Citat:
Ursprungligen postat av
MrArtur
Vänligen citera där den kom? Varför lägger du in ord i andras mun? Du utgår ifrån halmgubbar. Ta in vad andra skriver istället. Läs mitt första inlägg till dig idag, som fortfarande inte är bemött. Ser du de inkonsekvenser jag belyste i ditt resonerande?
Och där kom den!
Jag bryr mig dock inte ett skvatt vad du ser mig som. Du hittar på själv vad jag skriver till dig för att sedan vända dina argument mot det du hittat på. Det är så halmgubbar definieras.
Lägg av med det. Anamma ditt fina förhållningssätt som du har i vaccin och coronatrådarna och ta dem hit istället.
Men jag har det! Så gått jag kan! Har flera gånger i den här tråden erkänt min okunskap. Klimatvetenskapen är inte mitt område s.a.s. Min input här är istället att peka på vad jag som lekman tror är ett orimligt förhållningssätt. Jag vet dock tillräckligt för att kunna avfärda "klimatklockor" och annat otyg. Vad jag inte förstår är hur ni insatta bara kan låta det vara trots den destruktiva kraft detta eskatologiska och kvasireligiösa budskapet utgör.
Vi får verkligen hoppas på att ni inte har rätt och vi "klimatförnekare" har det. För inget av de som nu t.ex. föresläs i Glasgow kommer att se dagens ljus. Den mest ärlige än så länge är Indiens premiärminister med sitt mål till 2070 även om det också är en chimär. Ingen av de stora länder kommer att uppfylla några löften. Vissa är så kloka att man inte ger några. USA kommer att få en ny president vad det lider, så var det bra ,med det. De som riskerar att vara kvar med Svarte Petter är Europa och i synnerhet Sverige. Och ja, det kommer att gå illa på en helt annan nivå där varmare väder kanske t.o.m. är en ljuspunkt.