Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Dina teorier är väldigt intressanta.
Den där araben som det pratas om, vad är det för typ och hur har den gifta "försvunna kvinnan" raggat upp honom eller om det var tvärtom?
Att det kan föreligga ett frivilligt försvinnande bakom hennes bortavaro är ingen orimlig tanke, kvinnor kan ibland ha en rent djävulsk planering och vara väldigt förslagna. Ditt exempel inom spoilern visar på ett exempel på hur vissa kvinnor kan bete sig.
Hennes tidigare sorti från barnen och maken i Polen visar också på att hon inte är främmande för att sticka iväg utan att meddela vart.
Det är märkligt att se hur vissa kvinnliga skribenter gör allt för smutskasta den häktade maken och ännu mer för att tvätta den "försvunna kvinnans" liv och leverne till kulören snövit trots att hon stack till Sverige utan att informera exmannen och barnen.
Jag tror dessutom att den kastade handväskan är ett villospår och att det är den "försvunna kvinnan" som placerat ut den. Kanske ville hon kasta misstankar mot make som hon vill bli av med?
Att det saknas kontanter, plånbok, Id-kort och nycklar osv kan tyda på att det är hon själv som kastat väskan. Hon har antagligen haft en extra mobil plus andra kreditkort och P-piller.
Citat:
Att det saknas kontanter, plånbok, Id-kort och nycklar osv kan tyda på att det är hon själv som kastat väskan. Hon har antagligen haft en extra mobil plus andra kreditkort och P-piller.
Det är också hur mina tankar går. Dvs, att den (ev Beata eller nya labila snorungen till kille) som lämnat väskan i förvissning om att den går att identifiera som Beatas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Qrazy
Följt tråden sedan dag ett. Vill inte att man hamnar på sidospår så detta kan jag åtminstone berätta: mannen är inte arab. Eller polack. Eller ja, mannen och mannen... snarare den labila snorungen. Han är dock inte försvunnen.
Barnen i Polen är båda tjejer. De är inte äldst och har aldrig bott i Sverige.
Att/om hon utsatts för ett våldsbrott (på fyndplatsen av handväskan) så talar det mot att Mgm isf, gjort ett egendomligt misstag att lämna spår vilket talar mot att den tänkta gärningsmannen varit ytterst noga med att göra sig av med kroppen på ett anmärkningsvärt svårspårbart och proffessionellt sätt. Finns en motsägelse i det.
Det går fortfarande inte bortse från den tidigare tesen om att någon bilburen buse med rymligt samvete hittat väskan vid macken (eller annorstädes) plundrat den på det som saknas och slängt den på fyndplatsen. Vågar man gissa att kontot kopplat till kontokortet vilket identifierade väskan som Beatas var tomt på likvida medel.
Kanske bör lägga till att jag inte skulle lyfta på ögonbrynen om det visade sig att missbruk/prostitution är en vital del i dom inblandades dysfunktionella relationer.