2021-10-31, 15:15
Medlem
monken1s avatar
Har ingen aning om belopp. Var bara en tanke..
Citera
2021-10-31, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Vad är sannoliken att önskemördaren CR lurat skiten av både polisen och MP med att få bort kroppen men kom på att "fan jag glömde" Beatas väska. Finns en motsägelse i det som gör den ologisk.

Ett möjligt scenario är att Beata varit på väg att mot sin vilja föras ut ur landet och vid tankning på Preem sagt att hon måste pinka och slängt väskan i avsikt att lämna spår efter sig.

Att sannolikheten är 0 att Beata slängt väskan är ett ointelligent påstående.

Att den fortsatta och senkomna utredningen fortgår i Polen är kanske ingen högoddsare.

Så det är mer sannolikt för dig att det är en tredje person som Inte är C har kidnappat Beata och att hon därför slängt sin egen väska. (Trots avstängd mobil i Oxie och att C var den sista som såg B. Vad vi vet.)
Än att C dumpat både kroppen och väskan och att polisen bara inte har hittat kroppen än.

Säger inte att hon inte kan ha blivit kidnappad men det är ju inte det mest sannolika i det här fallet. Varför krångla till det.
C kanske var både hög och berusad och därför inte tänkte klart när han slängde väskan
Citera
2021-10-31, 15:59
Medlem
Man undrar ju över polisens spår och ev tips? Någon som sett bilen? Den röda parkerade bilen i oxie den aktuella tiden…. Något nytt om den?
Förutom havet finns det en del sjöar runt Svedala och även ett par stenbrott mellan Malmö och Ystad. Som att leta nål i en höstack om man inte har ngt att gå på.
Citera
2021-10-31, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Du verkar tänka i nya banor, grattis!

I såna här kärleksdramer så går det egentligen inte att utesluta något.

En fråga, har du äntligen accepterat teorin om en ny pojkvän och älskare nu som kan vara inblandad i hennes försvinnande?

Tackar!

Om man har en teori brukar man bygga upp den med argument om varför ens teori kan vara rimlig. Där tycker jag du brister lite när det kommer till ny älskare.

Vi låtsas att hon faktiskt hade en ny älskare som hon anmält för hot och misshandel. Hon hade t.o.m ansökt om kontaktförbud. Men av nån anledning får han med henne ut till en golfbana. Men bara han kommer tillbaks. Polisen letar med drönare, hundar och hundratals frivilliga men hon är spårlöst borta.

Då hade jag accepterat teorin om att älskaren kan vara inblandad i hennes försvinnande.
Citera
2021-10-31, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tackar!

Om man har en teori brukar man bygga upp den med argument om varför ens teori kan vara rimlig. Där tycker jag du brister lite när det kommer till ny älskare.

Vi låtsas att hon faktiskt hade en ny älskare som hon anmält för hot och misshandel. Hon hade t.o.m ansökt om kontaktförbud. Men av nån anledning får han med henne ut till en golfbana. Men bara han kommer tillbaks. Polisen letar med drönare, hundar och hundratals frivilliga men hon är spårlöst borta.

Då hade jag accepterat teorin om att älskaren kan vara inblandad i hennes försvinnande.

Killen hon träffade är dessutom hemma hos sig själv. Om Beata skulle ha ringt honom från mobilen innan den blev avstängd från golfbanan så hade det synts på masttömningen. Det är inte troligt att hon hade två mobiler då hon jobbade som städare och servitris tydligen. Man får inte en arbetstelefon på såna jobb. Vanliga människor går inte runt med dubbla mobiler.
Citera
2021-10-31, 19:30
Medlem
SmurfStorms avatar
Varifrån kommer uppgiften att hon ska ha träffat någon ny, utöver diverse trådhypoteser?
Citera
2021-10-31, 20:27
Medlem
"Polisen vet inte var hon är och åklagaren ser framför sig en utredning som drar ut i månader. Utredarna ska bland annat fortsätta hålla förhör i Sverige och utomlands och gå igenom beslagtagna telefoner. Kvinnans make sitter fortfarande häktad, men nekar till att ha rövat bort henne."

https://www.sydsvenskan.se/2021-10-31/32-ariga-kvinnan-har-varit-forsvunnen-i-drygt-fem-veckor--polisen-soker-pa-ny-plats
Citera
2021-10-31, 21:08
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
"Polisen vet inte var hon är och åklagaren ser framför sig en utredning som drar ut i månader. Utredarna ska bland annat fortsätta hålla förhör i Sverige och utomlands och gå igenom beslagtagna telefoner. Kvinnans make sitter fortfarande häktad, men nekar till att ha rövat bort henne."

https://www.sydsvenskan.se/2021-10-31/32-ariga-kvinnan-har-varit-forsvunnen-i-drygt-fem-veckor--polisen-soker-pa-ny-plats

Det tar tid.
Citera
2021-10-31, 21:18
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89

Hmm! Nej, rövat bort henne har han kanske inte gjort och kan därför neka till det. Men det finns ju en risk att han bragt henne om livet. Den frågan kan dock inte ställas eftersom det inte finns några bevis som kan indikera det.
Citera
2021-10-31, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Varifrån kommer uppgiften att hon ska ha träffat någon ny, utöver diverse trådhypoteser?

Jag har bara fått uppgiften av Ursalund i tråden som kan polska. Om jag inte missuppfattat det.
Citera
2021-10-31, 21:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Varför anser du att C är en god far om det stämmer att han också lämnat sina barn i Polen och stuckit, medan du anser att kvinnor som gör samma sak är omänskliga monster?

Kom igen nu, dubbla gånger har den "försvunna kvinnan" gått upp i rök, det är väl dessutom inte Cesary som är försvunnen utan hon?

Jag har då inte sett någon gammal exfru till den häktade maken träda fram och berätta att han övergav henne och barnen när de var små utan att lämna något livstecken ifrån sig på flera veckor.

Den försvunna kvinnan var småbarnsmor 2013 och lämnade familjen i sticket, var inte det en omänsklig handling?

Du kan ju inte förminska hennes flykt 2013 genom att börja yra om Ceasary. Vad har han med hennes förflutna att göra?

Citat:
Hur vet du att B inte berättade för sina barn att hon måste sticka

Enligt exmaken i Polen så sa hon inget till honom och barnen innan hon försvann och vi litar på honom nu eftersom han inte har någon anledning att ljuga om händelser som ligger 8 år tillbaka i tiden.

Citat:
Det kan du ju omöjligt veta annat än utifrån vad anhöriga berättar, och du väljer då att tro alla män och misstro alla kvinnor.

Haha. Du väljer ju själv att misstro alla män och tro på alla kvinnor, du anser väl att gammelmor i Polen är oerhört trovärdig men det gör inte vi andra eftersom mammor ofta tar barnens parti även fast dom vet att barnen har handlat fel.

Vi ska med andra ord hålla oss väldigt avvaktande till gammelmors påståenden i media.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-10-31 kl. 22:12.
Citera
2021-10-31, 22:02
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Jag har bara fått uppgiften av Ursalund i tråden som kan polska. Om jag inte missuppfattat det.

Det är son till C som påstår det. Och det var en i tråden som skrev att det var svensk.
Men...jag är inte 100% att det är sant.
Det kunde ju vara en vän som hon gillat att prata och man gjorde älskare av honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in