2021-10-21, 15:03
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Hur kan de förändra något som redan skedde och hade skett i mer än ett halvt decennium innan Roman?
Fanns flertalet klubbar i världen som betalade väldigt höga summor och löner redan, att Chelsea slog sig in som ytterligare en aktör med kapacitet - absolut det håller jag med om.

Men de förändrade inte något drastiskt som t ex på det sätt Bosman-domen förändrade transfers globalt sett.
Jag drog bara fram ngn summa från luften.

Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
Decennier*

Men du är ju lite all over the place så jag vet inte, du kanske menar månader?
Verkligen?

Hade för mig att Dalglish var bland de bästa tränarna fram tills han ersättes av Klopp för bara några veckor sedan.
Citera
2021-10-21, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag drog bara fram ngn summa från luften..
Ja det låter ju verkligen sakligt och genomtänkt för att stärka sin argumentering.
Citera
2021-10-21, 16:39
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ja det låter ju verkligen sakligt och genomtänkt för att stärka sin argumentering.

Han använde en hemlig källa. Du får googla själv.
Citera
2021-10-21, 16:39
Medlem
Citat:
Ja, ingen kan väl förneka att Man United hade turen på deras sida i går. Sett till matchbilden så var Man United det klart sämre laget.

Ett engelskt topplag som tex Man City, Liverpool osv hade spelat skjortan av ett lag som Atalanta på hemmaplan.
Ja och ett mittenlag som Arsenal får inte ens möta europeiska topplag hahaha.
Citera
2021-10-21, 17:56
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Arteta om Bruce:

'He's one of the most important managers England have had in the last 100 years'.....

https://twitter.com/i/status/1451202910319042565

Citera
2021-10-21, 20:09
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
LMAO! På vilket vis försöker jag att ”stärka sin argument” ?
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Han använde en hemlig källa. Du får googla själv.
Nix. Behöver inte att använda mig av Google i saker o ting som jag redan vet stämmer överrens med fakta.
Citera
2021-10-22, 08:34
Medlem
Citat:
LMAO! På vilket vis försöker jag att ”stärka sin argument” ?

Nix. Behöver inte att använda mig av Google i saker o ting som jag redan vet stämmer överrens med fakta.

Citat:
Du behöver inte att vara så lättkränkt över allt och ingenting.

Är man jobbig och dryg pga att man alltid poängterar fakta, och skolar dig och övriga användare med fakta hela tiden?

Go natt.
I din egna lilla värld så anser du att du alltid använder fakta. För att ta ditt senaste bidrag:
Jag drog bara fram ngn summa från luften..

Jävligt bra fakta det där!

Det är tråkigt att du återgått till samma vanor som innan avstängningen. För tråden som under en kort tid var tillbaka till den intressanta och trevliga att läsa i börjar återigen spåra ur.
Citera
2021-10-22, 12:14
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Det är tråkigt att du återgått till samma vanor som innan avstängningen. För tråden som under en kort tid var tillbaka till den intressanta och trevliga att läsa i börjar återigen spåra ur.

Tycker att man borde kunna få en del användare och skriva på en lista om att man kan stänga av användare från denna tråd. Går ju inte göra så klart för att man har olika åsikter, men borde vara regel att man länkar källor till sina påståenden och ''fakta''.

Tråden blev genast ett dagis igen när två användare kom tillbaka. Jävligt tråkigt.

// PoK
Citera
2021-10-22, 12:49
Moderator
zanteras avatar
Ja det är tråkigt när 1-2 användare kan spåra ur en hel tråd, inte pga deras åsikter men pga att de är sådär omoget envisna "jag vet bäst" i alla lägen. Synd när de flesta andra kan vara något nyanserade i sina diskussioner och analyser.
Citera
2021-10-22, 16:12
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Om man inte klarar av att sluta svara på eller läsa vissa inlägg eller specifika användare vore det trevligt om det fanns en block funktion så att man inte ser inlägg från dem man blockerat. Har för mig att det funnits en sådan funktion men har kanske fel.

Tillbaka till fotbollen. Var intressant att se Neville och Carragher göra en kombinerad startelva med spelare från United och Liverpool inför söndagens möte. Bara tre spelare skillde dem åt. Neville hade Maguire, Firmino och Ronaldo medan Carragher gick för Matip, Bruno och Greenwood.

