2022-10-21, 17:12
Medlem
Vad för test får man göra hos psykologen som är dator baserad? Är det ett "intelligens test" eller ytterligare formulär? Någon som vet detta?
Citera
2022-10-21, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cumberi
Jag har fått mejl (7 okt.) med rubrik "Testinbjudan TCC" innehållande en länk till test + lösenord + nån annan kod. Inte gjort själva testdelarna ännu dock.
Delarna heter "Ordförståelse", "Talserier", "Sifferkombinationer" och "Skriftlig uppgift".

Har du kollat all mejl, även skräpposten, utifallatt..? (om du nu inte syftade på nästa test, som ska göras på plats?)
Inne på mitt konto på http://yh-antagning.se/ har jag fått meddelande med uppgifter om inbetalning (300:-)
Testlänken kommer dock, som sagt, som e-post.

Oj va märkligt, eftersom jag betalade in 300kr via Swich, men jag har ännu inte fått någon Mail om någon test erbjudande.
Försökte även ringa till de, men utan resultat, ingen som svara..

Efter du betalade 300kr när fick du mail där efter för test 1.
Citera
2022-10-21, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Bor man i Stockholm så är det ju inget att tveka på , hög ingångslön dessutom !

Jag vidhåller dock att lönen inte är märkvärdig även om en massa människor alltid säger mot. Det finns enkla jobb därute där det räcker med gymnasium och där lönen är nästan lika bra. Ingångslönen är kanske inte toppen men efter några år så. Men myten är seglivad den att lokförare tjänar så djävla mycket. Det är så IBLAND som vissa somrar när det varit kris.

Men ledig tid har också sitt värde.
Citera
2022-10-21, 17:29
Medlem
Citat:
Fått en plats och tackat JA
Helvete vad glad jag är
Bästa fredagen ever

Stortttt grattisss🎉🎉 bra jobbat 👌

Kom du in på SJ eller MTR?
Citera
2022-10-21, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IncarnatenineN1
Vad för test får man göra hos psykologen som är dator baserad? Är det ett "intelligens test" eller ytterligare formulär? Någon som vet detta?

Om de är via Aon du ska göra test så är det intervju via Zom med (sykolog) alltså ingen dator (AI) 😁 de frågar konstig frågor som har inget med lokförare att göra.
Citera
2022-10-21, 17:54
Medlem
Farfarsfars avatar
När är nästa ansökningsperiod för betalda lokförarutbildningar? Och har någon länktips till utbildningarna? Verkar finnas en uppsjö.
Citera
2022-10-21, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
När är nästa ansökningsperiod för betalda lokförarutbildningar? Och har någon länktips till utbildningarna? Verkar finnas en uppsjö.

MTR startar en betald utbildning i december och du kan ansöka just nu via MTR Nordics webbsida. Jag började nu i oktober och är supernöjd och ser fram emot de kommande åren på pendeln.

I mitt tycke är MTR:s tester (genom AON) bättre än TCC:s tester (de som SJ använder). Vidare är både testerna och hälsoundersökningen kostnadsfria.
Citera
2022-10-21, 18:51
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savj01
MTR startar en betald utbildning i december och du kan ansöka just nu via MTR Nordics webbsida. Jag började nu i oktober och är supernöjd och ser fram emot de kommande åren på pendeln.

I mitt tycke är MTR:s tester (genom AON) bättre än TCC:s tester (de som SJ använder). Vidare är både testerna och hälsoundersökningen kostnadsfria.

Tack! Jo, såg att sista ansökningsdag för MTR är idag. Hur pass mycket vikt läggs vid CV och personligt brev? Är det någon urvalsprocess därefter? Vet att jag säkert kan hitta svaren i tråden, men är tacksam för hjälp direkt. 😀 Dessutom är det fem timmar kvar till deadline.
Citera
2022-10-21, 18:52
Medlem
Citat:
Fått en plats och tackat JA
Helvete vad glad jag är
Bästa fredagen ever
Grattis! bra jobbat
Citera
2022-10-21, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yow.Mijaowjohan
Stortttt grattisss🎉🎉 bra jobbat 👌

Kom du in på SJ eller MTR?

🙏 tack

TCC Gbg , hemmaplan 😃
Citera
2022-10-21, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Tack! Jo, såg att sista ansökningsdag för MTR är idag. Hur pass mycket vikt läggs vid CV och personligt brev? Är det någon urvalsprocess därefter? Vet att jag säkert kan hitta svaren i tråden, men är tacksam för hjälp direkt. 😀 Dessutom är det fem timmar kvar till deadline.

Jag vet inte hur stor betydelse CV och personligt brev har, men jag vet att de läses av både HR och gruppcheferna.

Efter att du har lämnat in din ansökan väntar följande steg:
1. Förtester
2. Gruppintervju
3. Bevakade psykologtester
4. Psykologintervju
5. Gruppchefsintervju
6. Hälsoundersökning
7. Referenstagning
8. Erbjudande om plats på utbildningen

För mig tog det drygt en och en halv månad från ansökan till avtalsskrivning.
Citera
2022-10-21, 19:46
Medlem
Citat:
🙏 tack

TCC Gbg , hemmaplan 😃

Ännu gång till stort grattis 🎉🎉🎉🎉👌👌

Jag har med sökt TCC Hallsberg 😁
Tror upplägget kommer vara följande
Steg 1 hemma
Steg 2 på plats