2021-10-29, 12:50
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ett oberoende vittne hade räckt. Mäklare tror jag att de kallas på fastighetsspråk.
Sen kan det vara bra att följa lagen också, men bortsett från det har hon skött affären top notch.

Ett vittne fanns som var lika oberoende som en mäklare är.
Kontraktsskrivningen och kontraktet uppfyller alla delar i jordabalken.

Gissar du bara när du skriver dina inlägg.
2021-10-29, 15:44
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Snart under 4 procent.
Krumelurerna och fulingarna har verkligen kostat henne och hennes parti.

Exakt, hennes Narcissism i denna husaffär har absolut kostat partiet ett par procent.
2021-10-29, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Snart under 4 procent.
Krumelurerna och fulingarna har verkligen kostat henne och hennes parti.
Det är sant, hon borde ha stämt skiten ur Esbjörn och vägrat betala ett öre i skadestånd till sexualförbrytaren Binninge. Hon blev lite vek i slutet.
2021-10-29, 16:49
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är sant, hon borde ha stämt skiten ur Esbjörn och vägrat betala ett öre i skadestånd till sexualförbrytaren Binninge. Hon blev lite vek i slutet.

Hon hade ALDRIG tänkt låta det gå till Tingsrätten, allt var bara ett sätt att skrämma Esbjörn, mycket riktigt så backade Ebba Busch innan förhandling började.
2021-10-29, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Hon hade ALDRIG tänkt låta det gå till Tingsrätten, allt var bara ett sätt att skrämma Esbjörn, mycket riktigt så backade Ebba Busch innan förhandling började.

Verkar mer som Esb backade efter hans advokater sa han skulle förlora stort.
2021-10-29, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Verkar mer som Esb backade efter hans advokater sa han skulle förlora stort.
Lustigt, för om Ebba inte hade kroknat, hade ni ju fått rätt...
2021-10-30, 02:56
Medlem
Citat:
Så Esbjörn fick behålla huset och lagfarten?
Lustigt, det har jag missat…
2021-10-30, 04:48
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.beg.to.differ
Om du blir trött av att läsa vardagsprosa så kanske någon kan läsa högt åt dig?

Jag är varken med i något politiskt parti, fanclub eller idrottsförening så GBA biter inte. Däremot så har jag god insyn i bostadsaffärer och kan skilja på fastighet, fastighetstillbehör, byggnad och byggnadstillbehör vilket cirka 90% av de som "bidragit" i tråden inte verkar kunna. Jag har tidigare försökt att förklara processen enligt Jordabalken med dess krav på formkrav och handlingar till föga nytta. Kanske inte så underligt då tråden ligger i Politiker och inte i Juridik. För Sveriges och eventuella köpare eller säljare skull så hoppas jag att många av medlemmarna som diskuterats här aldrig gör en fastighetsaffär då det lär bli rättssak av dessa affärer vilket i sig är märkligt då lagstiftningen varit tämligen likartad i snart 300 år. Minst.

Däremot ogillar jag förföljelser av åsikter och mobbning och välkomnar alla som står upp emot sådant, inte minst politiker som rent allmänt verkar vika sig vid minsta motstånd.

Slutligen så har inte EB förlorat. Hon har ej heller vunnit. Det har ingen, inte ens Binnige. Den stora förloraren är EB som av "vänner", släkt och bekanta hamnat i en offentlighet och juridisk skärseld som jag inte ens skulle önska min värsta ovän. Om jag nu hade en.

Anhängare till EB, eller inte, så är din etik och moral rutten.
2021-10-30, 05:20
Medlem
Studspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Ebba Busch har ju på inget vis fått ett bokslut på den här farsen ännu, det kommer väl som tidigast efter nästa val när väljarna har fått säga sitt. Och med tanke på svensk politiks förfall generellt så kommer detta mest troligt bli den smutsigaste valrörelsen någonsin. Jag gissar på att Ebba Busch kommer få klä skott för både sin kriminalitet men även hennes åldringsrån från sina meningsmotståndare. Det är ju först efter det som vi kommer att få ett kvitto över hur detta har påverkat KD som parti också.

Jag ser nog som alla inblandade som förlorare, utom möjligtvis själva huset och grannarna.
Esbjörn ville inte sälja utan tvingades att göra det, visst att han får viss besöksrätt men vad är det i de stora hela.
Ebba Busch är dömd kriminell, hon har fått en sjukt långdragen tvist som tyngt henne och tagit fokus från hennes uppdrag. Hon fick betala extra för advokater mm. Dessutom tvingas hon ha en grinig gubbe på tomten.

Exakt! Ebba Bus och samtliga är förlorare här. Undrar hur detta kommer påverka KD i nästa val.
2021-10-30, 07:53
Medlem
Citat:

Att esb insåg att förhandla var det bästa för han?
2021-10-30, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studspojken
Exakt! Ebba Bus och samtliga är förlorare här. Undrar hur detta kommer påverka KD i nästa val.

Ut åt helvete. Sedan gör Magdalena moskéer av frikyrkan.
2021-10-30, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

Men Binninge kanske inte ansåg sig vara skyldig?

Ebba har ju infört det systemet nu, grova brott kan bortses om man inte anser sig vara skyldig. Även om man i samma andetag såklart erkänner sig skyldig.

Man kan försöka begå åldringsbrott och när man blir påkommen så tycker du och hennes lyckligtvis krympande skara följare att åldringen ska hängas ut och straffas.

Gudskelov visar väljarstödet att detta ännu inte anses okej av en "kristen" partiledare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in