De givna? Alisson, Trent, VvD, Robertson, Henderson, Fabinho, Mane och så Salah så klart.

https://youtu.be/ekO1B9dKmQg
Citera
2021-10-22, 16:51
Medlem
thebandit777s avatar
En Premier League-match ikväll, möte mellan forna giganterna Arsenal och Aston Villa!

Som Arsenalfan känner jag att det är väldigt skönt att det troligen blir Ramsdale vs Martinez istället för Leno vs Martinez (eftersom Leno är skräp och klubben valde helt fel målvakt att satsa på).

Saka och Tierney behöver vila, alldeles för hårt matchade och skulle egentligen vilats redan mot Palace, men Big Brain-Arteta är för blind för att se det. Tavares har imponerat och bör starta på vänsterbacken.

Både Auba och Laca börjar hitta formen, men det finns bara plats för en.

Kommer Arsenal lära sig av tidigare misstag? Nonchalans mot "sämre" lag, dribbla som siste man, långsamt passningsspel mm?

Vad tror ni om kvällens match?
Citera
2021-10-22, 17:23
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Om man inte klarar av att sluta svara på eller läsa vissa inlägg eller specifika användare vore det trevligt om det fanns en block funktion så att man inte ser inlägg från dem man blockerat. Har för mig att det funnits en sådan funktion men har kanske fel.

Tillbaka till fotbollen. Var intressant att se Neville och Carragher göra en kombinerad startelva med spelare från United och Liverpool inför söndagens möte. Bara tre spelare skillde dem åt. Neville hade Maguire, Firmino och Ronaldo medan Carragher gick för Matip, Bruno och Greenwood.

De givna? Alisson, Trent, VvD, Robertson, Henderson, Fabinho, Mane och så Salah så klart.

https://youtu.be/ekO1B9dKmQg

Verkar ha tagits bort 2015, diskussion här: (FB) Funktionen "ignorera" har förändrats.

Upp till oss andra att låta bli "svara"-knappen oavsett hur stora dumheter som skrivs. Istället rapportera för trams, offtopic, med mera, tills användarna skärper sig eller tills moderatorhammaren svingar på dem igen.

Alltid kul att göra kombinerade elvor, eller som jag och polarna brukar göra: En draft. Ta varsin spelare från båda lagen tills båda har varsin elva, sen får övriga bestämma vem som gjort den starkaste elvan. Är ju bara fånigt och vi får aldrig veta, men kul tidsfördriv.

Alltid "svårt" med kombinerade elvor om man ska tänka hur de elva spelarna skulle funka som lag. Neville tar ju t.ex. inte ut Bruno, för balansens skull i hans elva. Medan Carra tar Bruno men skippar Ronaldo... äsch, det är ändå bara låtsas, så man kanske inte ska lägga för stor vikt på det

Det blir sjukt intressant på söndag i alla fall.

I United pratar man om att Fred, Bruno och Rashford med småskador. Tror det är klassisk mörkning, att alla troligen är tillgängliga. Ronaldo borde väl starta om man ska ligga på kontring?

I Liverpool är CuJo tillbaka och borde nog få tillbaka platsen före Keita, som inte direkt imponerade defensivt eller i pressen i söndags. Om det inte blir Milner/Fabinho/Hendo?

I övrigt en ganska grå omgång i mina ögon. United - Liverpool mest intressant, Hammers - Spurs lite kul. Chelsea och City räknar jag med vinner lätt, även om Brighton börjat bra. Denna är också lite intressant...

Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
En Premier League-match ikväll, möte mellan forna giganterna Arsenal och Aston Villa!

Som Arsenalfan känner jag att det är väldigt skönt att det troligen blir Ramsdale vs Martinez istället för Leno vs Martinez (eftersom Leno är skräp och klubben valde helt fel målvakt att satsa på).

Saka och Tierney behöver vila, alldeles för hårt matchade och skulle egentligen vilats redan mot Palace, men Big Brain-Arteta är för blind för att se det. Tavares har imponerat och bör starta på vänsterbacken.

Både Auba och Laca börjar hitta formen, men det finns bara plats för en.

Kommer Arsenal lära sig av tidigare misstag? Nonchalans mot "sämre" lag, dribbla som siste man, långsamt passningsspel mm?

Vad tror ni om kvällens match?

Har för dålig koll för att ha ett tips, men det är ganska intressant för att vara lagen som ligger på plats 12-13 i alla fall. Båda lagen torde ha bra mycket högre ambitioner, så ingen av dem borde vara nöjda med kryss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in