2021-10-22, 16:19
  #3013
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Fast om man finner sig i att ringa sitt ex men inte 112. Hör du inte själv hur illa det rimmar?

Nej, det gör jag inte!
2021-10-22, 16:20
  #3014
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Precis vad jag försöker få sagt. Hon har diagnosticerad EIPS. Fast några vill kalla henne psykopat. Och kallblodig. Och till följd av det är alltså mordet planerat, genomtänkt och hon har inga känslor alls kring det.
Jag hävdar tvärtom. Därav resonemanget.
Och ja, hon glömmer filmen. Vilket är mitt argument för att hon INTE handlade planerat och genomtänkt. Att hon blev övermäktigt chockad av sin egen handling.
Om en rationell människa går igenom proceduren att hämta vapen ur vapenskåp i syfte att mörda någon står dom inte och tjafsar med offret i fyra minuter. Det får mej att tro att syftet var att ta deras upprepande bråk till nästa nivå för att minsann visa att nu är det allvar. Om man ponerar att skrik, handgemäng, kastade föremål och klassisk bärsärk redan var old news.

(Och OM det som skrivits tidigare i tråden och det MGM hävdar att BO var självmordsbenägen, med hot om och försök till, har vi ytterligare ett lager på det här vridna scenariot.
Då är suicide by psychotic girlfriend en skruvad möjlighet)

1. EIPS och psykopati ligger inte nödvändigtvis så himla långt ifrån varandra, även om det är olika personlighetsstörningar.
2. Psykopater varken planerar eller "tänker igenom", dessutom har de känslor (fast inte normala).
3. Att hon glömmer filmen utesluter inte att mordet var planerat eller uppsåtligt.
4. GM är ej en "rationell" människa, hon är personlighetsstörd med en mängd diagnoser.
2021-10-22, 16:21
  #3015
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
[quote=svennesanning|77671821]
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62

Vad menar du?? Förstår du inte vad jag skrivit? Ska jag förklara till dig som om du är 5 år eller?

Har ju sagt att det är fruktansvärt synd om dom, därför vore det ju fasansfullt om dessa barn ska ha sett sin pappa skjutas ihjäl ovanpå allt.

Fattar du, eller ska man bara ge upp?

Svenne, se till att citaten blir rätt, det ser ut som att du citerar dig själv!

Lika för Fjällberget, det blir fel användarkonto/namn på era citat!
2021-10-22, 16:24
  #3016
Medlem
[quote=Marie-Antoinette|77671957]
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning

Svenne, se till att citaten blir rätt, det ser ut som att du citerar dig själv!

Lika för Fjällberget, det blir fel användarkonto/namn på era citat!
Det blir nåt fel på citaten tyvärr. Inget jag tror vi råder över.
2021-10-22, 16:28
  #3017
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Svennesanning:
Det blir nåt fel på citaten tyvärr. Inget jag tror vi råder över.

Jo, det har hänt mig också, förut ,

men jag är så sopig på datorer, mobiler; all slags himla teknik, så jag har glömt hur man gör. Man måste erase på något sätt innan man postar. Det var Fjällberget som började med felcitat, men tyvärr kan det "smitta" sedan, till nästa.
2021-10-22, 16:50
  #3018
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Du menar att han ska tillåta en person i sitt hus som han inte vill ha där?

Inom rimliga gränser. Det är inte vidare snyggt att hota med att kasta ut partnern mitt i natten för att denne är trött och inte vill ligga, för att denne går i skola och inte kan komma hem på fem röda när kuken vill ha sitt. Eller när svartsjukan slår till för att partnern som är yngre kan tänkas ha roligt med sina jämnåriga vänner. . Det är så typiskt äckelalkis, en människa väljer inte att vara allvarligt psykiskt sjuk men alkisen väljer varje grogg, och denne alkis har tidigare satt groggarna före sina barn.
2021-10-22, 16:52
  #3019
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nä, men bipolär är en diagnos hon har, och det är ett tillstånd som lätt kan gå till mani och därefter psykos om den inte hålls i schack.

Ja, psykiskt sjuka förstör sina liv, vanligtvis i mycket högre utsträckning än andras.

