2021-10-24, 10:12
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Hur ser skadorna ut för United? Är väll ett par som är ett frågetecken på?

Idag är vi oddsfavoritee, visst. Men jag tror som vanligt det blir tufft på OT, aldrig lätt där när världens största fotbollsmatch skall spelas.
När var det Liverpool senast vann ngn match på Old Trafford?

Tror dock att Man Utd fruktar Liverpool mer än vice versa.

Liverpool vs Man Utd världens största match? Lol!
Citera
2021-10-24, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Tillbaka till fotbollen. Var intressant att se Neville och Carragher göra en kombinerad startelva med spelare från United och Liverpool inför söndagens möte. Bara tre spelare skillde dem åt. Neville hade Maguire, Firmino och Ronaldo medan Carragher gick för Matip, Bruno och Greenwood.
Tycker Jamies elva var mer korrekt. Ingen av mittbackarna i United har direkt presterat högt so far. Sen är det en intressant tanke Gary tar fram med Firminho / Ronaldo för att kunna kompensera Ronaldos brist på defensivt arbete

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
I United pratar man om att Fred, Bruno och Rashford med småskador. Tror det är klassisk mörkning, att alla troligen är tillgängliga. Ronaldo borde väl starta om man ska ligga på kontring?
Om vi skall ligga på kontring a la mot PSG och andra gånger vi mött betydligt bättre lag så skall Ronaldo EJ spela. För 5 år sedan så tveklöst, tyvärr lär jag vara den enda som hellre ser Mason på topp i denna matchen. Sätt Sancho på högerflank och Rashford på vänstern så har vi spelare som orkar pressa och även sticka på snabba spelvändningar. Alternativet är Cavani för att kunna låsa fast bollen bättre än Mason gör.

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Du drar fram ett (!) enda exempel på detta, och jag har redan förklarat för dig att jag bara drog fram ngn summa när jag poängterade att Chelski tog och ändrade transfermarknaden totalt.
Hur många fler exempel än de fem föregående åren innan Essien behöver du? Du har t ex själv inte valt att förklara på vilket sätt Roman/Chelsea förändrade transfermarknaden totalt gentemot de redan stora transfers som skett flertal år innan. Att de med Roman blev ytterligare en aktör som kunde spendera och erbjuda löner - ja det stämmer.

Det enda du sagt är att de gjorde det och att du alltid skriver fakta (vilket alla av oss vet är ren fabrikation) - lite som en narcissist envist tycker att allt den säger / tycker / tänker är det enda som är korrekt.
Citera
2021-10-24, 10:21
Medlem
Arons avatar
Citat:

premier league ar den popularaste ligan i hela varlden och united vs liverpool den storsta matchen i permier league sa 2 plus 2 blir fyra
Citera
2021-10-24, 10:32
Moderator
zanteras avatar
Känner ingen större hype för idag mest pga hur glädjelöst det känns under Ole just nu. Man kan ju hoppas att Liverpool tvålar dit oss så att klubben får sig en tankeställare och kanske ändrar på tränarfronten, men det känns samtidigt upplagt för att Liverpool ska göra en ovanlig plattmatch och vi kontrar in något mål och Ole hyllas av kollegorna i Sky som nästa SAF.
Citera
2021-10-24, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Känner ingen större hype för idag mest pga hur glädjelöst det känns under Ole just nu. Man kan ju hoppas att Liverpool tvålar dit oss så att klubben får sig en tankeställare och kanske ändrar på tränarfronten, men det känns samtidigt upplagt för att Liverpool ska göra en ovanlig plattmatch och vi kontrar in något mål och Ole hyllas av kollegorna i Sky som nästa SAF.
Det mest optimala hade väl varit att ta in någon som Ole skulle kunna vara AM till. För någonstans tror jag ändå Ole gör mycket positivt som vi andra utan daglig insyn inte ser / känner till. Det är trots allt en stor skillnad i energin runt klubben idag jämfört med många av åren innan han tog över. Sedan som sagt så börjar jag mer och mer hålla med i konstaterandet att han inte riktigt har kapaciteten att utveckla klubben till ett eget grundspel som ligger till grund för all individualism som finns tillgänglig.

Men att bli tilltvålade av Liverpool med säg 0-5 och City 1-6 hade varit rent förödande känslomässigt för en
Citera
2021-10-24, 10:46
Moderator
vfs avatar
Massor av OT/Trams raderat, skärpning nu/Mod
Citera
2021-10-24, 10:46
Medlem
B-Dawks avatar
Jag gjorde en ganska intressant observation gällande slutplaceringar i toppen av ligan de senaste 100 åren. (Slutplaceringar i toppen räknas som topp 4.)

Arsenal är ju enda laget som bekant som spelat i högsta ligan de senaste 100 åren så de tittar vi på först. Sedan säsongen 1921/22 har de slutat utanför topp 4 49 gånger dvs fler än hälften av gångerna med tanke på att WWII tog bort några säsonger.

Kollar vi på de två mest framgångsrika lagen (Liverpool och Manchester United) så har ju bägge haft sejourer i andra ligan vilket har gjort att de under de åren absolut inte kunnat ha något att göra med i toppen av ligan. Sedan säsongen 1921/22 har Liverpool slutat utanför topp 4 47 gånger och Manchester United 45 gånger. Så trots att dessa lag har varit ur högsta ligan flertalet säsonger så har bägge lagen alltså slutat utanför topp 4 i högsta ligan färre gånger än Arsenal som spelat exakt alla säsonger (under de senaste 100 åren) i högsta ligan.

Dagens match mellan United och Liverpool är ju något man verkligen brukar se fram emot. Nu är det mest ångest som United-supporter då hur det än slutar bara kommer ge en lidande i slutändan. En förlust mot Liverpool är alltid jobbig och man får höra det fram tills nästa match. En seger är ju kul men då vet vi också att det köper Ole tid återigen och i längden vet vi att Ole inte kommer vinna några titlar med United.
Senast redigerad av B-Dawk 2021-10-24 kl. 10:56.
Citera
2021-10-24, 10:49
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Vi vann senast där. (Svårt att googla?)

Liverpool - Man utd har mer tittare än VM finalen i fotboll och superbowl.
För att recensera till Google som du så älskar,

"The expected global audience for Liverpool v Manchester United?*About half a billion people, one in 12 of everyone on the planet."
Senast redigerad av Imbaz 2021-10-24 kl. 10:54.
Citera
2021-10-24, 10:58
Medlem
Imbazs avatar
Ni som är lite insatta, tror ni att Ole kommer spela med 4 offensiva spelare som han gjort för att få in Ronaldo ?
Citera
2021-10-24, 10:58
Medlem
https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2021/10/23/uppgifter-conte-ar-intresserad-av-att-ta-over-efter-solskjr/
Jag sa för en vecka sen att conte är done deal United.

Som vanligt länkar jag källor t mina påståenden

Som jag sa så är conte ej intresserad av en loserklubb som Arsenal.
Citera
2021-10-24, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Om de förlorar idag så får vi conte istället.
Citera
2021-10-24, 11:03
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ni som är lite insatta, tror ni att Ole kommer spela med 4 offensiva spelare som han gjort för att få in Ronaldo ?

Jag förväntar mig en 4-2-3-1 som vanligt.

De Gea i mål. AWB - Lindelöf - Maguire - Shaw i backlinjen. Fred - McTominay som sittande. Greenwood - Fernandes - Rashford som de tre offensiva mittfältarna och slutligen Ronaldo på topp.

Det skulle vara min förväntade elva då jag inte tror ett skvatt på vissa "skador" som nämnts från Oles håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in