2021-10-24, 00:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Den här tråden är fan helt inavlad, är det någon som förstår någonting över huvud taget?

Nej alla någorlunda normala människor oavsett politisk övertygelse fattar ingenting. Det är en skvallertråd inte en media tråd. De säger att kvinnor skvallrar men när vi gör det är det åtminstone begripligt och intressant. Killarna här i tråden skvallrar konstigt.
Citera
2021-10-24, 00:06
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Men Myra tjänade också funktionen av kvinnlig, modererande kraft. Jag antar att det var det eviga "horunge" som stal hennes energi så att hon slutade

Sanna ja, hon koketterar med sin dåliga ordförståelse. I avsnittet med våg var hon nästan helt tyst men lyckades klämma ur sig en bra fråga. Axel var klädsamt tyst (bara ett "idiot" på slutet. Henko höll låda cirka en halvtimme för länge men var stringent i vissa frågor.

Wåg själv överraskade med sin röst, mild, ljus, nästan smeksam ibland. Och så en liten läspning till det.

Jag kan avsky Wåg för allt han står för och för vad han gjort mot människor som vill kunna yttra sig anonymt genom åren, men jag får ge honom att han kan berätta en historia. Det är inte alla som kan det och en sån som Henko eller Axel skulle aldrig klara av att bära två avsnitt lika bra.
Citera
2021-10-24, 00:15
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag kan avsky Wåg för allt han står för och för vad han gjort mot människor som vill kunna yttra sig anonymt genom åren, men jag får ge honom att han kan berätta en historia. Det är inte alla som kan det och en sån som Henko eller Axel skulle aldrig klara av att bära två avsnitt lika bra.
Han är inte lika primitiv som Henko.

Henko: "Vad var det för ideologi som drev honom, var det rasism?" Och rasism är bara rasism. Aldrig att han skulle få för sig att grubbla på saken eller läsa på.

Avsnittet var värt att lyssna på, får man ändå ge dem.
Citera
2021-10-24, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
”Inside information”
https://imgur.com/a/QqJ8T9P

Förträfftligt, nu har Henko sett att även Loan har spridit SMS:en spridda på en privatpersons Facebook. Så nu kan Henko ljuga ihop en story om att Loan har fått SMS:en från privatpersonen själv, eller något liknande.

Lögnmaskineriet är igång med andra ord. Som jag har förstått av inlägg på twitter och i Discord så var de i trakterna för två veckor sedan, tar det verkligen så lång tid att ljuga ihop en rövarhistoria om folk? Patetiskt
Citera
2021-10-24, 13:59
Medlem
Nils Karlsson ljuger om att ”casvaluir” har mordhotat honom och hans barn:
https://twitter.com/Hejhejhallahej/status/1452239955485396994
Citera
2021-10-24, 14:20
Medlem
PappaBoegs avatar
Citat:

(FB) Vem är @hallonsa på Twitter?
Citera
2021-10-24, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaBoeg
(FB) Vem är @hallonsa på Twitter?

Att du litar på vad anonyma konton skriver är dina problem, inte mina.

Citat:
det jag som anonym skriver på nätet om mig själv är till 80% osanning, och nej jag är inte ”casvaluir” på Twitter,
Citera
2021-10-24, 15:17
Medlem
Blondsingels avatar
Citat:

Ska vi lita på ett anonymt troll eller ska vi lyssna på vad Nils själv har att säga?

Förstår inte varför du är så brydd om de här sakerna. Du är ju varken Casvaluir eller den person som Haveristerna har skickat SMS till.

Lite konstigt att SMS:et ligger ut enbart tack vare dig. Men du säger ju själv att du har lagt ut felaktiga uppgifter om dig själv som ska ha lett till den här personen. Vad är det för uppgifter du syftar på?
Citera
2021-10-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondsingel
Ska vi lita på ett anonymt troll eller ska vi lyssna på vad Nils själv har att säga?

Förstår inte varför du är så brydd om de här sakerna. Du är ju varken Casvaluir eller den person som Haveristerna har skickat SMS till.

Lite konstigt att SMS:et ligger ut enbart tack vare dig. Men du säger ju själv att du har lagt ut felaktiga uppgifter om dig själv som ska ha lett till den här personen. Vad är det för uppgifter du syftar på?

Mitt intresse här i denna tråd består i första hand av att bemöta lögner som Haveristerna sprider om andra människor. Samt kommenterar några andra avsnitt av podden, de få jag orkar lyssna på.

Jag brukar också försöka förutsäga vad kommande avsnitt kommer att handla om, och flera gånger har jag haft rätt. Jag brukar försöka förutsäga och således förekomma exakt vilka lögner som Haveristerna planerar att ljuga ihop.

Jag hade igår rätt om att ett kommande avsnitt kommer att handla om ”casvaluir”, vilket Haveristerna har gått ut med idag. Så just nu består mitt intresse av att försöka identifiera vilka lögner, eller vinklade sanningar, som Haveristerna kommer att leverera om det kontot. Mina avsikter med det är att hjälpa Haveristerna att inte ljuga så mycket som de notoriskt gör, vilket också var mina avsikter med att avslöja lögnerna som Haveristerna sprider om Malcom, MF, Hållén, Sundman med flera.

Angående att jag länkade till kontot som skriver med Nils Karlsson så är mina avsikter även där att förhindra att lögner sprids. Det blir alltid fel om bara en part får skriva berättelsen färdigt, speciellt om det är Haveristerna som sitter med pennan i hand. Även jag vet att ”casvaluir” aldrig har mordhotat varken Nils Karlsson eller hans familj, det var ett annat random konto som anmäldes och försvann snabbt.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-10-24 kl. 15:49.
Citera
2021-10-24, 16:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Han är inte lika primitiv som Henko.
Henko: "Vad var det för ideologi som drev honom, var det rasism?" Och rasism är bara rasism. Aldrig att han skulle få för sig att grubbla på saken eller läsa på.
Avsnittet var värt att lyssna på, får man ändå ge dem.

Lite konstigt att Wåg ställer upp i ett sådant B-program, eller har inte vänstern mer seriösa poddar?
Citera
2021-10-24, 16:23
Medlem
Blondsingels avatar
Citat:
Mitt intresse här i denna tråd består i första hand av att bemöta lögner som Haveristerna sprider om andra människor. Samt kommenterar några andra avsnitt av podden, de få jag orkar lyssna på.

Jag brukar också försöka förutsäga vad kommande avsnitt kommer att handla om, och flera gånger har jag haft rätt. Jag brukar försöka förutsäga och således förekomma exakt vilka lögner som Haveristerna planerar att ljuga ihop.

Jo men om du kunde svara på frågan.

Vad är det för felaktiga uppgifter du har lagt ut som har lett Haveristerna till den för alla oss andra - men inte dig - okända personen i Lerum?
Citera
2021-10-24, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondsingel
Jo men om du kunde svara på frågan.

Vad är det för felaktiga uppgifter du har lagt ut som har lett Haveristerna till den för alla oss andra - men inte dig - okända personen i Lerum?

Vad menar du? Förstår inte frågan. Vadå ”som du har lagt ut”?

Kan du inte formulera dig bättre än sådan rappakalja så bemödar jag mig inte att försöka svara.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-10-24 kl. 17:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in