2021-10-29, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inzomniak
Någon som vet hur hon fick tillgång till vapenskåpet som jag antar var hans eftersom dom var hemma hos honom?

Båda hade jägarexamen och vapen. Därmed följer skyldighet att förvara dessa i ett låst vapenskåp. E hade sitt i garaget. L i sovrummet.
2021-10-29, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillebrorn
Varför ägna sig åt teoriprövning när fakta finns att tillgå? Förstår inte syftet med detta.
Troe att många håller med dig...
2021-10-29, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det var hennes eget vapenskåp och vapen, men märkligt nog stod det placerat i hans (?) sovrum (fast de enligt både tingsrätt och Aftonbladet var sambos.

Hans egna vapenskåp med hans vapen var placerat i garaget.

Ja du? Hon var utan bostad och flyttade in sig själv ganska omgående efter att ha träffat min bror. Hade ju som utrett ingenstans att ta vägen, inga pengar och märkt hos kronofogden var hon. Sambo är väl ett media uttryck och det är utrett att E inte ville att L skulle stanna kvar hos honom. Hon var inte skriven på adressen och har inte betalt en krona för sitt uppehälle. Jag skulle också mena att uttrycket hans sovrum är korrekt. Hennes vapenskåp var placerat i hans sovrum där hon fram tills den 18 juni fått lägga huvudet på kudden. Men oavsett vad man tycker i den frågan så vet jag inte va du vill belysa med ditt inlägg? Var har det rimligtvis för betydelse? Min bror var tydlig med att det var sista natten hon skulle spendera i hans hem. Han bad henne gå, att lämna hans bostad och hon valde då vilket framgår i domen att avsluta hans liv genom brutal avrättning. Väldigt enkelt och fruktansvärt!
2021-10-29, 23:15
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du känner inte Lydia. Det har du själv sagt, däremot har du haft E som lärare och han gifte/flyttade ihop och fick barn med en klasskompis.

Har du svårt med läsförståelsen hon skriver ju inte i inlägget att hon känner Lydia, hon skriver att dem som känner Lydia vittnar om..... om du ska sitta på höga hästar å rätta folk så borde du läsa vad som står, inte vad du vill att det ska stå. Jag väntar forffarande på svar om snödrivan och din man ?
2021-10-29, 23:17
Medlem
Citat:
Ett förtydligande känns behövligt. Tingsrätten har sett filmen vid minst tre tillfällen. Att de sett filmen framgår med tydlighet i domen.

Jag accepterar den välskrivna domen.

Däremot har jag lite svårt att begripa varför din bror inte slutar filma, då just det är vad som provocerar L som står där med ett laddat gevär och upprepat ber om just det?
2021-10-29, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Har du svårt med läsförståelsen hon skriver ju inte i inlägget att hon känner Lydia, hon skriver att dem som känner Lydia vittnar om..... om du ska sitta på höga hästar å rätta folk så borde du läsa vad som står, inte vad du vill att det ska stå. Jag väntar forffarande på svar om snödrivan och din man ?

Dem ... ja. Ja, hon förmedlar godtycklig ryktesspridning.

Ooops har jag missat.
2021-10-29, 23:25
Medlem
Citat:
Det sägs rent ut av L att det hon upplevde som provocerande var filmandet. Hon ber honom upprepade ggr att sluta med det. Han skiter i henne. Hon upprepar önskan flera ggr. Han nonchalerar totalt.

Jag gissar att detta inte är första gången han filmar henne i ett oönskat läge.

Inte vet jag hur ni tänker, men om min man ens kommit på tanken ... hade han suttit i snödrivan Utanför huset!

Men nu var det ju Emils hus. Inte hennes.
Hon var fri att lämna närsom om hon tyckte att hans beteende störde henne.
Han bad henne att lämna

Men hon ville styra och bestämma över honom, när det inte funkade längre, när han tröttnat fick hon rage och mördade honom.
Det finns svart på vitt
Varför diskutera mer ?
2021-10-29, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Hur ska jag tolka det där, skulle du ha skjutit din man och lämnat honom i en snödriva, jag blir förvirrad nu, jag har ingen erfarenhet av varken av att filma folk eller bli filmad

Det skall förstås som att jag kastat ut honom. Lokal tradition. Nu hamnar man i snödrivan.
2021-10-29, 23:27
Medlem
BMC64s avatar
Citat:

Däremot har jag lite svårt att begripa varför din bror inte slutar filma, då just det är vad som provocerar L som står där med ett laddat gevär och upprepat ber om just det?

Du kanske borde fundera ett varv till, innan du frågar en anhörig en sån fråga. Enligt min åsikt så har du drivit tesen om att Emil får skylla sej själv till viss del, alldeles för långt, du har inte kommit med ett enda bevis för att så var fallet, du har bara ältat detta filmade till leda, är det för att du måste till varje pris ha rätt, eller är det för att din man sitter i en snödriva ?
2021-10-29, 23:31
Medlem
Citat:
Ja du? Hon var utan bostad och flyttade in sig själv ganska omgående efter att ha träffat min bror. Hade ju som utrett ingenstans att ta vägen, inga pengar och märkt hos kronofogden var hon. Sambo är väl ett media uttryck och det är utrett att E inte ville att L skulle stanna kvar hos honom. Hon var inte skriven på adressen och har inte betalt en krona för sitt uppehälle. Jag skulle också mena att uttrycket hans sovrum är korrekt. Hennes vapenskåp var placerat i hans sovrum där hon fram tills den 18 juni fått lägga huvudet på kudden. Men oavsett vad man tycker i den frågan så vet jag inte va du vill belysa med ditt inlägg? Var har det rimligtvis för betydelse? Min bror var tydlig med att det var sista natten hon skulle spendera i hans hem. Han bad henne gå, att lämna hans bostad och hon valde då vilket framgår i domen att avsluta hans liv genom brutal avrättning. Väldigt enkelt och fruktansvärt!

Tack för ditt klargörande.
Vidrigt hur nån kan sitta och försöka förklara och försvara en sån parasit
Mördare , smuts och psykfall.
All värme och kärlek till Er , Emils familj.

Hon kommer att hela sitt liv behöva se sig över axeln, aldrig kunna vara trygg, och må hennes ångest äta upp henne långsamt inifrån.
2021-10-29, 23:34
Medlem
Citat:

Men vad fan!!!
Hade du slutat filma om nån hotade dig med vapen ? Är väl därför han filmar - pga hotet
Och djävligt tur det . Annars hade hon väl dömts efter sina lögner .
Jag hade gjort exakt likadant- skulle jag känna mig hotad hade jag oxå filmat. Och tro mig, när man finner sig i situation och tar fram
Kameran - då har man blivit hotad många ggr tidigare
2021-10-29, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Men nu var det ju Emils hus. Inte hennes.
Hon var fri att lämna närsom om hon tyckte att hans beteende störde henne.
Han bad henne att lämna

Men hon ville styra och bestämma över honom, när det inte funkade längre, när han tröttnat fick hon rage och mördade honom.
Det finns svart på vitt
Varför diskutera mer ?

I det läget. När hon har en laddad hagelbössa och upprepat ber honom sluta filma. Han bestämmer sig för att fortsätta filma .... Hon upprepar och siktar. Han fortsätter filma.

Varför gör han det? Varför slutar han inte filma?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in