Flashback bygger pepparkakshus!
2021-11-07, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon är fortfarande gift, tror du hon postar bilder på en ny man där? Eller adderar honom på sin vänlista? Har du någon länk förresten? Jag vill också snoka lite 😎

Du kan ju inte jämföra en psykiskt instabil mor som fullt medvetet dödar sina barn med det aktuella fallet som handlar om en försvunnen kvinna?

Intressant dock att kvinnan som tog sitt liv låg i vårdnadstvist med en påstått elak make.

Den försvunna kvinnan ligger väl också i vårdnadstvist?

Hon tänker kanske bara på sitt eget bästa?

Skribenter som du verkar hela tiden utgå ifrån att den försvunna kvinnan enbart tänker på barnens bästa, vad är det där för heltokiga tankar?

Exmaken i Polen har ju klart och tydligt berättat om hennes egoism.

Du kommer bara hitta massa saker på hennes fb och snurra till det, och posta det här så nej. Den är f.ö inte svår att hitta.

Jag tog upp det andra fallet för att påvisa att en del inte tänker rationellt när dom upplever extrem stress.
Mamman i Hässleholm löste det på ett avskyvärt sätt. Beata kanske hittade en annan lösning.

Eftersom Beata tog hit två av sina barn i efterhand, utgår jag från att hon vill vara en del av deras liv.
Vi vet ju inte under vilka förhållande dom levde i Polen eller hur mycket hon kämpade (om nåt) för att få hit alla fyra. Jag dömer henne inte eftersom det finns så många frågetecken.

Däremot är det äventyrligt att flytta själv till ett nytt land och bygga upp ett liv. Det ger en hint om att hon inte är främmande för att bara sticka. Med eller utan plan för att även få med sig barnen.
Citera
2021-11-07, 19:17
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Jo, men det finns ju både skog och camping i närheten, alltså naturområden där man förmodligen kan göra sig av med något eller någon. Kanske inte super sannolikt men hade väl varit med produktivt än att söka där det redan sökts
Det krävs nog klara indikationer för att göra ett sök. Lite av en nål i en höstack annars.
Citera
2021-11-07, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Undrar också vilken vänlista då Beatas är privat? Gissar jag att du är vän med henne på FB eftersom du snokat runt bland hennes vänner.

Ursäkta, jag mindes fel. Jag har snokat runt bland hennes bilder och kommentarer. Hon har en del likes. Går att hitta många släktingar och kompisar därigenom.
Citera
2021-11-07, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ursäkta, jag mindes fel. Jag har snokat runt bland hennes bilder och kommentarer. Hon har en del likes. Går att hitta många släktingar och kompisar därigenom.
Ok, nu är jag med. Ja man kan hitta mycket om man gräver lite 😁
Citera
2021-11-07, 21:10
Medlem
sybels avatar
Jag funderar över fokus på Oxie och paret som mötte dem. Kan det kanske vara så att de uppfattade det som att B inte gick med frivilligt? Å andra sidan borde hon väl ha sökt hjälp av dem i så fall?
Citera
2021-11-07, 21:11
Medlem
Är lite nyfiken på hur andra tolkar det som polisens presstalesman Nils Norling säger till KvP den 1/11-21, ang förhör som hålls i Polen...det gäller framför allt kontakt med hennes anhöriga uppger Nils till tidningen. Så vadå framför allt anhöriga och förhör?
Citera
2021-11-07, 21:14
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

Däremot är det äventyrligt att flytta själv till ett nytt land och bygga upp ett liv. Det ger en hint om att hon inte är främmande för att bara sticka. Med eller utan plan för att även få med sig barnen.

Överdriver du inte? Jag flyttade också till ett nytt land en gång i tiden och känner mycket folk i samma sits. Menar du att jag är benägen att bara dra utan ett ord till de närmaste? Löjligt.
Citera
2021-11-07, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag funderar över fokus på Oxie och paret som mötte dem. Kan det kanske vara så att de uppfattade det som att B inte gick med frivilligt? Å andra sidan borde hon väl ha sökt hjälp av dem i så fall?
Jag läste någonstans att paret som mött dom uppgav att mannen tittade mest ner i marken och kvinnan hälsade på dom. Kommer inte ihåg vilken press eller media som rapporterade detta.
Citera
2021-11-07, 21:20
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Jag läste någonstans att paret som mött dom uppgav att mannen tittade mest ner i marken och kvinnan hälsade på dom. Kommer inte ihåg vilken press eller media som rapporterade detta.

Är det säkert att det var de? Kommer ihåg att den äldre mannen sa: "det kunde vara de".
Citera
2021-11-07, 21:22
Medlem
Citat:
Är lite nyfiken på hur andra tolkar det som polisens presstalesman Nils Norling säger till KvP den 1/11-21, ang förhör som hålls i Polen...det gäller framför allt kontakt med hennes anhöriga uppger Nils till tidningen. Så vadå framför allt anhöriga och förhör?
Det kallas förhör och de vill veta allt om Beata. Vad är det du hänger upp dig på? Det är likadant om hon varit helsvensk. Man förhör alla i hennes krets.
Citera
2021-11-07, 21:23
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ok. Då föll det.
Men det kanske skulle kunna vara någon annan som sett dem och gjort iakttagelser om att allt inte stod rätt till. Någon som inte vill medverka i media.
Senast redigerad av sybel 2021-11-07 kl. 21:29. Anledning: tillägg
Citera
2021-11-07, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kallas förhör och de vill veta allt om Beata. Vad är det du hänger upp dig på? Det är likadant om hon varit helsvensk. Man förhör alla i hennes krets.
Varför förhör man alla i hennes krets??? Varför förhör dom inte alla i mannens krets? Andra misstänkta eller medhjälpare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in