2021-10-23, 16:21
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Vad jag har förstått så tycker du egentligen att ingen borde ha fällts för mordet, eftersom i din värld är det bara bra att en "energikanin från korea" med ett vidlyftigt sexliv försvinner från jordens yta genom att bli mördad.

Du är ju inte klok!

Jag vill att rätt person ska dömas för mordet och jag skulle önska att hen erkände och berättade varför hen mördade henne.

Kanske var det SD men med det liv hon levde så finns det många andra som kan ha haft motiv att mörda henne.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-10-23 kl. 16:25.
Citera
2021-10-23, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Du är ju inte klok!

Jag vill att rätt person ska dömas för mordet och jag skulle önska att hen erkände och berättade varför hen mördade henne.

Kanske var det SD men med det liv hon levde så finns det många andra som kan ha haft motiv att mörda henne.
Man kan inte erkänna något om man är utspridd i millarder beståndsdelar i vattnet.
Citera
2021-10-23, 17:50
Medlem
Gällande SDs märkliga humör (temperament). Brodern M berättar och det är, när man läser, inte svårt att förstå att SD kunde vara en lömsk och livsfarlig person (AB148)

Citat: "Martin ombeds berätta om händelsen där Stefan varit våldsam mot honom.
Martin säger att det nog var i ettan på Wennströmska gymnasiet, Stefan gick i trean. De

bodde hemma allihop i Västerås. Ma1tin spelade hög musik i sitt rum, som låg vägg i vägg
med Anders och Stefans rum, hemma en kväll. Stefan blev förbannad på Martin när han inte
sänkte ljudet fast han sa till om det. Martin vill inte gå in på vad som hände sen men han
säger att han var öm och gul och blå över hela bröstkorgen efteråt. Martin beskriver det som
grov misshandel. Martin och Stefan pratade aldrig om det sen. Händelsen polisanmäldes
aldrig och han uppsökte inte heller någon sjukvårdsinrättning eller kontaktade soc. Under det
att Stefan misshandlade Martin kom pappan, Fritz, in i rummet. Pappan gjorde dock inget,
utan lämnade rummet igen och har inte pratat om det sedan. Martin är osäker på om Stefan
skulle minnas händelsen idag. Martin upplevde det som att Stefans humör vid detta tillfälle
vände på nolltid, men tror att aggressionen kan ha byggts upp över tid. Martin vet inte om
Anders var hemma i bostaden vid detta tillfälle.
Citera
2021-10-23, 17:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag baserar det på att HD inte kan ha vetat kl 8 på morgonen att familjen kommit för att fira A och att de hittat ytterdörren öppen och att LW var försvunnen.

"Stefan har fått reda på genom sin f.d. fru att Lenas dörr var öppen i morse. F.d. frun hade hört detta genom någon person."
Ab 147.
Citera
2021-10-23, 18:06
Medlem
Citat:
Gällande SDs märkliga humör (temperament). Brodern M berättar och det är, när man läser, inte svårt att förstå att SD kunde vara en lömsk och livsfarlig person (AB148)

Citat: "Martin ombeds berätta om händelsen där Stefan varit våldsam mot honom.
Martin säger att det nog var i ettan på Wennströmska gymnasiet, Stefan gick i trean. De

bodde hemma allihop i Västerås. Ma1tin spelade hög musik i sitt rum, som låg vägg i vägg
med Anders och Stefans rum, hemma en kväll. Stefan blev förbannad på Martin när han inte
sänkte ljudet fast han sa till om det. Martin vill inte gå in på vad som hände sen men han
säger att han var öm och gul och blå över hela bröstkorgen efteråt. Martin beskriver det som
grov misshandel. Martin och Stefan pratade aldrig om det sen. Händelsen polisanmäldes
aldrig och han uppsökte inte heller någon sjukvårdsinrättning eller kontaktade soc. Under det
att Stefan misshandlade Martin kom pappan, Fritz, in i rummet. Pappan gjorde dock inget,
utan lämnade rummet igen och har inte pratat om det sedan. Martin är osäker på om Stefan
skulle minnas händelsen idag. Martin upplevde det som att Stefans humör vid detta tillfälle
vände på nolltid, men tror att aggressionen kan ha byggts upp över tid. Martin vet inte om
Anders var hemma i bostaden vid detta tillfälle.
Det där minns jag från fupen. Man misshandlar inte sin bror. Man gör det bara inte. Inte ens i tonåren. Man kan sura, jävlas lite, tjafsa... vad som helst. Men man slår inte sin bror gul och blå.
Citera
2021-10-23, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det där minns jag från fupen. Man misshandlar inte sin bror. Man gör det bara inte. Inte ens i tonåren. Man kan sura, jävlas lite, tjafsa... vad som helst. Men man slår inte sin bror gul och blå.

Knoggnuggning mot bröstbenet måste ha känts riktig ordentligt...och det visste SD. Han gjorde samma sak mot Lena, men på huvudet.
Citera
2021-10-23, 23:37
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Vilken aktbilaga syftar du på?
Sorry Aktbilaga 149
Citera
2021-10-23, 23:49
Medlem
Citat:
Jag baserar det på att HD inte kan ha vetat kl 8 på morgonen att familjen kommit för att fira A och att de hittat ytterdörren öppen och att LW var försvunnen.

Jo, det visste hon och grundkällan till den kunskapen var givetvis SD. Mycket troligt var han hemma hos henne på natten direkt efter mordet och berättade det då.

Men du kan ju tro vad fan du vill. För det gör du ju ändå.
Citera
2021-10-23, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Sorry Aktbilaga 149

Tack ändå. Till slut fick jag veta det av @picasso.
Citera
2021-10-23, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"Stefan har fått reda på genom sin f.d. fru att Lenas dörr var öppen i morse. F.d. frun hade hört detta genom någon person."
Ab 147.

Vad skulle vara märkligt med att en dörr står lite öppen på morgonen i ett hus i ett radhusområde? Varför trodde hon genast att nåt hade hänt Lena pga detta? Jo, för att hon visste. Givetvis.
Citera
2021-10-24, 00:03
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Jo, det visste hon och grundkällan till den kunskapen var givetvis SD. Mycket troligt var han hemma hos henne på natten direkt efter mordet och berättade det då.

Men du kan ju tro vad fan du vill. För det gör du ju ändå.

Så han var hos HD på natten och berättade att UW och de äldre barnen hade kommit till LW på morgonen för att fira A och att ytterdörren var öppen och LW försvunnen? Menar du att SD var synsk?
Citera
2021-10-24, 00:25
Medlem
Citat:
Så han var hos HD på natten och berättade att UW och de äldre barnen hade kommit till LW på morgonen för att fira A och att ytterdörren var öppen och LW försvunnen? Menar du att SD var synsk?

Hur UW och LW firade sina barns födelsedagar enligt tradition var nog väl känt, särskilt av SD (sedan 6 år) men troligen även av HD.

Den intressanta informationen var snarast att LW var död, komprometterade data raderade och listigt nog lämnades ytterdörren på glänt (för att inte väcka A).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in