2021-10-24, 02:42
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vad sägs om SD?

Pakt UW/HD? Är du helt från vettet?

Hur skulle SD kunnat berätta för HD om vad som hänt hos LW på morgonen? Innan han ringde henne på fm på jobbet?
Citera
2021-10-24, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hur skulle SD kunnat berätta för HD om vad som hänt hos LW på morgonen? Innan han ringde henne på fm på jobbet?

Du menar mordnatten? Han var väl den ende som kunde. Morgonen, med dörr på glänt, såg ut som han lämnade den.

Att familjen W alltid samlade alla och firade födelsedagar var en tradition. Den dag man föds ÄR viktig.

Att familjen UW/LW skulle fortsätta sin tradition var 100% sannolik.
Senast redigerad av Remark 2021-10-24 kl. 03:03.
Citera
2021-10-24, 03:46
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du menar mordnatten? Han var väl den ende som kunde. Morgonen, med dörr på glänt, såg ut som han lämnade den.

Att familjen W alltid samlade alla och firade födelsedagar var en tradition. Den dag man föds ÄR viktig.

Att familjen UW/LW skulle fortsätta sin tradition var 100% sannolik.

Så du menar också att SD var synsk och berättade för HD vad som hade hänt innan det hände?

Han kunde omöjligt veta innan vad som skulle hända på morgonen. A kunde lika gärna ha gått upp på natten och upptäckt att LW saknades och att dörren var öppen.

Någon granne kunde ha sett henne gå ut, lämna dörren på glänt, och reagerat på att det lyste hela natten och att dörren fortsatte att vara öppen. Någon som förstod att A sov ensam därinne.
Citera
2021-10-24, 04:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Hur skulle HD kunnat berätta för SD att dörren stod på glänt hos LW på morgonen?
Innan han ringde henne på fm på jobbet.

Har HD haft besök av SD på natten?
Som berättat att han slagit LW sönder och samman - men var osäker på om hon var död.

Var HD glad att det inte skedde husrannsakan hos henne direkt eftersom nedstänkta SD varit där.

Har HD varit ända ner till BP och kollat - för hon hoppas så innerligt att hon är död.

Har HD passerat lgh och sen förmedlat till SD att dörren stod på glänt?

Sen drömmer hon, smått euforisk, vad det ska betyda för hennes del och tar i lite extra vid lunch i samma anda.
Citera
2021-10-24, 06:42
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur skulle HD kunnat berätta för SD att dörren stod på glänt hos LW på morgonen?
Innan han ringde henne på fm på jobbet.

Har HD haft besök av SD på natten?
Som berättat att han slagit LW sönder och samman - men var osäker på om hon var död.

Var HD glad att det inte skedde husrannsakan hos henne direkt eftersom nedstänkta SD varit där.

Har HD varit ända ner till BP och kollat - för hon hoppas så innerligt att hon är död.

Har HD passerat lgh och sen förmedlat till SD att dörren stod på glänt?

Sen drömmer hon, smått euforisk, vad det ska betyda för hennes del och tar i lite extra vid lunch i samma anda.

Svammel, svammel, svammel...
Allt för att misstänkliggöra HD. Det finns inga bevis mot henne så du kan lägga ner din hat-kampanj. Acceptera det och gå vidare.
Citera
2021-10-24, 06:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Svammel, svammel, svammel...
Allt för att misstänkliggöra HD. Det finns inga bevis mot henne så du kan lägga ner din hat-kampanj. Acceptera det och gå vidare.
Du har nyss gjort HD och UW till partners in crime.

"Kanske UW och HD hade en pakt att hämnas på sina ex? De kanske gjorde det tillsammans och satte dit SD för det?"

HD kan ha mördat LW - men SD kan inte ha mördat LW i ditt parallella universum?

Då letar du upp allt från UW till polacker.

Antar att SDs ord stör dig rejält i din nya kampanj mot chefen?
Citera
2021-10-24, 07:36
Medlem
■ Jag har funderat mycket över händelsen som ägde rum under den sena kvällstiden,
det vill säga, Fredagen den 11 Maj och dygns-
växlingen till Lördagen den 12 Maj 2018.

■ Jag undrar verkligen, hade St*fan Davidss*n redan då bestämt sig för att bringa L*na Wesstr*m om livet ?

■ Jag tror att St*fan Davidss*n var ute i ett
helt annat ärende just den senkvällen.

