Citat:
Ursprungligen postat av
Motorprinsen
TP vill nog hålla grytan på sparlåga över Netflix-spektaklet (inte omöjligt att det står något om det i kontrakt med babian-mördaren Felix Herngren).
Hans inlägg på bloggen upplever jag som halvhjärtat, på gränsen till uppgivet.
Som om han vet hur tunn teorin är.
Plötsligt har SE superkrafter i klass med ”Terminator” när han som mördare sekundsnabbt vänder sig om i gränden och skannar av mordplatsen. SE ”ser” mirakulöst även vad som troligen kommer att ske på Sveavägen och han gissar rätt på varje punkt.
Jag blir inte förvånad om TP lämnar sina vilsna lärljungar i SEkten åt sitt öde så snart sience fiction-serien sågats av varje normalintelligent tittare.
Håller med där om TP och inlägget.
På något sätt så har han nog(tillsammans med Göransson) krämat ut allt vad som går av denna teori.
Tycker att andra boken på något sätt visade en vändpunkt där mer fantasier snarare försvagade en redan svag teori.
Gällande filmen är jag nog inte så säker utan tror den kommer att ställa till med cementering av felaktiga fakta och möjligen en skara filmtittare som plötsligt blir övertygade och kanske likt TP's läsare hamnar här i forumet.
Angående SE's superkrafter så la ju TP till att han(SE) sett Lisbeth springa ut i gatan.