Och, jo, jag har sett i tråden att man konstaterat att hon knarkar för att hon tidigare varit tjock. Provtagningen som gjordes visade dock att inga spår av illegala droger fanns.
Antipsykosmedicin och ångestdämpande har dock en väldigt vanlig bieffekt med markant viktökning. Men BO ville väl inte att hon skulle äta dem, dels för att hon inte kan ta en grogg som folk och för att hon inte är knullsugen. Och passade inte galoscherna kunde hon sticka... till typ ingenstans...
Visst är det sorgligt för BOs barn och andra anhöriga men ändå är han väl lite av sin egen olyckas smed i någon grad.
Enligt Emmelee var/är hon tjock ja 🙈 Jag har sett bilder på L från 2014 till 2016, då är hon inte överviktig, enda gången jag ser att hon är kraftigare är vid bröllopet med M, vad det berodde på vet vi inte, kan ha helt naturliga orsaker, kvinnor går upp och ned i vikt till exempel efter barnafödsel, det behöver inte bero på knark som L-hatarna påstår.
2021-10-22, 16:53
  #3020
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Inom rimliga gränser. Det är inte vidare snyggt att hota med att kasta ut partnern mitt i natten för att denne är trött och inte vill ligga, för att denne går i skola och inte kan komma hem på fem röda när kuken vill ha sitt. Eller när svartsjukan slår till för att partnern som är yngre kan tänkas ha roligt med sina jämnåriga vänner. . Det är så typiskt äckelalkis, en människa väljer inte att vara allvarligt psykiskt sjuk men alkisen väljer varje grogg, och denne alkis har tidigare satt groggarna före sina barn.

Precis!
2021-10-22, 16:56
  #3021
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Det har jag också funderat över. Av det jag kunnat hitta i FUP:en så hittas hans mobil en bit bort. Det verkar som att den flyger iväg när han blir skjuten och landar ute i trädgården. Kanske kunde hon inte hitta den och det blev svårt att göra det obemärkt medan grannarna utförde HLR på E?
Eller så kanske hon helt enkelt var i chock, det är väl en naturligare förklaring än att hon beräknande ligger i buskarna och letar efter E:s mobil 🙈
2021-10-22, 16:57
  #3022
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Inom rimliga gränser. Det är inte vidare snyggt att hota med att kasta ut partnern mitt i natten för att denne är trött och inte vill ligga, för att denne går i skola och inte kan komma hem på fem röda när kuken vill ha sitt. Eller när svartsjukan slår till för att partnern som är yngre kan tänkas ha roligt med sina jämnåriga vänner. . Det är så typiskt äckelalkis, en människa väljer inte att vara allvarligt psykiskt sjuk men alkisen väljer varje grogg, och denne alkis har tidigare satt groggarna före sina barn.

Du kanske ska ta det lite lugnt med att köpa vad en misstänkt mördare säger om den person hon mördat. Rent statistiskt är det, föga förvånande, de som är villiga att använda dödligt våld som är de "sämre" människorna. I FUP finns ingenting som talar för att det skulle vara annorlunda i detta fall.
2021-10-22, 17:00
  #3023
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
1. EIPS och psykopati ligger inte nödvändigtvis så himla långt ifrån varandra, även om det är olika personlighetsstörningar.
2. Psykopater varken planerar eller "tänker igenom", dessutom har de känslor (fast inte normala).
3. Att hon glömmer filmen utesluter inte att mordet var planerat eller uppsåtligt.
4. GM är ej en "rationell" människa, hon är personlighetsstörd med en mängd diagnoser.

1. Jo, det gör dom verkligen på vissa punkter. Självbilden och förmågan till empati är i princip diametral.
2. Tvärtom är alla framgångsrika psykopater och sociopater extremt disciplinerade och planerande. Dom vet att dom måste scanna omgivningen och spela en roll för att nå sina mål. Ja, dom har känslor kring egot. Inte andra - empati.
3. Nej det gör det inte. Det är därför jag för ett vidare resonemang som du väljer att bortse från. Igen.
4. Precis.
2021-10-22, 17:06
  #3024
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Om ni skickar PM mellan varandra och skvallrar om användare här i tråden, så visar ju det bara på hur barnsliga och omogna ni är. Har ni verkligen ÅLDERN inne för att få vara här? Det är 18 års gräns!!

Jag tror du har googlat fram fel lagrum, det finns rätt många som fått högre fängelsestraff för mordförsök!

Nej, jag super mitt kål med andra, likasinnade vuxna personer!

Tutsi tutsi då, jag har inte fått några PM, men jag visste att det skulle göra ditt ego upprört om jag skrev så

ON topic: Det kvittar vad du tror att jag gooooglat fram när du uppenarligen inte förstår skillnaden mellan olaga hot och mordförsök, ditt problem tror jag är att du vet allt, fast du vet rätt lite om lagen egentligen

ha en fortsatt trevlig kväll

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in