Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaDea
Halvt efterblivet att räkna in precis alla under 50 år som vaccinerade när det inte skulle vara någon större skillnad om de inte tog vaccinet överhuvudtaget.
Det har dött 161 stycken utav 6,4 miljoner.
400+ mellan 50-60 år på en miljon människor till.
Ni provaxxers har tappat narrativet totalt med detta fula och ohederliga räknesätt.
Jag tycker inte att du kan räkna så och jag tror du förstår att nedanstående inte är ett ohederligt räknesätt.
Tittar vi på antalet mellan 40-60år på IVA under september så säger den att totalen ligger på 53st. Vi ser av dessa 53 så är 42st ovaccinerade, 4st vaccinerade, 5st halvvaccinerade och 2st okända. Hade samtliga i den åldersgruppen varit ovaccinerade så är det inte svårt att räkna ut att antalet på IVA mellan 40-60 hade varit många fler. Finns säkert sätt att räkna på det men hinner inte sätta mig in i det nu. Man behöver ju räkna in den naturliga immuniteten i det hela också men oavsett så visar siffrorna att det är en betydligt högre siffra ovaccinerade och antalet på IVA hade varit mycket högre.
Hade vi haft många fler på IVA mellan 40-60år så kanske det varit ohållbart i dagsläget. i Nuläget har vi 484st IVA-platser totalt i landet. Fler äldre hade fått offras för att IVA-platserna skulle gå till yngre.
Detta under September månad då smittan fortfarande låg lågt i samhället.
Då kanske man förstår att om vi inte hade vårdat så många under 60år på IVA i första vågen och andra vågen så hade fler 60+ överlevt. Så jag tycker att endast se på siffrorna hur många som dött under 60år är missvisande i det avseendet.
Jag tycker att de flesta av de 15000 som dött är onödiga dödsfall. Inte endast de under 60år.
En annan aspekt på det hela är att en IVA-plats kostar 40000kr per dygn. Desto fler vi kan hålla borta från IVA desto mer pengar spar vården.