2021-10-28, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatespawn
Mitt uranuskonto var upp 20% sen minus 40% sen upp 70%, inom loppet av ett par månader. Vart med om flera såna här dagar redan.

Men ja det vore spännande om det finns ngn nyhet man missat den här gången.
Det är uranet!
Mitt innehav går från 800%+ till 900%+. Som högst 1200%+.
Bara transportsträcka.
Idag föll spotpriset lite plus att vi kommer att se vinsthemtagningar i aktierna.
Har man tålamod att vänta gör man det. Om inte så säljer man.
Citera
2021-10-28, 09:35
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Det är uranet!
Mitt innehav går från 800%+ till 900%+. Som högst 1200%+.
Bara transportsträcka.
Idag föll spotpriset lite plus att vi kommer att se vinsthemtagningar i aktierna.
Har man tålamod att vänta gör man det. Om inte så säljer man.
du trejdar/swingar en del i uranarna va? eller hur du bara Explorers?
Citera
2021-10-28, 12:54
Medlem
Felstavarens avatar
EU är på gång att klassa kärnkraft som stabil och hållbar energi enl. Lars Wilderäng.

Länk

På söndag startar även FN:s klimatkonferens COP26. Kärnkraftsförespråkare och IAEA har varit lite styvmoderligt behandlade på dem de senaste åren som jag förstått det, men det hade inte förvånat mig om det blir annat ljud i skällan i år. Nu får ju det eviga tjatet om klimatkris trots allt sällskap av en reell och pågående energikris, så det kan säkert komma fler uran-bullish uttalanden under de kommande två veckorna.

Tänkte köpa på mig mer URC inför det, så jag håller lite koll på UROY nu i och med att man kan se pre-market på Nasdaq-listningen men inte på TSX (vad jag vet?). Står den still eller rör sig lite uppåt idag så blir det till att haffa mer, annars inväntar jag ytterligare rabatt.
Citera
2021-10-28, 16:31
Medlem
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...r-ny-karnkraft
Citera
2021-10-28, 16:39
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mohaxxammed
Kommunistpropaganda! Man bygger finfina anläggningar på 7 år.
Citera
2021-10-28, 16:44
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mohaxxammed
Haha, vilken smörja, och det ska komma från en professor, snacka intellektuellt ohederlig.
Citat:
Det är obevisade förhoppningar från kärnkraftsintressenterna. Sådana reaktorer finns ännu inte i kommersiell drift någonstans i världen.

Svenska Blykalla satsar nu på att ha sin första kommersiella modulära reaktor i drift till 2032. Detta är alldeles för sent för att göra skillnad i klimatfrågan.
Det är korrekt att inga finns i kommersiell drift. Det professor gröntomte missar är att smr:er är inget annat än de små reaktorer som betatestats rejält av militären på hangarfartyg och atomubåtar länge. Precis såna som sitter i Australiens nya fina atomubåtar. Som redan är utvecklade just för att bara rulla på i årtionden och vara idiotsäkra.
Behöver i stort sett bara anpassas lite.

Och bara för att framstegsfientliga myndigheter och det tidigare tankeförbudet lyckats sinka Blykalla till 2032 betyder det inte att resten av planeten är lika efterbliven. De fick för fan maskera det hela som en spelutgivare för att inte gröna khmererna och hornalisterna skulle skjuta det hela i sank innan de ens ansökt.
Kärnkraft är olönsamt i Sverige för att den straffbeskattas för att subventionera professor fucktards fula vindsnurror.

Lyckligtvis är inte resten av planeten som oss. Hur skulle det se ut med dagliga skjutningar i Polen ?

Polackerna har förövrigt beställt ett par smr:er av britterna om jag inte minns fel till en kopparfabrik som ska ha dem för eget bruk och eventuellt bli nettosäljare av energi.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-10-28 kl. 16:47.
Citera
2021-10-28, 16:44
Har enbart cameco och fission kvar. Men någon ni anser är ”idiotsäker” som en tredje ?
Citera
2021-10-28, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Haha, vilken smörja, och det ska komma från en professor, snacka intellektuellt ohederlig.

Det är korrekt att inga finns i kommersiell drift. Det professor gröntomte missar är att smr:er är inget annat än de små reaktorer som betatestats rejält av militären på hangarfartyg och atomubåtar länge. Precis såna som sitter i Australiens nya fina atomubåtar. Som redan är utvecklade just för att bara rulla på i årtionden och vara idiotsäkra.

Och bara för att framstegsfientliga myndigheter och det tidigare tankeförbudet lyckats sinka Blykalla till 2032 betyder det inte att resten av planeten är lika efterbliven. De fick för fan maskera det hela som en spelutgivare för att inte gröna khmererna och hornalisterna skulle skjuta det hela i sank innan de ens ansökt.
Kärnkraft är olönsamt i Sverige för att den straffbeskattas för att subventionera professor fucktards fula vindsnurror.

Lyckligtvis är inte resten av planeten som oss. Hur skulle det se ut med dagliga skjutningar i Polen ?

Polackerna har förövrigt beställt ett par smr:er av britterna om jag inte minns fel till en kopparfabrik som ska ha dem för eget bruk och eventuellt bli nettosäljare av energi.
Håller med dig, smörja är det verkligen. Blev verkligen förvånad hur de resonerar med tanken på att en professor skrev artikeln. Har själv investerat i uran och är ganska säker på att kärnkraftverk har sin plats i framtiden.
Citera
2021-10-28, 17:35
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan

Haha 🤣 har du käkat taggtråd eller? 🤣
Citera
2021-10-28, 17:39
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Har enbart cameco och fission kvar. Men någon ni anser är ”idiotsäker” som en tredje ?

Så cameco och fission är ”idiotsäkra” och nu vill du ha en tredje dito?

Uran= spekulation! Spekulation och idiotsäker lirar inte bra ihop!
Citera
2021-10-28, 17:40
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Så cameco och fission är ”idiotsäkra” och nu vill du ha en tredje dito?

Uran= spekulation! Spekulation och idiotsäker lirar inte bra ihop!

De två som gått ” bra för mig ”

Så att förenkla då.

Någon uranaktie som ligger + för er efter 2-3 månader?
Citera
2021-10-28, 17:48
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
De två som gått ” bra för mig ”

Så att förenkla då.

Någon uranaktie som ligger + för er efter 2-3 månader?
Köpte 10-11 stycken i april maj nånting! Alla utom en är blå. Den bästa ligger på +70% men visste jag då vilken som skulle gå bra? Vet jag nu?

Nä, fram med hagelbrakaren och sprid dina skurar! Vill du ha ”säkra” bets, så rekommenderar jag investor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in