Citat:
Ursprungligen postat av
Alex P. Keaton
Om man inte klarar av att sluta svara på eller läsa vissa inlägg eller specifika användare vore det trevligt om det fanns en block funktion så att man inte ser inlägg från dem man blockerat. Har för mig att det funnits en sådan funktion men har kanske fel.
Tillbaka till fotbollen. Var intressant att se Neville och Carragher göra en kombinerad startelva med spelare från United och Liverpool inför söndagens möte. Bara tre spelare skillde dem åt. Neville hade Maguire, Firmino och Ronaldo medan Carragher gick för Matip, Bruno och Greenwood.
De givna? Alisson, Trent, VvD, Robertson, Henderson, Fabinho, Mane och så Salah så klart.
https://youtu.be/ekO1B9dKmQg
Verkar ha tagits bort 2015, diskussion här:
(FB) Funktionen "ignorera" har förändrats.
Upp till oss andra att låta bli "svara"-knappen oavsett hur stora dumheter som skrivs. Istället rapportera för trams, offtopic, med mera, tills användarna skärper sig eller tills moderatorhammaren svingar på dem igen.
Alltid kul att göra kombinerade elvor, eller som jag och polarna brukar göra: En draft. Ta varsin spelare från båda lagen tills båda har varsin elva, sen får övriga bestämma vem som gjort den starkaste elvan. Är ju bara fånigt och vi får aldrig veta, men kul tidsfördriv.
Alltid "svårt" med kombinerade elvor om man ska tänka hur de elva spelarna skulle funka som lag. Neville tar ju t.ex. inte ut Bruno, för balansens skull i hans elva. Medan Carra tar Bruno men skippar Ronaldo... äsch, det är ändå bara låtsas, så man kanske inte ska lägga för stor vikt på det
Det blir sjukt intressant på söndag i alla fall.
I United pratar man om att Fred, Bruno och Rashford med småskador. Tror det är klassisk mörkning, att alla troligen är tillgängliga. Ronaldo borde väl starta om man ska ligga på kontring?
I Liverpool är CuJo tillbaka och borde nog få tillbaka platsen före Keita, som inte direkt imponerade defensivt eller i pressen i söndags. Om det inte blir Milner/Fabinho/Hendo?
I övrigt en ganska grå omgång i mina ögon. United - Liverpool mest intressant, Hammers - Spurs lite kul. Chelsea och City räknar jag med vinner lätt, även om Brighton börjat bra. Denna är också lite intressant...
Citat:
Ursprungligen postat av
thebandit777
En Premier League-match ikväll, möte mellan forna giganterna Arsenal och Aston Villa!
Som Arsenalfan känner jag att det är väldigt skönt att det troligen blir Ramsdale vs Martinez istället för Leno vs Martinez (eftersom Leno är skräp och klubben valde helt fel målvakt att satsa på).
Saka och Tierney behöver vila, alldeles för hårt matchade och skulle egentligen vilats redan mot Palace, men Big Brain-Arteta är för blind för att se det. Tavares har imponerat och bör starta på vänsterbacken.
Både Auba och Laca börjar hitta formen, men det finns bara plats för en.
Kommer Arsenal lära sig av tidigare misstag? Nonchalans mot "sämre" lag, dribbla som siste man, långsamt passningsspel mm?
Vad tror ni om kvällens match?
Har för dålig koll för att ha ett tips, men det är ganska intressant för att vara lagen som ligger på plats 12-13 i alla fall. Båda lagen torde ha bra mycket högre ambitioner, så ingen av dem borde vara nöjda med kryss.