2021-10-22, 09:36
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qrazy
Förhållandet har pågått ett tag innan skilsmässoansökan. Inga av de inblandade är några helylle familjefokuserade människor utan livsstilen (speciellt runt barn) går att starkt ifrågasätta.
...
Menar du med det att även C har en "fritänkande" livsstil?
Citera
2021-10-22, 09:38
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
När jag säger att jag inte vill att tråden hamnar på sidospår så menar jag egentligen bara angående att pojkvännen skulle vara arab, vilket han inte är.

Någon undrade sedan vad min teori är och då svarade jag vad jag tror baserat på vad jag vet. Självklart kan jag inte vara säker på något, men då jag har väldigt mycket mer information så anser jag att det lutar kraftigt åt det hållet, trots att jag tidigare trodde något helt annat.

Och ja - vad motivet är, är en bra fråga. Det kan jag inte svara på utan att gå in på detaljer som jag inte vill gå in på.
Vad är det då för anledning att yttra sig alls? Sånt likt: "jag vet men jag säger inget" är totalt utan intresse.
Senast redigerad av ursalund 2021-10-22 kl. 09:56.
Citera
2021-10-22, 09:51
Medlem
sybels avatar
Citat:
När jag säger att jag inte vill att tråden hamnar på sidospår så menar jag egentligen bara angående att pojkvännen skulle vara arab, vilket han inte är.
...
Varför skulle det vara centralt i sammanhanget huruvida pojkvännen är arab eller ej? DET påpekandet är väl ett sidospår om något?
Citera
2021-10-22, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Varför skulle det vara centralt i sammanhanget huruvida pojkvännen är arab eller ej? DET påpekandet är väl ett sidospår om något?

Tänker väl att det är mer centralt än 100 sidors diskussion om p-piller iallafall. 😅

Han är svensk.
Citera
2021-10-22, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Vad är det då för anledning att yttra sig alls? Sånt likt: "jag vet men jag säger inget" är totalt utan intresse.

Jag var helt säker på att du skulle ha något att säga om detta. Jag vet vem du är och jag vet om att du inte har en aning om någonting förutom det du läser på nyheterna och ser på de polska nyhetssidorna. Är det något som är ointressant så är det just dina inlägg då du inte känner någon av de inblandade eller vet någonting alls om hur de egentligen levde sina liv, men ändå försöker ge sken av att du vet så mycket mer.
Citera
2021-10-22, 11:59
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Jag var helt säker på att du skulle ha något att säga om detta. Jag vet vem du är och jag vet om att du inte har en aning om någonting förutom det du läser på nyheterna och ser på de polska nyhetssidorna. Är det något som är ointressant så är det just dina inlägg då du inte känner någon av de inblandade eller vet någonting alls om hur de egentligen levde sina liv, men ändå försöker ge sken av att du vet så mycket mer.

Har aldrig sagt att jag känner nån av de eller vet mer än det som skrivs i media. Jag försöker analysera fakta och hypoteser och argumentera mina teorier. Det är det forumet för. Läste även mycket elak skvaller av flickorna i Malmö, pajkastning mellan familjemedlemmar men inte berättar här mycket om detta. Din personangrepp på mig är OT och troligtvis du har inte läst regulamin. Gör det. För du bryter mot den.
Senast redigerad av ursalund 2021-10-22 kl. 12:36.
Citera
2021-10-22, 12:33
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Dina teorier är väldigt intressanta.

Den där araben som det pratas om, vad är det för typ och hur har den gifta "försvunna kvinnan" raggat upp honom eller om det var tvärtom?

Att det kan föreligga ett frivilligt försvinnande bakom hennes bortavaro är ingen orimlig tanke, kvinnor kan ibland ha en rent djävulsk planering och vara väldigt förslagna. Ditt exempel inom spoilern visar på ett exempel på hur vissa kvinnor kan bete sig.

Hennes tidigare sorti från barnen och maken i Polen visar också på att hon inte är främmande för att sticka iväg utan att meddela vart.

Det är märkligt att se hur vissa kvinnliga skribenter gör allt för smutskasta den häktade maken och ännu mer för att tvätta den "försvunna kvinnans" liv och leverne till kulören snövit trots att hon stack till Sverige utan att informera exmannen och barnen.
Jag tror dessutom att den kastade handväskan är ett villospår och att det är den "försvunna kvinnan" som placerat ut den. Kanske ville hon kasta misstankar mot make som hon vill bli av med?

Att det saknas kontanter, plånbok, Id-kort och nycklar osv kan tyda på att det är hon själv som kastat väskan. Hon har antagligen haft en extra mobil plus andra kreditkort och P-piller.

Citat:
Att det saknas kontanter, plånbok, Id-kort och nycklar osv kan tyda på att det är hon själv som kastat väskan. Hon har antagligen haft en extra mobil plus andra kreditkort och P-piller.

Det är också hur mina tankar går. Dvs, att den (ev Beata eller nya labila snorungen till kille) som lämnat väskan i förvissning om att den går att identifiera som Beatas.

