruuppdatering för alla eller ingå i FSD paketet.

Folk som kört med 360 kameror älskar det för man behöver inte vara duktig på att parkera längre eller lära sig det. Vilket många är dåliga på. Folk som kan köra bil och inte håller på med tighta parkeringar, typ storhandlar och har bra parkering på jobb och sedan kör hem. Klart som tusan de inte använder 360 eller har behov av att titta på en skärm när de parkerar. Men har man väl vant sig vid 360 innan man kör Tesla så förstår man ju att det känns lite snopet. Dock fungerar Teslas alternativ helt ok men man förväntar sig att få samma eller bättre 360 upplevelse.

Här är en tråd där tesla folk diskuterar 360.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/i-can%E2%80%99t-believe-that-i-rely-on-360-camera-views-this-much.222214/

Tesla är för övrigt fortfarande undervärderat. Jag hoppas ni köper!
Med samma resonemang kan jag ju skriva att Tesla förare är så glada för självkörning då dom inte kan köra bil själva, varför ska man ens få äga en bil om man inte klarar köra den själv? Men det är oseriöst.

Att besvara inlägget att Tesla saknar 360 kamera med att Tesla minsann har backkamera är ungefär lika seriöst som att jag skulle påstå att min Volvo har Pilot Assist när Tesla folk börjar snacka Autopilot och FSD, det är inte samma sak.

Sen har jag och Mackan ändå bara uttryckt våra åsikter, att vi föredrar den utrustningen traditionella tillverkare erbjuder framför det Tesla erbjuder i dagsläget, uppenbarligen finns det en del av oss som absolut inte är beredda att inte bara offra ordentlig räckvidd, snabbladdning och bra förmåga att hålla kvar laddningen över längre tid (aka - diesel), utan även rejäla paket utrustning som man vant sig vid för att få köra elbil. Att komma och hävda som sebastian att vi inte vet vad vi vill ha för vi inte är Tesla-upplysta än är bara konstigt, jag kollade läget i våras, jag fick det inte gå ihop helt enkelt, det vore många uppoffringar för liten om någon ekonomisk vinst (kan man inte ladda hemma dagligen blir det genast jobbigt).

Nu känns det dock som denna diskussion blivit lite väl offtopic så får väl avsluta den här från min sida, om någon Tesla ägare känner att all utrustning man kan få på tex en Volvo inte alls väger upp för Teslans egenskaper är det helt upp till denna. Men alla delar inte den uppfattningen, och det får man acceptera.

Köpte nya mini shorts på Tesla igår förövrigt, Tesla är övervärderat
(men kommer säkert förbli en av många etablerad biltillverkare, med stigande försäljningssiffror i många år framöver)
Citera
2021-11-03, 15:00
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Komedi på hög nivå.

Protip: sluta för fan att tolka när du tydligen är kass på det. Läs istället texten och anta att vad som står är det som är. Du slipper ha så förbannad fel hela tiden på så vis.

Superprotip: tro inte på allt du läser.
Citera
2021-11-03, 18:19
Medlem
Bandituzs avatar
Verkar som Ark Invest passade på att sälja lite under rippen också.
https://markets.businessinsider.com/news/stocks/cathie-wood-ark-tesla-stock-invest-elon-musk-hertz-deal-2021-11
Senast redigerad av Bandituz 2021-11-03 kl. 18:56.
Citera
2021-11-03, 21:54
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandituz
https://markets.businessinsider.com/news/stocks/cathie-wood-ark-tesla-stock-invest-elon-musk-hertz-deal-2021-11

Ark lyckas ju ganska väl med sina ETFer och brukar ligga rätt(iaf på sina stora innehav)

Men samtidigt säljer dom ner till 10% så dom MÅSTE sälja vid uppgång.
Men dom kanske sitter på info som vi inte har 😊
Citera
2021-11-03, 22:21
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandituz
Citat:
Despite her funds selling shares often, Wood has a five-year price target of $3,000 for the stock.
Ark har aktier där priset varierar kraftigt och hon lyckas mer ofta än inte att tjäna pengar på volatiliteten.
Citera
2021-11-04, 00:45
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Ark lyckas ju ganska väl med sina ETFer och brukar ligga rätt(iaf på sina stora innehav)

Men samtidigt säljer dom ner till 10% så dom MÅSTE sälja vid uppgång.
Men dom kanske sitter på info som vi inte har 😊

Hon har koll Cathie.

Detta är ju bättre än värsta äventyrsfilmen. Nu fortsätter pumpen med info om en deal att Uber ska använda Tesla i London. Själv frågar jag: skall Uber verkligen det eller är det nya upptåg med smoke and mirrors som inte backar upp bolagets värdeökning?

Och det visar sig att vår käre Hertz är inblandad igen.

Yes, i samma veva pumpar Hertz ut info att Uberchaufförer i framtiden ska kunna hyra Teslor via Hertz. (Hertz som precis var konkursfärdigt utan pengar och inget kontrakt för några Teslor). Hertz verkar även lyckligt ovetande om vad Uberchaufförer tjänar. För info så är de väldigt lågavlönade.
Hyra Tesla, och även lägga på ett kostnadsled (Hertz) som då skall ha en del av kakan (om de nu ens skulle få tag i några teslor)...jo tjena.

Ang London så rör det sig om ett partnerskap som Uber redan har med Kia, Hyundai och Nissan. Uberförare använder sina privata bilar när de kör. Uber har en fond som förarna kör in pengar till. Denna fond ger förarna subventioner till att köpa elbil. Tittar man på konkurrenternas prisuträkningar så är subventionen maxad till 2500 pund. Först skall man som chaufför bli berättigad till subvention, för att sedan öka på den så att det blir pengar att prata om. Ska en lågavlönad Uberchaufför köpa en Tesla när de får samma subvention för en billigare Kia, Hyundai eller en Nissan, nää, tror inte det va. Affär blir mellan chaufför (som privatperson) och tillverkare. Uber köper inga bilar. Det finns flertalet artiklar på nätet som framställer situationen som att Uber är på väg att köpa en massa teslor, skitsnack.

Bara en i mängden:
https://www.vox.com/recode/22750807/hertz-tesla-uber-electric-car

Observera:

"Two days later, Hertz revealed that Uber has committed to renting as many as half of these electric vehicles to its ride-hail drivers. Hertz even recruited Tom Brady to promote its new fleet."

Igen pump-skitsnack från Hertz. Uber kan inte committa vad chaufförer gör, chaufförer använder sina privata fordon, hela Ubers affärsidé är gig economy utan fast anställda.

Smoke and mirrors. Luftslott.
Citera
2021-11-04, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Sen har jag och Mackan ändå bara uttryckt våra åsikter, att vi föredrar [blah blah blah]
Du är en riktig jävel på att hitta på vad diskussionen handlar om och sedan skriva massa text om det. Resultatet är inte att du kommer framåt, resultatet är att du argumenterar med dig själv.

Faktum är att du saknar åsikt, för du har inte bildat en. Du har kört runt i en Volvo och sen har du drömt ihop vad du tycker om alternativet till Volvo. Därför blev det en diskussion, för du har kunskapsluckor. Ingen kan para dina kunskapsluckor med din subjektiva åsikt - den kommer ändå saknas - men andra användare kan åtminstone fylla i informationen och ta dig lite närmare realism än när du jämför ett alternativ du känner till mot ett alternativ du hittar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in