2021-10-22, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Kontroll? Hur tänker du då?
Eftersom hon vågat anmäla en gång lär hon ju göra det direkt när hon blir släppt, även om han hotar henne. Det borde han begripa.
Trafficking låter som en kuslig möjlighet, men vem vet. Om han tycker hon är lössläppt, tycker han kanske att han kan tjäna pengar på det.

Ja det är inget jag lägger stöd för. Men exakt, om han tycker att hon är lössläppt pga ny pojkvän kan det ju säkert trigga sjuka hämndtankar.
Citera
2021-10-22, 13:57
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Kontroll? Hur tänker du då?
Eftersom hon vågat anmäla en gång lär hon ju göra det direkt när hon blir släppt, även om han hotar henne. Det borde han begripa.
Trafficking låter som en kuslig möjlighet, men vem vet. Om han tycker hon är lössläppt, tycker han kanske att han kan tjäna pengar på det.
Det hjälper nog inte om han tycker det. Om hon är lössläppt menar du väl?
Citera
2021-10-22, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du har en väldigt negativ syn på det här fallet. Trafficking? I vilket syfte då om man får fråga? Har maken sålt henne till en traffickingliga?

Jag har fört fram en betydligt mer trovärdig teori om att den "försvunna kvinnan" hört av sig till vissa utvalda personer men att dessa inte får yppa att hon är i livet.

Vad tror du om den hypotesen?

I syftet att hämnas på värsta tänkbara sätt? Det är som sagt inte en teori jag tror på. Men om det finns droger med i bilden är det inte en omöjlighet. Som sagt är det inte det jag tror har hänt, eller hoppas för den delen som du verkar tro.
Nej jag tror inte att hon skulle utsätta sin mamma för såhär långt lidande med vilje. Och om hon vet något borde hon vinna en Oscar.
För att kommentera att nycklarna saknades i väskan kan ju vara en så enkel förklaring att han behövde dom för att komma in i lägenheten hon bytt lås i. Tack
Citera
2021-10-22, 14:12
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Problemet består i att du och sybel lägger mer energi på att racka ner på dom som inte håller med dig/er om teorierna än på teorierna själva.

Och det säger du som skrev om psykiskt labila skriberskor som blir besvikna om det visar sig att Beata lever. Blev du väl varnat för du slutade med det.
Teori att hon försvann med pojkvännen måste man vl förkasta då enligt en personen som vet allt är han fortfarande hemma.
Det finns liten sannolikhet att hon försvann frivilligt för att hämnas på sin man. Då måste hon ha planerat noggrant. Lämnat väska för att vilseledda alla och att misstankar kommer på CR. Sånt kan bara en väldigt ond människa hitta på. Samtidigt måste man räkna med konsekvenser för man kan även blir straffad för sån jippo.
Citera
2021-10-22, 14:20
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qrazy
Det jag skriver är knappast något personangrepp. Märk väl att jag inte skrev ett ord till dig innan du skrev att min info var ointressant. Vad jag väljer att dela med mig av bestämmer jag själv och ingen annan. Tycker det är något mer intressant än att någon oinsatt kommer med lösa påståenden och teorier. Och tycker man ändå att det är ointressant så är det fritt fram att ignorera och bortse från infon.

Jag påstår ingenting. Och lösa teorier kommer väl alla här med.
Säkert att info av nån insatt vore mer intressanta än våra lösa teorier med du vill inte dela den med dig.
Så vi och jag kommer fortfarande teorisera bara. Zegnam
Senast redigerad av ursalund 2021-10-22 kl. 14:37.
Citera
2021-10-22, 14:20
Medlem
sybels avatar
Citat:
Det hjälper nog inte om han tycker det. Om hon är lössläppt menar du väl?
Nej, jag menar precis vad jag skrev. Man kan ha olika syn på vad lössläppt innebär. Någon kan tycka att det räcker med blickar medan andra drar gränsen vid sexuellt umgänge.
Citera
2021-10-22, 14:25
Medlem
Det jag undrar är hur hon skulle kunna ta sig osedd till Ystad utan färdmedel och sedan hålla sig undan all elektronisk bevakning.
Antingen måste hon vara en hemlig agent eller så var p-pillerna inte alls det utan I själva verket osynlighetspiller.
Citera
2021-10-22, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Det är klart länge, han kanske inte planerat att sitta inne dock? Skulle kunna vara en skrämseltaktik för att få henne att förstå att han bestämmer och visa hur det går om hon fullföljer skilsmässan? Men tyvärr tror jag fortfarande att hon är död.

Det är en teori bättre än många andra men chansen är nog väldigt liten ändå. Han måste ha tillgång till ett säkert ställe att förvara henne på, som han inte har anknytning till. För när han väl sitter häktat inser han ju att hon kommer dö ensam i hans förvaring. Krävs en riktig psykopat för att klara av det. Men vem vet.
Citera
2021-10-22, 14:38
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Det jag undrar är hur hon skulle kunna ta sig osedd till Ystad utan färdmedel och sedan hålla sig undan all elektronisk bevakning.
Antingen måste hon vara en hemlig agent eller så var p-pillerna inte alls det utan I själva verket osynlighetspiller.
Precis. Någon någorlunda hållbar teori om hennes förehavanden efter maken lämnat skulle kunna göra ett frivilligt försvinnande mer tänkbart.
Citera
2021-10-22, 14:44
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Nej, jag menar precis vad jag skrev. Man kan ha olika syn på vad lössläppt innebär. Någon kan tycka att det räcker med blickar medan andra drar gränsen vid sexuellt umgänge.
Du kan väl ändå inte mena att Beata är ett sånt viljelöst offer att hon tvingats knulla runt?
Citera
2021-10-22, 14:54
Medlem
Citat:
Du kan väl ändå inte mena att Beata är ett sånt viljelöst offer att hon tvingats knulla runt?

Frågan är vad du menar. Sybel skrev att C kanske tyckte att B var lössläppt, och därför ville hämnas.
Citera
2021-10-22, 14:58
Medlem
sybels avatar
Citat:
Det var svar på en kommentar om trafficking.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in