Citat:
Följt tråden sedan dag ett. Vill inte att man hamnar på sidospår så detta kan jag åtminstone berätta: mannen är inte arab. Eller polack. Eller ja, mannen och mannen... snarare den labila snorungen. Han är dock inte försvunnen.

Barnen i Polen är båda tjejer. De är inte äldst och har aldrig bott i Sverige.

Att/om hon utsatts för ett våldsbrott (på fyndplatsen av handväskan) så talar det mot att Mgm isf, gjort ett egendomligt misstag att lämna spår vilket talar mot att den tänkta gärningsmannen varit ytterst noga med att göra sig av med kroppen på ett anmärkningsvärt svårspårbart och proffessionellt sätt. Finns en motsägelse i det.

Det går fortfarande inte bortse från den tidigare tesen om att någon bilburen buse med rymligt samvete hittat väskan vid macken (eller annorstädes) plundrat den på det som saknas och slängt den på fyndplatsen. Vågar man gissa att kontot kopplat till kontokortet vilket identifierade väskan som Beatas var tomt på likvida medel.

Kanske bör lägga till att jag inte skulle lyfta på ögonbrynen om det visade sig att missbruk/prostitution är en vital del i dom inblandades dysfunktionella relationer.
Senast redigerad av Taggad 2021-10-22 kl. 13:31.
Citera
2021-10-22, 13:14
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Har aldrig sagt att jag känner nån av de eller vet mer än det som skrivs i media. Jag försöker analysera fakta och hypoteser och argumentera mina teorier. Det är det forumet för. Läste även mycket elak skvaller av flickorna i Malmö, pajkastning mellan familjemedlemmar men inte berättar här mycket om detta. Din personangrepp på mig är OT och troligtvis du har inte läst regulamin. Gör det. För du bryter mot den.
Problemet består i att du och sybel lägger mer energi på att racka ner på dom som inte håller med dig/er om teorierna än på teorierna själva.

Det är inte ovidkommande att Beata träffat en ny pojkvän under tiden hon var gift med den nu på sannolika skäl häktade CR.
Citat:
Förhållandet har pågått ett tag innan skilsmässoansökan. Inga av de inblandade är några helylle familjefokuserade människor utan livsstilen (speciellt runt barn) går att starkt ifrågasätta.

Min teori är att hon är försvunnen frivilligt och jag tror faktiskt att mannen kommer att släppas inom någon månad. Men då vet jag också en del som jag misstänker inte har nått polisen än, dock kommer de snart upptäcka denna information.

Kommer inte uppge källor, men kan säga att det jag vet är ingen andrahandsinformation.
Senast redigerad av Taggad 2021-10-22 kl. 13:33.
Citera
2021-10-22, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag förstår inte vad syftet skulle vara med att låsa in henne. Vad skulle han kunna få ut av det?

Asså då jag inte heller tror att det var planerat så kanske just handlingarna inte var genomtänkta. Och Om han dödat henne, så får man känslan av att han borde ha blivit knäckt vid de här laget…
Säger inte att det är så här, men det är ett allternativ 🤔
Citera
2021-10-22, 13:20
Medlem
Citat:

Det jag skriver är knappast något personangrepp. Märk väl att jag inte skrev ett ord till dig innan du skrev att min info var ointressant. Vad jag väljer att dela med mig av bestämmer jag själv och ingen annan. Tycker det är något mer intressant än att någon oinsatt kommer med lösa påståenden och teorier. Och tycker man ändå att det är ointressant så är det fritt fram att ignorera och bortse från infon.
Citera
2021-10-22, 13:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vad skulle motivet vara till att hålla sig undan frivilligt?

Att det finns kvinnor och män som agerar annorlunda när det gäller många saker här i livet är knappast något att sticka under stol med.

Det finns helt uppenbart massvis med människor som lämnar sitt gamla liv och startar ett nytt i ett helt annan land.

Den "försvunna kvinnan" har gjort detta tidigare och då höll hon sig undan sin gamla familj frivilligt.

Du kan väl knappast hävda att hon flyttade till Malmö under tvång?

Du läste kanske min intressanta teori om att den "försvunna kvinnan" kanske hört av sig till vissa utvalda personer och sagt åt dessa att hålla tyst?

Jag tror knappast att polisen avlyssnar gammelmor i Polen tex, vad tror du? 😎
Citera
2021-10-22, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
En månad känns som lite väl lång tid att hålla någon fånge för att få denne att dra tillbaks en skilsmässoansökan. Sen vet jag inte hur eftertraktad en 32 årig fembarnsmamma är som traffickingoffer. Tror snittåldern är 15 år och tas från ofta från fattiga till rika länder. Tror tyvärr du har rätt i att hon är död.

Det är klart länge, han kanske inte planerat att sitta inne dock? Skulle kunna vara en skrämseltaktik för att få henne att förstå att han bestämmer och visa hur det går om hon fullföljer skilsmässan? Men tyvärr tror jag fortfarande att hon är död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in