2021-10-30, 10:36
Medlem
i.beg.to.differs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Anhängare till EB, eller inte, så är din etik och moral rutten.
Uppenbarligen slog mitt inlägg an på en öm sträng. Kommer osökt att tänka på Runeberg:
Citat:
"Den kulan visste hur den tog, det måste erkänt bli",
Så talte generalen blott, "den visste mer än vi;
Det lät hans panna bli i fred, ty den var klen och arm,
Sista raden i strofen är inte applicerbar här och följaktligen utelämnad.

Sedan Esb genom diverse manövrer blev ensam ägare till fastigheterna så synes litet eller intet gjorts för att underhålla dem. Grannar har lidit av att se förfallet men har varit mycket artiga i sina uttalanden och det står utom allt tvivel att de välkomnat en ny ägare som inte bara investerar tid utan även pengar. När urskogen är gallrad och byggnaden rustad så kommer grannarna att ställa till med tidernas fest.

Rätt intressant att du anser dig kunna bedöma andra människors etik och moral genom att bara studera inlägg på Flashback. Min etik och moral må de som känner mig bedöma men så mycket kan jag säga att jag anser att den är tillräcklig så att jag inte behöver posera i allsköns sammanhang för att bättra på imagen som många andra tvingas göra.

Vad lagstiftningen ankommer har JB sina rötter i 1734 års lag och om den vore oetisk och omoralisk så har lagstiftarna haft mycket god tid på att ändra på det. Jag tror dock att det allmänna rättsmedvetandet inte skulle hålla med om att JB är oetisk och omoralisk. Däremot så tror jag att svenska folket inte tycker att sanning är förtal och som jag läser Regeringsformen så skall åklagare för denna typ av påstådda brott inhämta Riksdagens godkännande och bara för att göra åklagarens avsteg ännu grövre så skyddar, enligt mitt förmenande, Regeringsformen ledamöter från denna typ av anklagelser.

Undra om ESB:s så kallade vänner kommer att gottgöra honom för den ekonomiska skada de ställt till med genom sina agerande?
2021-10-30, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Men Binninge kanske inte ansåg sig vara skyldig?

Ebba har ju infört det systemet nu, grova brott kan bortses om man inte anser sig vara skyldig. Även om man i samma andetag såklart erkänner sig skyldig.

Man kan försöka begå åldringsbrott och när man blir påkommen så tycker du och hennes lyckligtvis krympande skara följare att åldringen ska hängas ut och straffas.

Gudskelov visar väljarstödet att detta ännu inte anses okej av en "kristen" partiledare.

Är inte du som gjort kvinnohatande musik?
Anser du att du får förtala och hata kvinnor hur som helst? Anser du att är oskyldig för anklagat en kvinna för flera saker utan bevis?
Har du bevis för åldringsbrott och varför har du inte anmält det till polisen?

Hoppas du kommer erkänna för dig själv att ditt hat mot kvinnor är ett problem och du söker efter hjälp innan du gör något hemskt. Som köra på någon oskyldig flicka
2021-10-30, 18:16
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Är inte du som gjort kvinnohatande musik?
Anser du att du får förtala och hata kvinnor hur som helst? Anser du att är oskyldig för anklagat en kvinna för flera saker utan bevis?
Har du bevis för åldringsbrott och varför har du inte anmält det till polisen?

Hoppas du kommer erkänna för dig själv att ditt hat mot kvinnor är ett problem och du söker efter hjälp innan du gör något hemskt. Som köra på någon oskyldig flicka

Herregud, sök hjälp!
Sen mej veterligen så har din Ebba Busch erkänt att hon begått brottslig verksamhet, så tagga ner lite.
2021-10-30, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Men Binninge kanske inte ansåg sig vara skyldig?

Ebba har ju infört det systemet nu, grova brott kan bortses om man inte anser sig vara skyldig. Även om man i samma andetag såklart erkänner sig skyldig.

Man kan försöka begå åldringsbrott och när man blir påkommen så tycker du och hennes lyckligtvis krympande skara följare att åldringen ska hängas ut och straffas.

Gudskelov visar väljarstödet att detta ännu inte anses okej av en "kristen" partiledare.
Har Ebba Busch erkänt sig skyldig till åldringsbrott? Det har jag missat helt och hållet, alternativt så ljuger du i vanlig ordning. Du har väl även hävdat att hon är nazist, stämmer inte det?
2021-10-30, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Herregud, sök hjälp!
Sen mej veterligen så har din Ebba Busch erkänt att hon begått brottslig verksamhet, så tagga ner lite.
Hon kallade en dömd sexualförbrytare för dömd sexualförbrytare. Det är väl upp till var och en att avgöra hur brottsligt man anser det vara. Att misshandla och försöka våldta ett barn är rätt så mycket värre, tycker inte du det?
2021-10-30, 22:39
Medlem
Citat:
Herregud, sök hjälp!
Håller med att Spakur behöver söka hjälpa för sitt kvinnohat.

