2021-10-29, 07:15
Medlem
Belgien nu uppe på över 9000 fall per dag, brant ökning må jag säga.
Citera
2021-10-29, 07:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Jämförelse av vaccin, skydd mot sjukhusinläggning.
Tabellen anger hela perioden eller alternativt dagar efter full vaccinering.
https://youtu.be/6n36uOHzJKI?t=675
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/pdfs/mm7038e1-H.pdf

Kod:
Moderna
Mars-Aug		93%
14-120 dagar efter	93%
mer än 120 dagar efter	92%

Pfizer
Mars-Aug		88%
14-120 dagar efter	91%
mer än 120 dagar efter	77%

J&J
Mars-Aug		71%
mer än 28 dagar efter	68%

edit: liknande jämförelse från MedCram https://youtu.be/rA-sCLJO2P4?t=506
Vad vill du ha sagt?
Citera
2021-10-29, 07:32
Medlem
arbetets avatar
Va' smidigt!

Få covidbeviset under huden - går att få som ett chip
Få ditt covidbevis i ett chip i handen eller på annat ställe under huden. Det är allt populärare att sätta in chip i kroppen med olika typer av information och nu kan du även lägga in ditt covidbevis i chippet.
https://tv.aftonbladet.se/video/334510/faa-covidbeviset-under-huden-gaar-att-faa-som-ett-chip

Trodde man fick det automatiskt.
Citera
2021-10-29, 07:51
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Halvt efterblivet att räkna in precis alla under 50 år som vaccinerade när det inte skulle vara någon större skillnad om de inte tog vaccinet överhuvudtaget.

Det har dött 161 stycken utav 6,4 miljoner.

400+ mellan 50-60 år på en miljon människor till.

Ni provaxxers har tappat narrativet totalt med detta fula och ohederliga räknesätt.
Jag tycker inte att du kan räkna så och jag tror du förstår att nedanstående inte är ett ohederligt räknesätt.

Tittar vi på antalet mellan 40-60år på IVA under september så säger den att totalen ligger på 53st. Vi ser av dessa 53 så är 42st ovaccinerade, 4st vaccinerade, 5st halvvaccinerade och 2st okända. Hade samtliga i den åldersgruppen varit ovaccinerade så är det inte svårt att räkna ut att antalet på IVA mellan 40-60 hade varit många fler. Finns säkert sätt att räkna på det men hinner inte sätta mig in i det nu. Man behöver ju räkna in den naturliga immuniteten i det hela också men oavsett så visar siffrorna att det är en betydligt högre siffra ovaccinerade och antalet på IVA hade varit mycket högre.

Hade vi haft många fler på IVA mellan 40-60år så kanske det varit ohållbart i dagsläget. i Nuläget har vi 484st IVA-platser totalt i landet. Fler äldre hade fått offras för att IVA-platserna skulle gå till yngre.

Detta under September månad då smittan fortfarande låg lågt i samhället.

Då kanske man förstår att om vi inte hade vårdat så många under 60år på IVA i första vågen och andra vågen så hade fler 60+ överlevt. Så jag tycker att endast se på siffrorna hur många som dött under 60år är missvisande i det avseendet.

Jag tycker att de flesta av de 15000 som dött är onödiga dödsfall. Inte endast de under 60år.

En annan aspekt på det hela är att en IVA-plats kostar 40000kr per dygn. Desto fler vi kan hålla borta från IVA desto mer pengar spar vården.
Citera
2021-10-29, 08:01
Medlem
Hur kan de veta hur många i Sverige som har vaccinerat sig?

De vet ju inte ens hur många som befinner sig i Sverige..
Citera
2021-10-29, 08:10
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Hur kan de veta hur många i Sverige som har vaccinerat sig?

De vet ju inte ens hur många som befinner sig i Sverige..
En berättigad fråga, speciellt då vaccinationstäckning, i områden där många är icke folkbokförda, generellt sett är lägre. Det torde finnas ett betydande mörkertal där.
Citera
2021-10-29, 08:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
2020-07-11 sändes det inslaget, det fanns inga vacciner då. Hur jävla dum får man vara när man kommenterar något? Du får återgå till dina vanliga hobbies.

Det missade jag faktiskt men du missar samtidigt hela huvudpoängen d.v.s. att man inte hittade några tecken på virussjukdom i kropparna till folk som diagnostiserats med Corona, en poäng som fortfarande är relevant även om inslaget sändes i Juli förra året.
Senast redigerad av RobRoys 2021-10-29 kl. 08:51.
Citera
2021-10-29, 08:37
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag tycker inte att du kan räkna så och jag tror du förstår att nedanstående inte är ett ohederligt räknesätt.

Tittar vi på antalet mellan 40-60år på IVA under september så säger den att totalen ligger på 53st. Vi ser av dessa 53 så är 42st ovaccinerade, 4st vaccinerade, 5st halvvaccinerade och 2st okända. Hade samtliga i den åldersgruppen varit ovaccinerade så är det inte svårt att räkna ut att antalet på IVA mellan 40-60 hade varit många fler. Finns säkert sätt att räkna på det men hinner inte sätta mig in i det nu. Man behöver ju räkna in den naturliga immuniteten i det hela också men oavsett så visar siffrorna att det är en betydligt högre siffra ovaccinerade och antalet på IVA hade varit mycket högre.

