2017-12-14, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Det märks att du inte har nån aning om hur det är att växa upp inom JV.
Skrämselpropagandan om den hemska, onda världen utanför sekten beskrivs så skrämmande att man som barn nästan väntar sig att möta monster med horn och huggtänder.

Vet inte vilken märklig värld du hade i din uppväxt.
Mina erfarenheter av världen utanför JV består mest av kärlek, vänskap, värme och omtanke.

Inom JV har man villkorsvänner som drar så fort man inte delar deras åsikter.
I världen utanför fick jag vänner som är vänner för vem jag är, inte för vad jag är.
Vänner som är lojala i alla väder även när de inte håller med om alla mina åsikter.

Jag förstår att det kan finnas föräldrar hos Jv som skrämmer upp sina barn, men är det enligt bibeln, är det hur den allmänna läran hos Jv är?

Dagens barn får se otroligt mycket hemskare saker på nyheterna, än vad du upplevde, är det på 70-talet?

Både nyheterna och Jv talar om sanningen, om det ska döljas för barn finns det många åsikter om.

Så innan du dömer Jehovas vittnen, kräv att nyheterna ska vara låsta för barn så att dom aldrig blir medvetna om sanningen om vår värld.
Citera
2017-12-14, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Hosthosthost.
Är JV av en renare typ av människor.
Ni är också människor med alla våra svagheter.

Du hittar nog själv mina inlägg där jag säger att Jv kan vara ofullkomliga.
Citera
2017-12-14, 17:41
Medlem
Citat:
Borde inte det bli väldigt svårt att "ta ståndpunkt för Jehova" om man som Vakttornet påstår "har börjat följa Satan"?
Det ena borde ju omöjliggöra det andra.
Eller du kanske inte håller med Vakttornet i det fallet?

Du vet själv, att det handlar om tid och tillfälligheter. Det är inte så att ett barn blir nazist bara på grund av att pappan har en nazistisk flagga, men år av indoktrinering, så blir risken större att man faller för nazismen.
Citera
2017-12-14, 17:49
Medlem
Citat:
Jag gratulerar alla som blir socialvittnen och går iland med det.
Jag skulle själv gärna ha gjort det om de snokande äldstebröderna hade låtit mig vara ifred.
Sannolikt hade jag inte sett nån anledning att diskutera JV på nätet heller då.

I 30-talets Tyskland fanns det många goda människor som inte höll med nazisterna, men som visste att öppen opposition bara skulle ha gett en enkelbiljett till koncentrationsläger eller en kula i nacken.
Vem skulle ha vunnit nåt på det?

Jehovas vittnen var så rakryggade och älskade sanningen så mycket att dom tog en kula i nacken, istället för att häda och förbanna Gud.

Ni ljuger och är ohederliga hellre än mista eran familj, och mista det sociala umgänget. Ni hade hellre velat vara nazister och njutit av det sociala umgänget, och skjutit kulan i nacken, än stått upp för rättvisa och sanning.
Citera
2017-12-14, 17:53
Medlem
Citat:
Nu blev det konstigt igen.
Ena stunden tycker du att man borde bli overksam i stället för att lämna.
Andra gången vill du att man ska lämna i stället för att stanna kvar.
Kan du bestämma dig för ett alternativ?

Du förstår inte? Väldigt konstigt.

Om man kan bli overksam, utan att propagera/ häda och anklaga Jehovas vittnen så är det bättre. Men om man känner att man måste ljuga för sina närmaste, så fattar jag inte hur du kan tycka att det är ok, är det för att du själv ljuger och bedrar människor?
Citera
2017-12-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
jag sökte på lyx och JV.
det här kom upp.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...m-rockstjarnor

sant eller ljug, själv vet jag inget.

Jag kan bara säga att Harmageddon närmar sig, för 10-20 år sedan fanns inte sådana här hemska anklagelser.

"att våra källor är vilseledande och att vi kan söka trovärdig information på Jehovas Vittnens hemsida."

Helt sant, dom frågar avfällingar först, istället för att fråga Jehovas vittnen. Hur många reportrar frågar Moderaterna om Socialdemokraternas politik, och vad dom värdesätter?

