Citat:
Ursprungligen postat av
WHATISEV
Var hos yrkespsykologen igår och han gröna mig, vilket innebär att det enbart är läkarundersökning kvar. Jag har vid tidigare tillfällen haft lite högt blodtryck vill jag minnas, är det mycket som krävs för att inte lyckas med läkarundersökningen?
Att man inte hör de frekvenser som man ska göra/tillräcklig syn/pereferiseende, rörelsereflexer eller problem med blodsocker, blodtryck, EKG är några punkter som man kanske inte känner av själv.
Högt blodtryck kan ju åtgärdas om det är för högt med läkemedel, dock tror jag att det kräver dispens. Brukar vara lite högt för de flesta när man gör denna hälsokontrollen, man är nervös, men de brukar isåfall låta en ligga och ta det lugnt en liten stund och sedan ta om det.
Undvik att dricka kaffe/te/energidryck och andra blodtryckshöjande drycker innan läkarbesöket. Undvik även att äta eller dricka annat sött några dagar innan och ät på regelbundna tider för att inte i onödan få mindre bra blodsockervärde.
Undvik även att pressa hörseln några dagar/någon vecka innan med hög musik i hörlurar osv. Hörseltestet brukar vara att man sätter sig i en ljudisolerad bur och sätter på sig hörlurar, sedan kommer svaga piptoner i lurarna och man ska du trycka på en knapp när man hör dessa. Ljuden som kommer är väldigt låga och man hör mest sitt eget hjärta slå, så det är viktigt att hörseln har fått vila ett tag innan tror jag.
Leta även bland de godkända läkare som du kan gå till för hälsoundersökningen och jämför priset mellan de, kan skilja många tusenlappar mellan billigaste/dyraste stället, vanligen kostar det mellan 2500:- - 6000:- ungefär.
Lycka till!