2021-11-03, 22:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla
Jag hoppas verkligen det håller sig så. Har bara sett och hört för mycket för att lita på vaccinen. Men jag önskar alla människor hälsan och ett lyckligt liv

Det tror jag det gör. Skulle det gå åt helvete härifrån så är väl zombieapokalypsen 1.0 här? Finns ju en del som önskar det, bland annat i den här tråden. Inte mig emot, då får jag nytta av min vapenarsenal, fast jag vill inte ha det. Vill bara leva i fred här under min korkek.
Citera
2021-11-03, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Njae, om man är naturvetenskapligt skolad så förstår man hur det fungerar.
OK! Då förstår vi alla att du inte är naturvetenskapligt skolad.
Citera
2021-11-03, 22:44
Medlem
Citat:
Du klarar inte läkarutbildningen utan att ha ett visst mått av fotografiskt minne. Det är min egen personliga uppfattning, så be inte om några källor.
Alla människor har ett visst mått av fotografiskt minne så det är knappast något unikt för läkare.
Citera
2021-11-03, 22:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
OK! Då förstår vi alla att du inte är naturvetenskapligt skolad.

Det är din tro som bygger på bitchute och andra konspirationssidor. Jag har en magisterexamen - vad har du för examen? Men det är ok, jag är för live and let live. Ingen tvingar dig att ta vaccinet. Gnäll inte när du ligger på IVA och kippar likt en fisk på torra land efter luft, be inte doktorn om vaccin, du gör bara bort dig!
Citera
2021-11-03, 22:48
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Det har redan gått åt helvete, men visst det kan alltid bli värre. Skadan är däremot redan skedd.

Så snart media slutar att skriva om covid-19 så kommer ingen märka att covid-19 överhuvudtaget existerar.
Citera
2021-11-03, 22:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Alla människor har ett visst mått av fotografiskt minne så det är knappast något unikt för läkare.

Det är inte många som kan citera ur en bok, eller 100 böcker för den delen. Att citera från koranen är inte fotografiskt minne, snarare en form av överlevnad.
Citera
2021-11-03, 22:54
Medlem
LukeRhineharts avatar
Noterar att rullande 7-dagarsmedel för antalet döda i Bulgarien nu är uppe på 145. Det har aldrig varit så högt tidigare. Det innebär att Bulgarien sällar sig till samma skara som bl.a. Rumänien, Ryssland och Lettland -- länder där covid, trots att det finns fungerande vaccin, skördar fler liv än i någon av de tidigare vågorna.

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-03-01..latest&facet=none&pickerSort=desc&pickerMetric =new_deaths_per_million&Metric=Confirmed+deaths&In terval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=ROU~BGR~LVA~RUS

Intressant att se hur vaccinationstäckningen ser ut för olika åldersgrupper. I Rumänien är bara 21 % av 80-plussarna vaccinerade, och bara 40 % i åldersgruppen 70-79. Otroligt tragiskt när äldre faller offer för antivaxxer-propaganda.

https://www.politico.eu/article/coronavirus-vaccination-europe-live-data-tracker-coverage/
Citera
2021-11-03, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
https://www.thelancet.com/journals/eclinm/article/PIIS2589-5370(21)00324-2/fulltext

"Recovered COVID Patients May Have Significantly Reduced Intelligence, Suggests Large Study"

"Findings
People who had recovered from COVID-19, including those no longer reporting symptoms, exhibited significant cognitive deficits versus controls when controlling for age, gender, education level, income, racial-ethnic group, pre-existing medical disorders, tiredness, depression and anxiety. The deficits were of substantial effect size for people who had been hospitalised (N = 192), but also for non-hospitalised cases who had biological confirmation of COVID-19 infection (N = 326). Analysing markers of premorbid intelligence did not support these differences being present prior to infection. Finer grained analysis of performance across sub-tests supported the hypothesis that COVID-19 has a multi-domain impact on human cognition."

Bara det faktum att många kanske upp till 10% som haft covid rapporterar nedsatt kognitiv förmåga bla minnesproblem och hjärndimma borde sända iskalla kårar nedför beslutsfattares ryggar. På populationsnivå är nedsatt intelligenskvot inte bra. Hur ska man kunna utbilda ingenjörer och läkare om några år när studenter i snitt tappar några IQ poäng.
Det kan ju inte finnas någon uppsida med många smittade.
Framförallt borde unga skyddas bättre från viruset. Smittan är som störst i dom grupper som behöver sin intelligens som mest
Citera
2021-11-03, 23:06
Medlem
Citat:
Ja om man överlever utan men dvs. Jag föredrar vaccin före ert mumbo jumbo naturlig infektion. Hade jag varit 20 så hade det kanske varit en annan femma. Min dotter är i den åldern och lider ff av förlorad lukt och smak, hemskt öde i den åldern. Så nej det är inte utan tvekan, ja möjligtvis om man blivit kognitivt nedsatt.
Kroppen kan ha gjort slut på zink-lagret och det kan vara bra om din dotter äter zink-tillskott för att få tillbaka lukt och smak.
https://www.optimaldx.com/blog/covid-19-zinc-deficiency-zinc-taste-test
Citera
2021-11-03, 23:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prdtr
Kroppen kan ha gjort slut på zink-lagret och det kan vara bra om din dotter äter zink-tillskott för att få tillbaka lukt och smak.
https://www.optimaldx.com/blog/covid-19-zinc-deficiency-zinc-taste-test

Ja det är en möjlighet, tror det är försent för det. Det är nog bättre att ha adekvata nivåer innan det tar slut och att ha en kontinuerlig påfyllning!
Citera
2021-11-03, 23:23
Medlem
Citat:
Ja det är en möjlighet, tror det är försent för det. Det är nog bättre att ha adekvata nivåer innan det tar slut och att ha en kontinuerlig påfyllning!
Läst att de flesta får tillbaka luktsinnet, så nog skulle jag gett det en chans än att bara ge upp.

Har ett riktigt exempel också, en sköterska på min vårdcentral berättade att hennes luktsinne kom tillbaka efter en vecka.
Citera
2021-11-03, 23:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prdtr
Läst att de flesta får tillbaka luktsinnet, så nog skulle jag gett det en chans än att bara ge upp.

Har ett riktigt exempel också, en sköterska på min vårdcentral berättade att hennes luktsinne kom tillbaka efter en vecka.

Vad du läst eller dina personliga anekdoter säger spelar ju ingen roll, det här är en vetenskapstråd så utan källor och referenser så har vad vi säger ingen bäring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in