2021-11-01, 12:30
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Surt sa räven men varför i helvete sitter man inne med en miljon på en sådan sida? Kan ju som vi ser nu stängas ner eller bli nedplockad av polisen i vilken sekund som helst, att flytta pengarna till en privat plånbok är det första jag hade gjort.

Gissar att en del populära säljare får ganska många beställningar dagligen som kan komma upp i ganska höga summor, och tror inte de sitter och tar ut sina pengar flera gånger om dagen även om de kanske borde. Men en halv miljon låter löjligt. Iofs vet jag en som brände över 200 000 på en månad på knark så, två såna så har du din halvmiljon.

Blev själv av med ca 1500, som jag hade satt på morgonen för att handla vid lunchen. Då FS gick in på orderstop innan jag hann mina pengar bränna inne.
Citera
2021-11-01, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Hur kan du säga att det är grovt kriminella som ligger bakom fs 3? Kommer nog bli så framöver men så har det väl inte varit innan.

Ja både säljare och köpare blev av med pengar även om många säljare hann ta ut.

Oavsett blir man grovt kriminell om man styr Sveriges största narkotikamarknad...
Citera
2021-11-01, 12:41
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sutalip
Och villket forum är det du syftar på??
Är det inte lättare att gå in på ditt inlägg och lägg till vilket forum du menar..
Kom mer inte namnge något forum då det skulle outa mig. Var försiktiga bara.
Citera
2021-11-01, 12:48
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Finns många forum där ute med mycket bättre priser än vad FS hade och inga jävla avgifter. Synd dock då det var inrikes all handel på FS. Jag hade precis lagt in 5000 och när jag skulle läögga bestöllningen så hade dom hunnit sätta order stop under dom 10 minuter jag väntade.

Exit scam pengarna doneras bara rakt ner i fickan på ägaren/ägarna.

Kan inte länka ut en sida här men testa att skicka mig ett PM...
Citera
2021-11-01, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Det är egentligen ganska smart att stänga medans tid är. Sedan börjar man om på ny kula, med en ny sajt och nya individer bakom. Då får farbror blå börja om igen. Well played!

Dom har säker redan gjort FS4.0 redan - kommer säkert med samma meddelande som tidigare: "FS4 har inget att göra med FS3"
Citera
2021-11-01, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeChapo
Lika bra! Fs är ju ända sättet för snuten att ha span. Bra att det blev taget offline. Tror inte en chans 4.0 kommer upp.

Det hade ni heller inte gjort om ni hade miljoner i banken.

Enligt posten på Flugforum så kommer 4.0 på torsdag!
Citera
2021-11-01, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockex
Trist, köpte psykedeliska där ibland men kommer väl en ny tjänst snart.

Någon säljare på forumet skrev att de förlorade nästan en miljon och någon annan ett par hundra tusen.

Ajdå, de måste verkligen haft bråttom att stänga, att lura nån köpare på småpengar är en sak men att blåsa vissa kranar på lite mer pengar kan bli svettigt, men förmodligen svårt att få tag på de som snott pengarna, om de inte snackat med nån om sin buisness, som snackat med nån osv....
Citera
2021-11-01, 13:25
Medlem
LeChapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extreem
Enligt posten på Flugforum så kommer 4.0 på torsdag!

Och alla användares pengar? Själv har jag aldrig köpt på fs. Har man kontakter, så är det inte nödvändigt. Rip pengarna.
Citera
2021-11-01, 13:40
Medlem
jesussugers avatar
Risken finns väl att det är samma personer som startar en ny flugsvamp för att sen göra samma sak om nått år.
Citera
2021-11-01, 14:03
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neige
Har man ett saldo på flugsvamp som man skickar pengarna till? Inte så smart att ha det som sparkonto isåfall.
Man har en ständigt uppdaterad BTC-adress som man skickar pengar till, sedan handlar man för dessa.
Citera
2021-11-01, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeChapo
Och alla användares pengar? Själv har jag aldrig köpt på fs. Har man kontakter, så är det inte nödvändigt. Rip pengarna.

Jag vet inte själv hade ca 1800 på FS som jag inte kunde ta ut

Hoppas 4.0 kommer snarast
Citera
2021-11-01, 15:02
Medlem
Med tanke på att säljaren som först berättade om FS4 och verkar ansvara(?) för sidan är LS så har jag inga höga förhoppningar. Han är en känd scammare som bl.a. systematiskt slarvat bort beställningar av kola och pregabalin under ett över ett års tid. Varit inaktiv det senaste 6-8 månaderna förutom att sälja lite GBL.

Stor varning för att ni blir av med pengarna där. Är ni inte heltidspundare så gör ni nog bäst i att ge en ny marknadsplats lite tid, för jag kan garantera att det sitter många svettiga kodare hemma och dreglar över möjligheten till en enkel enter-exit-scam nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in