Citat:
Ursprungligen postat av
Alex P. Keaton
Tillbaka till fotbollen. Var intressant att se Neville och Carragher göra en kombinerad startelva med spelare från United och Liverpool inför söndagens möte. Bara tre spelare skillde dem åt. Neville hade Maguire, Firmino och Ronaldo medan Carragher gick för Matip, Bruno och Greenwood.
Tycker Jamies elva var mer korrekt. Ingen av mittbackarna i United har direkt presterat högt so far. Sen är det en intressant tanke Gary tar fram med Firminho / Ronaldo för att kunna kompensera Ronaldos brist på defensivt arbete
Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
I United pratar man om att Fred, Bruno och Rashford med småskador. Tror det är klassisk mörkning, att alla troligen är tillgängliga. Ronaldo borde väl starta om man ska ligga på kontring?
Om vi skall ligga på kontring a la mot PSG och andra gånger vi mött betydligt bättre lag så skall Ronaldo EJ spela. För 5 år sedan så tveklöst, tyvärr lär jag vara den enda som hellre ser Mason på topp i denna matchen. Sätt Sancho på högerflank och Rashford på vänstern så har vi spelare som orkar pressa och även sticka på snabba spelvändningar. Alternativet är Cavani för att kunna låsa fast bollen bättre än Mason gör.
Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Du drar fram ett (!) enda exempel på detta, och jag har redan förklarat för dig att jag bara drog fram ngn summa när jag poängterade att Chelski tog och ändrade transfermarknaden totalt.
Hur många fler exempel än de fem föregående åren innan Essien behöver du? Du har t ex själv inte valt att förklara på vilket sätt Roman/Chelsea förändrade transfermarknaden totalt gentemot de redan stora transfers som skett flertal år innan. Att de med Roman blev ytterligare en aktör som kunde spendera och erbjuda löner - ja det stämmer.
Det enda du sagt är att de gjorde det och att du alltid skriver fakta (vilket alla av oss vet är ren fabrikation) - lite som en narcissist envist tycker att allt den säger / tycker / tänker är det enda som är korrekt.