2021-10-24, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hur skulle SD kunnat berätta för HD om vad som hänt hos LW på morgonen? Innan han ringde henne på fm på jobbet?

Bl.a pga det ovanliga i att NW ringde SD strax innan 7 och frågade om han visste var Lena var.
Citera
2021-10-24, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hur skulle SD kunnat berätta för HD om vad som hänt hos LW på morgonen? Innan han ringde henne på fm på jobbet?

RINGDE SD HD på jobbet på förmiddagen?
Citera
2021-10-24, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Inte vad vi vet...eller?
Men vad vi vet är att det inte är tillåtet för personal i vården att ha med sig mobilen in på avdelningen. Mobilen ska ligga i skåpet.
Citera
2021-10-24, 10:40
Medlem
Citat:
Nej. Han skickade sms kl 11.03 att Lena var försvunnen, varpå HD svarar typ
"Nä? Oj då" (fritt ur minnet). De planterade ovetskap via sms. Trots HDs önskan om död för fösvunna Lena redan 07.30-08.00.
Senast redigerad av Picasso2 2021-10-24 kl. 10:45.
Citera
2021-10-24, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Inte vad vi vet...eller?
Men vad vi vet är att det inte är tillåtet för personal i vården att ha med sig mobilen in på avdelningen. Mobilen ska ligga i skåpet.

Det var därför jag ställde frågan till smokey... kanske vet något som vi inte vet, väntar på svar från hen.

Vad vi däremot vet... som jag kommer ihåg... så gick HD ofta på toa och kollade telefonen. Kanske var det något som fick henne att kolla extra ofta denna morgon...
Citera
2021-10-24, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej. Han skickade sms kl 11.03 att Lena var försvunnen, varpå HD svarar typ
"Nä? Oj då" (fritt ur minnet). De planterade ovetskap via sms. Trots HDs önskan om död för fösvunna Lena redan 07.30-08.00.

Jag vet....

Tänkte kanske smokey har någon annan kunskap eftersom hen skriver att SD RINGDE HD... väntar fortfarande på svaret. (Eftersom det är "vetskap" utanför FUP).
Citera
2021-10-24, 10:52
Medlem
Citat:
Det var därför jag ställde frågan till smokey... kanske vet något som vi inte vet, väntar på svar från hen.

Vad vi däremot vet... som jag kommer ihåg... så gick HD ofta på toa och kollade telefonen. Kanske var det något som fick henne att kolla extra ofta denna morgon...

Inte osannolikt förstås. Vem har sagt att HD gick ofta på toa den morgonen? Har inte läst det någonstans vad jag minns.

Hon måste då ha haft mobilen på ljudlöst, annars hade hon blivit tillsagd.
Senast redigerad av zilvereko 2021-10-24 kl. 10:55.
Citera
2021-10-24, 10:55
Medlem
Citat:
Jag vet....

Tänkte kanske smokey har någon annan kunskap eftersom hen skriver att SD RINGDE HD... väntar fortfarande på svaret. (Eftersom det är "vetskap" utanför FUP).
Smokey har inte koll, har inte haft och kommer aldrig få. Man måste kunna se liiiite objektivt för att förstå dessa två giftiga personer och deras agerande. Annars går man vilse i pannkakan 😊
Citera
2021-10-24, 10:55
Medlem
Citat:
Inte osannolikt förstås. Vem har sagt att HD gick ofta på toa den morgonen? Har inte läst det någonstans vad jag minns.

Jag har inte sagt att HD gick in extra ofta den morgonen... har för mig att jag läst att hon var inne på toa för att kolla av telefonen (under arbetstid).
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-10-24 kl. 11:00.
Citera
2021-10-24, 11:09
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att HD gick in extra ofta den morgonen... har för mig att jag läst att hon var inne på toa för att kolla av telefonen (under arbetstid).

Oops! Fel av mig. Men att hon gick "på toa" är inte alls konstigt iofs. Tänkte bara om det finns beskrivet i Fup.
Citera
2021-10-24, 11:29
Medlem
Citat:
Oops! Fel av mig. Men att hon gick "på toa" är inte alls konstigt iofs. Tänkte bara om det finns beskrivet i Fup.

Inte konstigt alls att gå på toa... inget i Fup säger att det hände extra ofta just denna morgon.

Inget i Fup säger (som smokey skrev) att SD ringde HD på förmiddagen... därav min fråga till hen.

Men... kanske hade HD av någon anledning känt på sig att kolla telefonen extra noga denna morgon (därav avslöjandet till sin chef)?

Något säger mig att hon på något sätt fått reda på att LW är försvunnen (tidigt på morgonen), tror inte att samtalet till dottern är orsaken utan jag misstänker att SD på något vis kontaktat henne tidig morgon. Som jag kommer ihåg det så var även HD:s telefon delvis raderad just dessa datum.
Citera
2021-10-24, 11:34
Medlem
Citat:
Inte konstigt alls att gå på toa... inget i Fup säger att det hände extra ofta just denna morgon.

Inget i Fup säger (som smokey skrev) att SD ringde HD på förmiddagen... därav min fråga till hen.

Men... kanske hade HD av någon anledning känt på sig att kolla telefonen extra noga denna morgon (därav avslöjandet till sin chef)?

Något säger mig att hon på något sätt fått reda på att LW är försvunnen (tidigt på morgonen), tror inte att samtalet till dottern är orsaken utan jag misstänker att SD på något vis kontaktat henne tidig morgon. Som jag kommer ihåg det så var även HD:s telefon delvis raderad just dessa datum.
SD var med all säkerhet hemma hos HD nån gång efter mordet och rapporterade. Nån mobil skulle inte användas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in