Hade vi haft många fler på IVA mellan 40-60år så kanske det varit ohållbart i dagsläget. i Nuläget har vi 484st IVA-platser totalt i landet. Fler äldre hade fått offras för att IVA-platserna skulle gå till yngre.

Detta under September månad då smittan fortfarande låg lågt i samhället.

Då kanske man förstår att om vi inte hade vårdat så många under 60år på IVA i första vågen och andra vågen så hade fler 60+ överlevt. Så jag tycker att endast se på siffrorna hur många som dött under 60år är missvisande i det avseendet.

Jag tycker att de flesta av de 15000 som dött är onödiga dödsfall. Inte endast de under 60år.

En annan aspekt på det hela är att en IVA-plats kostar 40000kr per dygn. Desto fler vi kan hålla borta från IVA desto mer pengar spar vården.

Halmgubbar och svammel.

Sedan pandemins början så har det legat ca 1200 stycken på IVA och slutenvården för folk under 50 år och det är utslaget på 6,4 miljoner.

Den totala summan är 88,000 för alla åldersgrupper.

Ditt argument där du sket ur dig att vaccinets förträfflighet var baserat på alla vaccinerade. Vilket jag har påpekat inte har någon som helst effekt om man ser hur det var före vaccinet.

Dra inte upp hur mycket en IVA-plats kostar eftersom under hela 2020 så sket vänsterliberalerna fullständigt i viruset där man lydde Tegnell där han spelade ner virusets allvarlighet i samhället först genom att smitta ner alla självmant, propagerade för att munskydd var farligt att använda, samtidigt som alla på vänstern förde en extrem hatkampanj för alla som ville få hårdare åtgärder. Samma människor som nu skriker antivaxxers skrek alarmist och hobbyepidemiolog där man accepterade att folk kunde hamna på IVA så länge vården hann med.

Ni på vänstern har nu mage att ta patentet på vaccinfrågan och försöker sedan läxa upp andra hur vi ska sköta pandemin när det var ni som agerade som efterblivna kioskmongon och försatte oss i denna situation från första början.

Precis samma tonläge och extrema trångsynthet vi har sett er gällande invandringen till Sverige.
Citera
2021-10-29, 08:45
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Varför ska vi spara på vården? Vi betalar bland de högsta skatterna i världen. Såg att du har Biden som profilbild vilket säger det mesta egentligen - du är totalt jävla hjärndöd.

Säkerligen en miljöpartist. Håll käften nu.
Arg ung man. Jag har Biden som profilbild på samma sätt som många har exempelvis Gladys Berejiklian på sin. Betyder det att jag diggar honom? Jag tycker Biden är en grå gammal gubbe och absolut inget bra presidentval för USA. IGEN, SLUTA SÄTT ETIKETTER PÅ MÄNNISKOR. DET FÅR DIG BARA ATT VERKA OTROLIGT KORKAD.

"Varför ska man spara på vården", "Vi betalar de högsta skatterna i världen."
Tämligen säker på att jag betalar otroligt mycket mer skatt än du.
Citera
2021-10-29, 08:51
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Halmgubbar och svammel.

Sedan pandemins början så har det legat ca 1200 stycken på IVA och slutenvården för folk under 50 år och det är utslaget på 6,4 miljoner.
Fel, 1538st. Jag hade gärna sett den siffran betydligt mindre. På dig låter det som du skiter i det.

Citat:
Den totala summan är 88,000 för alla åldersgrupper.
Öh, va? Antal intensivvårdade i Sverige för Covid ligger på 7904st.

Resten är dravel. Kan man överhuvudtaget ta dig på allvar?
Citera
2021-10-29, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Det missade jag faktiskt men du missar samtidigt hela huvudpoängen d.v.s. att man inte hittade några tecken på virussjukdom i kropparna till folk som diagnostiserats med Corona, en poäng som fortfarande är relevant även om inslaget sändes i Juli förra året.

Och vad vet du vad de gjort för undersökningar. Det enda som sägs är att de inte "ser tecken på virusinfektion". Vad är det för "tecken" de letar efter? Något som de sett förut men inte ser nu? Eller vad menas? Inslaget är alltför kort för att kunna säga varken bu eller bä vad dessa "tecken" är.
Citera
2021-10-29, 09:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Och vad vet du vad de gjort för undersökningar. Det enda som sägs är att de inte "ser tecken på virusinfektion". Vad är det för "tecken" de letar efter? Något som de sett förut men inte ser nu? Eller vad menas? Inslaget är alltför kort för att kunna säga varken bu eller bä vad dessa "tecken" är.

Ja, det måste ju vara ett tecken som är gemensamt för alla virussjukdomar. Vad annars? Visst skulle vi behöva veta mer, men det är ändå en intressant iakttagelse som borde få någon slags uppföljning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in