Mvh/@JokerMannen.
Citera
2021-10-24, 07:43
Medlem
Citat:

■ Hur skulle SD kunnat berätta för HD om vad som hänt hos LW på morgonen? Innan han ringde henne på fm på jobbet?

■ Både St*fan och H*nna Davidss*n visste om att ytterdörren till L*na Wesstr*m:s bostadsrätt stod i ett öppnat gläntläge redan under Måndagsnatten den 14 Maj 2018.

Mvh/@JokerMannen.
Citera
2021-10-24, 08:04
Medlem
Citat:

■ Och var skulle HD ha fått den infon ifrån?

■ Den informationen hade H*nna Davidss*n fått genom sig själv och tillsammans med St*fan Davidss*n ........... varför ? ... därför att H*nna Davidss*n var delaktig i mordet på L*na Wesstr*m. Det finns inte längre någon tvekan om att hon var❗St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Jag vet mycket mer nu än vad jag tidigare känt till om H*nna Davidss*n, det är anledningen till att jag skrivit som jag gjort i detta inlägget.

■ Även St*fan Davidss*n:s kamrat JG vet mycket mer om det tidigare mordet på L*na Wesstr*m än vad han berättat för polisen och åklagarna.

■ H*nna Davidss*n stod St*fan Davidss*n närmast och därefter följde JG.

■ H*nna Davidss*n hade ett mycket långvarigt hat buret inom sig och riktat mot sin rival L*na Wesstr*m, och till slut brast det hela.

Mvh/@JokerMannen.
Citera
2021-10-24, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Det kanske roligaste i denna historia är fortfarande att Malin Hilgendorfs dotter är ett satanistluder.

Vad är det som är så himla kul med det, menar du? Ordet "satanistluder" säger mer om dig själv än om MHs dotter.
Senast redigerad av zilvereko 2021-10-24 kl. 08:28.
Citera
2021-10-24, 09:03
Medlem
Citat:
Det är EN person som påstår att det var kl 8 på morgonen.

Det är inte möjligt att HD visste då att UW och de äldre barnen hade kommit till LW för att fira A men att LW var borta. Hur skulle hon kunna veta det? Skulle hon ha stått på LWs uteplats och spanat? Varför?

Vittnet måste ha tagit fel på tiden. Man kan undra varför hon vill sätta dit HD. Skitchef och skitvän.

NW ringde SD vid strax före 07. Berättade att LW inte var hemma (om han sa något om läget på dörren vet jag ej) och undrade om SD visste något. (SD ringer/sms:ar ingen på förmiddagen för att höra hur det går... har LW kommit tillrätta, skadad).

Att SD skulle skicka iväg ett meddelande (kanske något som försvinner i det blå så fort det är läst av mottagaren) ganska omg till HD är väl troligt. SD känner att det börjar "brännas" tidigare än han räknat med och ville "prata" av sig till någon som han visste inte skulle sörja och börja rota.
HD i sin tur när hon läst meddelandet kunde inte hålla tyst utan ville få ur sig... och det blev lite tidigare än vad hon egentligen skulle/borde ha vetskap om. Likt SD som säger tidigt på jobbet typ att något tråkigt kommer att kunna läsas snart.

Jag tror inte att HD hade någon inblandning i själva mordet, dock tror jag att hon misstänkte att SD kunde vara den skyldige ganska tidigt... men stack huvudet i sanden.
Citera
2021-10-24, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
NW ringde SD vid strax före 07. Berättade att LW inte var hemma (om han sa något om läget på dörren vet jag ej) och undrade om SD visste något. (SD ringer/sms:ar ingen på förmiddagen för att höra hur det går... har LW kommit tillrätta, skadad).

Att SD skulle skicka iväg ett meddelande (kanske något som försvinner i det blå så fort det är läst av mottagaren) ganska omg till HD är väl troligt. SD känner att det börjar "brännas" tidigare än han räknat med och ville "prata" av sig till någon som han visste inte skulle sörja och börja rota.
HD i sin tur när hon läst meddelandet kunde inte hålla tyst utan ville få ur sig... och det blev lite tidigare än vad hon egentligen skulle/borde ha vetskap om. Likt SD som säger tidigt på jobbet typ att något tråkigt kommer att kunna läsas snart.

Jag tror inte att HD hade någon inblandning i själva mordet, dock tror jag att hon misstänkte att SD kunde vara den skyldige ganska tidigt... men stack huvudet i sanden.

Det är så jag också har föreställt mig att det måste ha gått till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in