Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Då kan du i sådana fall inte formulera dig på korrekt svenska så att någon förstår dig.
Återigen så kan du besvara kärnfrågan istället för att du för tredje gången undviker den och istället lägger fokus på härskarteknik och argumentationsfel, vilket är förståeligt eftersom du vet att du har fel och vill inte diskutera det.
Frågan är fortfarande, där du påstår, att vaccinet har hjälpt över 90% och då ber jag dig redovisa hur det har hjälpt de 6,4 miljoner människor under 50 år.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nummer-1
För att få några siffror på vaccinets skyddseffekt mot svår sjukdom(..läs IVA) så måste man alltså kombinera info från IVA samt vaccinationsgraden på hela befolkningen under samma tid, vilket kan vara lite svårt när vaccinationsgraden ändrar sig hela tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nummer-1
de är först då vi kan använda formeln för skyddseffekten( skyddseffekt% = (1 – vaxad/ovaxad)*100 ) och i varje fall närma oss något som liknar ett resultat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Helt otroliga siffror på att vaccinet fungerar.
Några kommentarer från de jag tidigare har argumenterat mot? Någon som vill komma med en sådär liten tuff kommentar?
Så vi väntar på att du ska redovisa hur det har hjälpt folk under 50 år som du sturskt påstår att vaccinet har hjälpt.
Det är ingen svår fråga.
Jag har ställt den tre gånger, men du undviker och skriker som en snorunge om helt andra saker som inte ens har med frågan att göra.