2021-10-24, 12:13
Medlem
Asynjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hur skulle SD kunnat berätta för HD om vad som hänt hos LW på morgonen? Innan han ringde henne på fm på jobbet?

Kan du möjligen tänka dig att HD vet att något hänt LW genom info från SD redan under natten och därefter haft täta kontakter med honom via Telegram?
Citera
2021-10-24, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
SD var med all säkerhet hemma hos HD nån gång efter mordet och rapporterade. Nån mobil skulle inte användas.

Jag är inte lika säker på att han var hem till HD efter mordet.

Den 11.e tror jag var SD:s tanke på att LW skulle tas av daga (för mycket folk i rörelse) och då var inte HD hemma.

Däremot tror jag att SD hade stort behov av att berätta för HD att NW ringt honom tidig morgon när LW var "försvunnen". Skickat ett meddelande till henne strax efter att NW ringt honom... HD kunde inte hålla käft inför sin chef.
Citera
2021-10-24, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag är inte lika säker på att han var hem till HD efter mordet.

Den 11.e tror jag var SD:s tanke på att LW skulle tas av daga (för mycket folk i rörelse) och då var inte HD hemma.

Däremot tror jag att SD hade stort behov av att berätta för HD att NW ringt honom tidig morgon när LW var "försvunnen". Skickat ett meddelande till henne strax efter att NW ringt honom... HD kunde inte hålla käft inför sin chef.
Hade hon Telegram? För de har inte hittat någon trafik på mobil.
Citera
2021-10-24, 13:20
Medlem
Citat:

Jösses... fråga mig vad hon hade, jag som knappt vet vad en ny mobiltelefon innebär.

Det var som jag kommer ihåg raderat på HD:s telefon vid tillfället. Hur mycket som går att återskapa oavsett om det är Telegram eller ej har jag ingen aning om...
Citera
2021-10-24, 13:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja.

HD bekräftar det i förhör (ab 149) och TB nämner att;
"Stefan Davidsson kommunicerar till Hanna och flera andra via appen Telegram."
Ab 150
Senast redigerad av develi 2021-10-24 kl. 13:44.
Citera
2021-10-24, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja.
Ah. Ok. Bara det är ju skumt. Varför behöver man Telegram om man inte har skumma grejer för sig? Vill minnas att JG var förbryllad när SD sa åt honom att installera det på sin mobil.
Citera
2021-10-24, 13:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ah. Ok. Bara det är ju skumt. Varför behöver man Telegram om man inte har skumma grejer för sig? Vill minnas att JG var förbryllad när SD sa åt honom att installera det på sin mobil.
Flertal sägs ha den pga GC men självklart innebär det möjlighet till att dölja kommunikation. Självförstörande funktion.
Se mitt tillägg i förra inlägget.
Citera
2021-10-24, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Flertal sägs ha den pga GC men självklart innebär det möjlighet till att dölja kommunikation. Självförstörande funktion.
Se mitt tillägg i förra inlägget.
Tack! Vilket jävla gäng 😅
Citera
2021-10-24, 17:32
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vad skulle vara märkligt med att en dörr står lite öppen på morgonen i ett hus i ett radhusområde? Varför trodde hon genast att nåt hade hänt Lena pga detta? Jo, för att hon visste. Givetvis.

Jag har även reagerat över att HD (ibland) säger att hon antog att man hittat LW när hon såg ”avspärrningar” eller ”polisbuss” eller vad hon nu såg vid bullerplanket efter att hon varit på förhör 19/5.

Det var väl ungefär det sista stället i världen man skulle tro att LW skulle hittas på.

Dessutom var det ju tämligen mycket poliser både här och där i området efter att LW försvunnit. Så varför HD skulle dra den slutsatsen ”där och då” fattar jag inte riktigt.

Samma dag - och ungefär samtidigt - har polisen en insats i skogen alldeles i närheten av bostadsområdet där man hittar diverse föremål. Det skulle väl lika gärna ha kunnat vara något sådant som skedde vid bullerplanket.

SD och även HD menar ju på att det är från HD:s slutsats som SD ”får reda på” att man hittat LW.
Citera
2021-10-24, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag har även reagerat över att HD (ibland) säger att hon antog att man hittat LW när hon såg ”avspärrningar” eller ”polisbuss” eller vad hon nu såg vid bullerplanket efter att hon varit på förhör 19/5.

Det var väl ungefär det sista stället i världen man skulle tro att LW skulle hittas på.

Dessutom var det ju tämligen mycket poliser både här och där i området efter att LW försvunnit. Så varför HD skulle dra den slutsatsen ”där och då” fattar jag inte riktigt.

Samma dag - och ungefär samtidigt - har polisen en insats i skogen alldeles i närheten av bostadsområdet där man hittar diverse föremål. Det skulle väl lika gärna ha kunnat vara något sådant som skedde vid bullerplanket.

SD och även HD menar ju på att det är från HD:s slutsats som SD ”får reda på” att man hittat LW.

Märklig slutsats. Det har du rätt i, den känns inte som den mest naturliga att dra. Tvärtom.
Citera
2021-10-24, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

Som jag kommer ihåg det så avbröts väl förhöret med HD när en polis kom och ville prata med poliserna som förhörde HD och efter det så avslutades förhöret ganska snabbt, Det kan vara så enkelt att HD hörde delar av samtalet poliserna höll där ute i korridoren eller så fick SOA höra av sin polis vän att LW var funnen, eller så kan det vara så enkelt att HD och SOA la ihop 2+2 när dom körde förbi.
Citera
2021-10-24, 19:02
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
RINGDE SD HD på jobbet på förmiddagen?

Ursäkta. Jag menade KONTAKTADE. Via SMS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in