2021-10-12, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Jo kanske. Nu handlar det inte om detta ärendet. Polisen har gjort sin utredning för länge sedan. Där finns hållbara bevis. Prescibtionstiden har inte gått ut.

Varför har det inte lett till åtal?
Citera
2021-10-12, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack för att du spekulerar men det har kanske framkommit uppgifter som tyder på att hon lever?

Maken sitter kanske häktad på "sannolika skäl" misstänkt för annat?

Jag kollade för nån vecka sen och då gick det inte att få fram något via sökning.
Han är häktad för människorov. Inget "annat". Om rubriceringen ändras av åklagare, till mord, så har de bäring för att mord begåtts.
Citera
2021-10-12, 13:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och hur vet du att han inte är det i Polen?

Tack men hur vet vi att den försvunna kvinnan inte är straffad i Polen? Du vill ju bara utmåla mannen som bov i detta drama.

Den häktade mannen verkar ej vara dömd för något i Sverige. Du kan själv söka på nätet.
Citera
2021-10-12, 13:29
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Tack men hur vet vi att den försvunna kvinnan inte är straffad i Polen? Du vill ju bara utmåla mannen som bov i detta drama.

Den häktade mannen verkar ej vara dömd för något i Sverige. Du kan själv söka på nätet.
Nu är det inte hon som är misstänkt för något...

I vilket inlägg utmålar jag mannen som bov? Upp till bevis ditt misogyna troll...
(jag har en hälsning till dig i min signatur)
Citera
2021-10-12, 13:32
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Du verkar på riktigt tro att polisen håller ngn häktad på helt lösa boliner. Alla vi som är något sånär friska förstår att du inte tillför debatten något, då du uppenbarligen enbart är ute efter ”klapp på axeln” och helt oförmögen att ha en dialog.
En kvinnohatande foliehatt.

Tack men problemet när typer som du får gå lösa i samhället är att ni förstör seriösa debatter på nätet.

Det är rätt vanligt att folk blir tillfälligt häktade för att sen bli släppta och friade när utredningen läggs ned.

Du verkar ta den just nu häktade mannens skuld för given trots att det i nuläget inte finns något som pekar på att han är inblandad i kvinnans försvinnande.

Kan inte du motivera varför du tror att han kan ha något med försvinnandet att göra? Han kan ju inte vara skyldig eller inblandad bara för att du tror och hoppas så?

Jag har flera gånger fört fram en teori om att kvinnan hade en ny pojkvän eller möjligen älskare, man hittade tydligen P-piller tillsammans med hennes mobil och kreditkort i Ystad enligt en viss skribent här i tråden.

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman försvunnen, man gripen

Vad tror du nu om min hypotes om att hon hade en ny karl på G?

Du vill ju gärna ha en dialog så upp till bevis nu din kacklande höna.
Citera
2021-10-12, 13:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nu är det inte hon som är misstänkt för något...

Du misstänker helt uppenbart mannen för att ligga bakom hennes försvinnande samtidigt som han är ostraffad i Sverige. Rätt uppfattat?

Du försöker dock insinuera att han kanske är dömd i Polen men vill samtidigt inte vara på frågor som andra skribenter ställer?

Vad är nyttan med dig här i tråden?

Jag ställer frågan igen, vet du om kvinnan är dömd för något i Polen?
Citera
2021-10-12, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Varför har det inte lett till åtal?

För att det inte fanns ngn med hans dna registrerad i Sverige.
Citera
2021-10-12, 13:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Du misstänker helt uppenbart mannen för att ligga bakom hennes försvinnande samtidigt som han är ostraffad i Sverige. Rätt uppfattat?

Du försöker dock insinuera att han kanske är dömd i Polen men vill samtidigt inte vara på frågor som andra skribenter ställer?

Vad är nyttan med dig här i tråden?

Jag ställer frågan igen, vet du om kvinnan är dömd för något i Polen?
Ja, jag misstänker att han är inblandad, en uppfattning som rättsväsendet delar. Jag försöker inte insinuera någonting, jag bara nämner att möjligheten finns.

Jag svarar på frågor från alla som har något mer intressant att komma med än glödande kvinnohat... fast det brukar ju incels ha... patetiska varelser

(Har du inte återupplivat ditt tjat om "den meriterade fotbollsmästaren" än så gör det, så kanske vi slipper dig här en stund)

Och jag noterar att du naturligtvis inte hittade nåt inlägg där jag "utmålar" mannen som något annat än misstänkt, tänka sig
Citera
2021-10-12, 13:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Hahaha, ska jag serva dig med att länka till mina yttranden? Löjligt! Lär dig hur man använder högerklick.
Och du...låt bli att skriva till mig. Tycker att du är inte seriös och nöjer sig med svaret bara om man tycker som du. Gillar inte monologer. Bye.

Men jag vill ha en dialog och har bett dig länka för att underlätta vår diskussion.

Du skriver att du gillar inte monologer men vill samtidigt inte föra en dialog? Du känns ju inte seriös för 5 öre men jag ska ge dig en ny chans.

Jag har fortfarande inte sett en vettig kommentar från dig angående det där med P-pillren som hittades tillsammans med den avslagna mobilen och kreditkortet.

Indikerar inte P-pillren att den försvunna kvinnan kan ha träffat andra män än sin make som hon var osams med?
Citera
2021-10-12, 14:01
Medlem
Lalle46s avatar
Samma tuggande i tråden varje dag av en och samma skribent,är söndertjatat vid detta laget. Som man brukar säga, mata inte trollet. Är det någon normal skribent som vet om helgens sök gav nånting? Vi kanske ska hålla oss till att försöka hitta BR och inte bry oss vad personerna gjort i Polen för 20 år sen eller om kvinnan åt p-piller eller ej. Jösses 🤦‍♂️
Citera
2021-10-12, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
För att det inte fanns ngn med hans dna registrerad i Sverige.

Men du skrev att det finns hållbara bevis. Vad är det för bevis?
Dom har ju hans dna nu. Tänker du att dom kan matcha det med det gamla ärendet?
Citera
2021-10-12, 14:16
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Men jag vill ha en dialog och har bett dig länka för att underlätta vår diskussion.

Du skriver att du gillar inte monologer men vill samtidigt inte föra en dialog? Du känns ju inte seriös för 5 öre men jag ska ge dig en ny chans.

Jag har fortfarande inte sett en vettig kommentar från dig angående det där med P-pillren som hittades tillsammans med den avslagna mobilen och kreditkortet.

Indikerar inte P-pillren att den försvunna kvinnan kan ha träffat andra män än sin make som hon var osams med?

Nej det indikerar INTE på att hon träffade andra män!
P-piller har fler funktioner t.ex hjälper dom mot svåra menssmärtor som är ganska vanligt hos många kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in