2021-10-29, 22:06
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Var läste du att hon betalat ingreppen själv?
Hade varit bättre hon hade tagit mot hjälp till hyran i stället? Hon har säkert låtit någon annan betala typiskt den personligheten.
2021-10-29, 22:08
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Haha, så du tror inte hon hade nämt det då ?
Eller att teknikerna hittat det på altanen ?

Hur orkar du fortsätta ? Blir fan mörkrädd alltså, vilken energi du lägger ner på att försvara en människa du inte känner. Som erkänt dessutom

Vi andra försvarar Emil- som är mördad och som
var en fin kille, vän och pappa. Oavsett sina problem.

Kolla upp ordet imagninera, imagen, tankebild.

Jag kan inte förklara enklare, finns nog ingen så låg förklaringsmodell så att man når fram!
2021-10-29, 22:09
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Eh va ... han är väl pappa till dom två yngsta jo 😳
Nej
2021-10-29, 22:09
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Var har du läst att hon opererade sig under våren?
Bättre hon hade sparat dom pengarna till barnen. Ibland blir det kris. Ingen framförhållning. Flyttar rund med dessa stackars barn till nya gubbar.
2021-10-29, 22:11
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det finns en AVSKRIFT av några meningar som sägs I 4-minutersfilmen I DOMEN, I DEN UTGIVNA DOMEN!

Seriöst jag vet inte vad du menar ? är det inte sant för att du inte set filmen eller ?
läs nedan saxat ur domen

sätt genom att beordra honom att ta ned sin mobiltelefon flera gånger och sedan skjuta
22
UPPSALA TINGSRÄTT
Avdelning 2
Enhet 3
DOM
2021-10-29
Mål nr: B 4908-21
mot honom när han inte följde hennes uppmaningar. Det framgår alltså av
videoklippet att Lydia Barth blev arg på Emil Fremdling och att hon sköt mot honom
för att han inte gjorde som hon sade.
2021-10-29, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Dom kanske tänker att eftersom han satt still i stolen och inte utgjorde nåt direkt hot, så kanske det var dumt av henne å skjuta, va tror du om den teorin ?

Det sägs rent ut av L att det hon upplevde som provocerande var filmandet. Hon ber honom upprepade ggr att sluta med det. Han skiter i henne. Hon upprepar önskan flera ggr. Han nonchalerar totalt.

Jag gissar att detta inte är första gången han filmar henne i ett oönskat läge.

Inte vet jag hur ni tänker, men om min man ens kommit på tanken ... hade han suttit i snödrivan Utanför huset!
2021-10-29, 22:13
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja mitt misstag var väl att jag inte suddade ut något över huvud taget. Därav felet eftersom det var fel på sidan/forumet.

Nej, det är inte fel på sidan/forumet, du fick ju utfört förklarat för dig varför det blev som det blev?
2021-10-29, 22:15
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Seriöst jag vet inte vad du menar ? är det inte sant för att du inte set filmen eller ?
läs nedan saxat ur domen

sätt genom att beordra honom att ta ned sin mobiltelefon flera gånger och sedan skjuta
22
UPPSALA TINGSRÄTT
Avdelning 2
Enhet 3
DOM
2021-10-29
Mål nr: B 4908-21
mot honom när han inte följde hennes uppmaningar. Det framgår alltså av
videoklippet att Lydia Barth blev arg på Emil Fremdling och att hon sköt mot honom
för att han inte gjorde som hon sade.

Det där har du fyllt på själv! Det bryter väl mot reglerna!
2021-10-29, 22:15
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Hade varit bättre hon hade tagit mot hjälp till hyran i stället? Hon har säkert låtit någon annan betala typiskt den personligheten.

Du behöver inte vara så otrevlig, det var en ärlig fråga?
Jag undrade eftersom jag inte läst någonting om att hon skulle betalat ingreppen själv, men du verkade ju stensäker på din sak, därav min undran.

Var läser du att hon betalat ingreppen själv och lagt pengar på det istället för att betala hyran?

Är väl bara att svara på frågan eftersom du tycks veta detta med säkerhet?
2021-10-29, 22:16
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det sägs rent ut av L att det hon upplevde som provocerande var filmandet. Hon ber honom upprepade ggr att sluta med det. Han skiter i henne. Hon upprepar önskan flera ggr. Han nonchalerar totalt.

Inte vet jag hur ni tänker, men om min man ens kommit på tanken ... hade han suttit i snödrivan Utanför huset!

Hur ska jag tolka det där, skulle du ha skjutit din man och lämnat honom i en snödriva, jag blir förvirrad nu, jag har ingen erfarenhet av varken av att filma folk eller bli filmad
2021-10-29, 22:16
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Japp, exakt, min med!
2021-10-29, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Fast du gör ju inte det! Dem som känner Lydia vittnar ju om hur hon utnyttjar män, super hela dagarna ibland och inte ens orkar ta hand om sina barn. Låg efter i skolan långt innan hon träffade Emil, skulder på hög.
Och nu blev dem ännu större iochmed domen.

Hon kunde välja att åka därifrån och ta hand om sina barn istället. Hur illa man än skulle bli behandlad - så är det ju ingen som tvingar nån att stanna. Du fattar väl att om
Hon blivit illa behandlad- hade hon bara hoppat på nästa tåg med nästa offer av man.
Hon valde mörda, sitta i fängelse och skita blankt i sina barn.
Vilken fantastiskt morsa och medmänniska.

Du känner inte Lydia. Det har du själv sagt, däremot har du haft E som lärare och han gifte/flyttade ihop och fick barn med en klasskompis.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in