Vad har Busch erkände med Spakur kvinnohat att göra?
2021-10-31, 00:30
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.beg.to.differ
Uppenbarligen slog mitt inlägg an på en öm sträng. Kommer osökt att tänka på Runeberg:
Sista raden i strofen är inte applicerbar här och följaktligen utelämnad.

Sedan Esb genom diverse manövrer blev ensam ägare till fastigheterna så synes litet eller intet gjorts för att underhålla dem. Grannar har lidit av att se förfallet men har varit mycket artiga i sina uttalanden och det står utom allt tvivel att de välkomnat en ny ägare som inte bara investerar tid utan även pengar. När urskogen är gallrad och byggnaden rustad så kommer grannarna att ställa till med tidernas fest.

Rätt intressant att du anser dig kunna bedöma andra människors etik och moral genom att bara studera inlägg på Flashback. Min etik och moral må de som känner mig bedöma men så mycket kan jag säga att jag anser att den är tillräcklig så att jag inte behöver posera i allsköns sammanhang för att bättra på imagen som många andra tvingas göra.

Vad lagstiftningen ankommer har JB sina rötter i 1734 års lag och om den vore oetisk och omoralisk så har lagstiftarna haft mycket god tid på att ändra på det. Jag tror dock att det allmänna rättsmedvetandet inte skulle hålla med om att JB är oetisk och omoralisk. Däremot så tror jag att svenska folket inte tycker att sanning är förtal och som jag läser Regeringsformen så skall åklagare för denna typ av påstådda brott inhämta Riksdagens godkännande och bara för att göra åklagarens avsteg ännu grövre så skyddar, enligt mitt förmenande, Regeringsformen ledamöter från denna typ av anklagelser.

Undra om ESB:s så kallade vänner kommer att gottgöra honom för den ekonomiska skada de ställt till med genom sina agerande?

Eftersom citatet var riktat till mig, så fortsätter jag på den inslagna vägen...
Citat:
Och dessa ord de spriddes sen i hären vitt och brett,
Och alla tyckte överallt, att Sandels talat rätt.
"Ty visst var tanken", mente man, "hos Duva knapp till mått;
Ett dåligt huvud hade han, men hjärtat, det var gott."

Inte så dumt, jag tackar ödmjukast för det...

Eftersom du är förblindad av din tro, kan du ej heller se det omoraliska i Ebbas förfarande.
Detta är ju klandervärt, då du annars hade du begripit att det är en synd att lura en till åldern kommen medmänniska. Man gör bara inte så, om man har en uns medkänsla i sin kropp.

Så vad säger din höga moral, din djupa kunskap om lagar, om att lura en gammal man att skriva på ett avtal?
2021-10-31, 00:32
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Håller med att Spakur behöver söka hjälpa för sitt kvinnohat.

Vad har Busch erkände med Spakur kvinnohat att göra?

Nu är det inte Spakur som behöver söka hjälp, men antar att det nog är försent för dej så egentligen ingen mening med att ge dej ett råd.
2021-10-31, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Eftersom citatet var riktat till mig, så fortsätter jag på den inslagna vägen...

Inte så dumt, jag tackar ödmjukast för det...

Eftersom du är förblindad av din tro, kan du ej heller se det omoraliska i Ebbas förfarande.
Detta är ju klandervärt, då du annars hade du begripit att det är en synd att lura en till åldern kommen medmänniska. Man gör bara inte så, om man har en uns medkänsla i sin kropp.

Så vad säger din höga moral, din djupa kunskap om lagar, om att lura en gammal man att skriva på ett avtal?

Vilket avtal blev Esbjörn lurad att skriva på, det första köpeavtalet eller förlikningen han skrev på för att slippa rättegången?

När han till slut skrev på förlikningen hade han två advokater, ett juridiskt ombud, en generalfullmaktshavare och sin närmaste Majkgård som stöd och förlikningen bekräftar ändå det ursprungliga köpeavtalet. Det enda som tillkom var en rätt för Esbjörn att besöka huset någon gång, det hade han fått göra ändå.

Esbjörn medgav genom sin förlikning att köpeavtalet var giltigt, gjorde han det för att han blev lurad av sina rådgivare eller för att köpeavtalet faktiskt var helt ok och för att han faktiskt skrev på det helt frivilligt?
2021-10-31, 04:01
Medlem
Citat:
Nu är det inte Spakur som behöver söka hjälp, men antar att det nog är försent för dej så egentligen ingen mening med att ge dej ett råd.
Spakur behöver hjälp, det råder ingen tvekan om det. Läs hans naiva raptexter och alla hans inlägg på Flashback så ser du också det.
2021-10-31, 05:21
Medlem
Citat:

Du som behöver hjälp med förstå skillnaden mellan åldringsbrott och förtal, men det är väl försent.
Hoppas du söker hjälp mot ditt hatt mot äldre och kvinnor.
2021-10-31, 08:29
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Du som behöver hjälp med förstå skillnaden mellan åldringsbrott och förtal, men det är väl försent.
Hoppas du söker hjälp mot ditt hatt mot äldre och kvinnor.

Jag använder inte hatt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in