Ska Moderaterna svara på vilka värderingar Socialdemokraterna har? Nej, det finns inte en enda reporter som arbetar på det sättet, förutom undantaget Jehovas vittnen, då går det utmärkt att intervjua motståndarna och strunta i vad Jv säger.

Det här borde vara uppenbart för alla rättstänkande människor.
Senast redigerad av ttsp 2017-12-14 kl. 18:08.
Citera
2017-12-14, 18:09
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jehovas vittnen var så rakryggade och älskade sanningen så mycket att dom tog en kula i nacken, istället för att häda och förbanna Gud.

Ni ljuger och är ohederliga hellre än mista eran familj, och mista det sociala umgänget. Ni hade hellre velat vara nazister och njutit av det sociala umgänget, och skjutit kulan i nacken, än stått upp för rättvisa och sanning.

Vanliga JVn tog hellre än kula i nacken, ja. Men den falska organisationen som satte detta tryck på dem, ärar hellre landsflaggan än betalar $400 i böter.

Den falska organisationen har inte hellre några problem med att ta emot avkastningar från aktier i krigsvapenindistrin som Lockheed Martin. Medans vanliga medlemmar blev tvungna att fängslas över att utöva alternativ tjänst.

Låter detta som en organisation som styrs av Jehova, Jesus och/eller Helig Ande?
Citera
2017-12-14, 18:11
Medlem
Citat:
Jag gratulerar alla som blir socialvittnen och går iland med det.

Du gratulerar lögn framför uppriktighet, jag är inte förvånad.
Citera
2017-12-14, 18:11
Medlem
Citat:
"att våra källor är vilseledande och att vi kan söka trovärdig information på Jehovas Vittnens hemsida."

Helt sant, dom frågar avfällingar först, istället för att fråga Jehovas vittnen. Hur många reportrar frågar Moderaterna om Socialdemokraternas politik, och vad dom värdesätter?

Ska Moderaterna svara på vilka värderingar Socialdemokraterna har? Nej, det finns inte en enda reporter som arbetar på det sättet, förutom undantaget Jehovas vittnen, då går det utmärkt att intervjua motståndarna och strunta i vad Jv säger.

Du ryckte citat ur sitt sammanhang.
Hela meningen lyder:
Citat:
Vi har också fått ett skriftligt svar från det nya högkvarteret i Holbaek, men på följdfrågor fick vi veta att vi varken kommer att få fler skriftliga kommentarer eller någon intervju, att våra källor är vilseledande och att vi kan söka trovärdig information på Jehovas Vittnens hemsida.

Om inte Jehovas vittnen själva vill svara på frågor får de väl skylla sig själva om reportrarna istället ställer frågorna till visselblåsare som William Bowen.
Citera
2017-12-14, 18:15
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Jag kan bara säga att Harmageddon närmar sig, för 10-20 år sedan fanns inte sådana här hemska anklagelser.

Men det går alltså bra för organisationen att skriva många och långa artiklar om katolska kyrkans värderingar och intervjua fd katoliker som gått över till JV org? I vilken dimension grundläggs dina resoneringar?
Citera
2017-12-14, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Jag tänker lite tourettes när jag åter läser dessa påståenden...igen.
Var ligger lögnen? Presicera dig gärna.

Lögnen ligger i att avfällingar hävdade att Anders blev utesluten för att ha kontaktat media, när man i själva verket kan se i programmet klart och tydligt att Anders började röka, och därför blev utesluten. Innan dess så var det inget tal om att utesluta Anders, bara när han började röka.
Citera
2017-12-14, 18:21
Medlem
Citat:
Lögnen ligger i att avfällingar hävdade att Anders blev utesluten för att ha kontaktat media, när man i själva verket kan se i programmet klart och tydligt att Anders började röka, och därför blev utesluten. Innan dess så var det inget tal om att utesluta Anders, bara när han började röka.

Förvrängningen består i att du skriver om Anders i Uppdrag Granskning så fort det handlar om sexuella övergrepp på barn inom Jehovas vittnen, som om det vore det enda fallet. Inte ens i programmet var Anders fall det enda som berördes.

För övrigt är du själv bra på att ljuga när du inte klarar av att argumentera för din sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in